Tez Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 78
  • Öğe
    5. sınıf fen bilimleri dersi elektrik ünitesinde phet – simülasyon uygulamasının öğrenci başarısına ve öğrencilerin dijital yetkinliğine etkisi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Aktulum, Enes; Yılmaz, Süleyman; Dökme, İlbilge
    Bu çalışmada, PhET-simülasyonuyla desteklenmiş uygulamaların beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi elektrik ünitesine yönelik akademik başarıları ve dijital yetkinlikleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Nicel ve nitel yöntemleri içeren karma desen kullanılmıştır. Çalışma, nicel yöntemin nitel yöntemle desteklenmiş ve ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; nicel kısımda "5. sınıf Elektrik Devre Elemanlarına Yönelik Başarı Testi" kullanılmıştır. Nitel kısımda ise, veri toplama aracı olarak "Dijital Yetkinlik Görüşme Formu" uygulanıp, sorulara verilen cevaplardaki bulgular değerlendirilmiştir. Nicel verilerin analizinde, normal dağılım gösteren durumlarda ön test ve son test puanlarının karşılaştırmasında normal dağılım görülmemesinden dolayı parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi faydalanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. PhET-simülasyonuyla desteklenmiş uygulamalarda akademik başarı puanları incelendiğinde, deney grubundaki öğrencilerin ön test ve son test akademik başarı puanları arasında son testlerin arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin uygulama sonrasında akademik başarıları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmaktadır. Sonuç olarak PhET-simülasyon uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve dijital yetkinlikleri üzerinde olumlu yönde geliştirdiği tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Bakış açısı almanın özel ytenekli öğrencilerin ahlaki muhakemeleri üzerine etkisi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Eriş, Rabia; Güneş, Perihan
    Bu çalışmanın amacı, sosyobilimsel bir konu olan kök hücre ile ilgili özel yetenekli öğrencilerin ahlaki muhakemeleri üzerine bakış açısı almanın etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel nicel araştırmaların birlikte kullanıldığı karma yöntem araştırmaları kullanılmıştır. Karma araştırma desenlerinden yakınsak paralel karma araştırma deseni tercih edilerek nicel ve nitel veriler eş zamanlı toplanıp, analizleri ayrı ayrı yapılarak bulgular bütünleştirilip yorumlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda deneme öncesi modellerden tek gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 27 kız ve 30 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan öntest ve sontestlerde 2 likert tipi soru ve bu sorulara verilen cevapları açıklayıcı nitelikte 2 açık uçlu soru yer almaktadır. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar direk alıntı yapılarak araştırmanın nicel bulguları desteklenmiştir. Çalışma fen bilimleri dersinde 4 ders saati (2 hafta) süresinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nicel veriler SPSS 15.0 programıyla nitel veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Kök hücrelerin araştırmalarda kullanılmasını destekleme ve etik bulma durumlarının öntest ve sontest sonuçlarına bakıldığında son test lehine anlamlı farklılık olduğu görülmü?tür. Analiz sonuçları araştırmaya katılan öğrencilerin kök hücre çalışmalarını destekleme ve etik/ahlaki bulma durumlarında öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu, bu farkın sontest puanı lehine olduğunu göstermektedir. Özel yetenekli öğrencilerin kök hücre çalışmalarını destekleyip desteklememe durumlarının ön testson testte değişimi incelendiğinde son testte faydacı muhakemenin daha güçlü bir şekilde ifade edildiği gözlenmiştir. Faydacı muhakeme kapsamında öğrenciler özellikle kök hücrelerin insan sağlığına olumlu etkileri ve bilimsel faydalarına son teste daha çok değinmişlerdir.
  • Öğe
    Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik yenilenebilir enerji kaynakları farkındalık ölçeği geliştirilmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Demir, Burak; Doğru, Arzu
    Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerini ölçmek üzere kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algıları ürettikleri metaforlar aracılığıyla belirlenmiş, bu metaforlar ve alanyazın doğrultusunda madde havuzu oluşturulmuş, oluşturulan madde havuzu uzman görüşüne sunulmuş, uzmanlarca kabul edilen maddelerle pilot çalışma gerçekleştirilmiş ve son olarak esas uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu 2023-2024 akademik yılının bahar yarıyılında toplam 24 devlet üniversitesinde öğrenim gören 776 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama süreçlerinde elde edilen veriler çeşitli geçerlik ve güvenirlik analizlerine tabi tutulmuştur. Bu analizler IBM SPSS v22 ve IBM SPSS AMOS v24 paket programları aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçek üzerinde yapılan analizler sonucunda; katılımcılar tarafından üretilen konuya ilişkin metaforlar ve uzmanlardan alınan görüşler aracılığıyla kapsam geçerliğinin, açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi ile yapı geçerliğinin ve kompozit güvenirlik katsayısı, Cronbach'ın alfa katsayısı, madde-toplam korelasyon katsayıları ve madde ayırıcılık indekslerinin hesaplanmasıyla gerek ölçek geneli gerekse alt boyutlar için güvenirliğin sağlandığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda 26 madde ve 4 alt boyuta sahip, geçerli ve güvenilir, 5'li Likert tipi bir ölçme aracı olan YEKAFÖ geliştirilmiştir. Araştırma sonunda geliştirilen yenilenebilir enerji kaynakları farkındalık ölçeğinin farklı örneklemler ve değişkenler üzerinde uygulanması konularında önerilerde bulunulmuştur.
  • Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin sürdürülebilir yaşam tarzına yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Topal, Esra; Keleş, Özgül
    Bu araştırmada, ortaokul 6-7-8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir yaşam tarzı algılarını belirlemek ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları hakkında bilgi düzeyleri olarak belirlenen anahtar kavramlara yönelik bilişsel yapılarını ortaya koymak ve kavramlar arası ilişkilerin sınıf düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Osmaniye ili Düziçi İlçesi devlet okulunda 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte toplam 263 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin sürdürülebilir yaşam tarzlarına yönelik bilişsel yapılarını ortaya çıkarmak amacıyla veri toplama aracı olarak kelime ilişkilendirme testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Kelime ilişkilendirme testinde (geri dönüşüm, sıfır atık, iklim değişikliği, enerji tasarrufu, yenilenebilir enerji kaynakları, ekolojik ayak izi, su tasarrufu, organik tarım, sürdürülebilir okul, sürdürülebilir yaşam, sürdürülebilir ulaşım, sürdürülebilir tüketim) on iki anahtar sözcük kullanılmıştır. Kelime ilişkilendirme testinden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ve kesme noktası tekniği ile kavram ağları oluşturularak karşılaştırılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme sorularına ait verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin sürdürebilir yaşam tarzı algıları ile ilgili temel bilgilere sahip oldukları fakat bu kavramlar konusunda çok sayıda bilgi eksiklikleri olduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Web 2.0 araçlarıyla desteklenmiş uygulamaların altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarı, metaforik algı ve web 2.0 araçları kullanımına yönelik farkındalıklarına etkisi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Öztürk, Sultannur; Yılmaz, Süleyman; Tekin, Nurcan
    Bu çalışmada, Web 2.0 araçlarıyla zenginleştirilmiş uygulamaların altıncı sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket ünitesine yönelik akademik başarı, kuvvet ve hareket kavramlarına yönelik metaforik algı ve Web 2.0 araçları kullanımına yönelik farkındalıkları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın modeli karma desenlerden olan sıralı açıklayıcı desendir. Çalışmanın nicel bölümü ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre tasarlanmıştır. Çalışma grubunun oluşturulmasında öğrenciler amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemine göre çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama aracı olarak; "Kişisel Bilgi Formu" , "Akademik Başarı Testi", "Metaforik Algı Formu" ve "Web 2.0 Araçlarının Kullanımına Yönelik Farkındalık Ölçeği" kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde, normal dağılım gösteren durumlarda ön test ve son test puanlarının karşılaştırmasında eşleştirilmiş t testinden; normal dağılım olmadığı durumlarda ise Wilcoxon işaretli sıralar testinden yararlanılmıştır. Metaforik algı formundan elde edilen nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularında deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin uygulama sonrasında Web 2.0 araçları kullanımına yönelik farkındalıkları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmaktadır. Akademik başarı puanları incelendiğinde ise deney grubundaki öğrencilerin ön test ve son test akademik başarı puanları arasında son testlerin arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin çalışma sonrasında akademik başarıları arasında, deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmaktadır. Sonuç olarak Web 2.0 araçları ile desteklenmiş uygulamaların öğrencilerin akademik başarı, Web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik farkındalıkları ve metaforik algılarını olumlu yönde geliştirdiği tespit edilmiştir.
  • Öğe
    7. sınıf öğrencilerinin hücre bölünmeleri konusundaki kavramsal anlama düzeylerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Küçükkeskin, Elif; Kılıç, Didem
    Fen bilimleri dersinde hücre bölünmeleri konusu karmaşık süreçler içerdiğinden zor anlaşılan ve kavram yanılgılarına sık rastlanan bir konudur. Kavram yanılgılarına sahip olan bir öğrencinin kavramları anlaması güçleşir, yanlış öğrenmeleri artar ve gelecekteki öğrenmeleri zorlaşır. Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin hücre bölünmeleri konusunda kavram yanılgılarının belirlenmesi için iki aşamalı bir test geliştirmek ve öğrencilerinin kavramsal anlama düzeylerini belirleyerek çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen iki aşamalı testin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Kapsam geçerliği için bir biyoloji eğitimi uzmanı ve bir fen bilgisi öğretmeninin görüşü alınmış ayrıca kapsam geçerliği belirtke tablosu ile kontrol edilmiştir. Yapı geçerliğini test etmek için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Madde ve test analizleri sonucunda testin güvenirliği, maddelerin güçlük ve ayırt edicilik değerleri tespit edilmiştir. Gerekli düzenlemelerden sonra 10 maddeden oluşan iki aşamalı hücre bölünmeleri testi oluşturulmuştur. Testin ortalama güçlüğü 0,41 olarak belirlenerek orta güçlükte ve testin güvenirliği KR-20 formülü ile hesaplanarak 0,74 bulunmuştur. Geliştirilen test 2022-2023 eğitim öğretim yılında 7. sınıfta öğrenim gören 401 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerinin cinsiyet, fen bilimleri dersi not ortalamaları ve okulun bulunduğu bölgeye göre anlamlı olarak farklılaştığı, fen projelerine katılma durumuna göre değişmediği tespit edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin hücre bölünmeleri konusunda kavramsal anlama düzeylerinin düşük olduğu ve çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Çalışma sonuçlarının öğretmenler tarafından bilinmesinin öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarının önüne geçilmesinde etkili olabileceği, araştırmacılara ve literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin küresel iklim değişikliği hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Yaşar, Nurgül; Doğru, Arzu
    İnsan ve çevre etkileşim içerisindedir ve bu etkileşimi oluşturan faktörlerden birinde meydana gelen değişim diğerini de etkilemektedir. Günümüzde insanlığın en büyük sorunu yaşadığı çevrede meydana gelen olumsuz değişiklikler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çevre sorunlarının başında ise küresel iklim değişikliğinin yer aldığını söylemek yanlış bir ifade olmayacaktır. Küresel iklim değişikliğinin etkileyeceği birçok faktör vardır ve bunların başında canlıların yaşamı gelmektedir. Küresel iklim değişikliğinin hızlanmasında insan faaliyetlerinin etkisi karşımıza çıkmaktadır. Bu etkinin azaltılmasında ve durdurulmasında yine insanların faaliyetlerini düzenlemesi etkili olacaktır. Bu noktada insanların bilinçlenmesi gerekmektedir. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilecek çalışmalar büyük önem arz etmektedir. Çalışmaları desteklemek için eğitimde çevre konularına ve bu konular içerisinde vazgeçilmez derecede önemli olan iklim değişikliğine yer verilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin küresel iklim değişikliği konusundaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu'da bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 5. 6. 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri nitel veri toplama aracı olan ve araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Görüşme formu 6 adet sorudan oluşmaktadır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların ülkemizdeki ve dünyadaki en önemli çevre sorunlarını, iklim değişikliğinin nedenlerini, sonuçlarını ve iklim değişikliğine karşı yapılabilecekleri ifade edebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Destekleme ve yetiştirme kurslarının ortaokul öğrencilerinin fen başarısına etkisinin incelenmesi: Ses ve özellikleri ünitesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024) Karaca, İlhan; Tunç, Tuncay
    Bu çalışmada, destekleme ve yetiştirme kursları (DYK)'nın ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarısı, problem çözme becerileri ve günlük hayatta karşılaştıkları olayları fen kavramlarıyla açıklayabilme becerileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Aksaray ilinde Merkez ilçesinde dört ortaokulda öğrenim gören altıncı ve yedinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Karma araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmanın nicel boyutunda ön test son test kontrol gruplu desen kullanılırken nitel boyutunda fenomenolojik araştırma yöntemi kullanılmıştır.129 yedinci sınıf öğrencisiyle geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış başarı testi DYK'lere katılan ve katılmayan öğrencilere ön test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin problem çözme becerilerini ve günlük olayları fen kavramlarıyla açıklayabilme becerilerini ölçen ölçekler de öğrencilere eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Ses ve özellikleri ünitesiyle ilgili okullarda ve DYK'lerde ders işleniş sürecinden sonra aynı ölçme araçları son test olarak uygulanmış ve sonuçlar analiz edilmiştir. Yapılan analizlere göre DYK'lerin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin fen başarısı, problem çözme becerileri ve günlük olayları fen kavramlarıyla açıklayabilme becerileri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın nitel boyutunda ise fen bilimleri öğretmenlerinin DYK ile ilgili görüşleri alınmıştır. Bu doğrultuda DYK'lerin verimli olduğu ve DYK'lerden alınan verimin artırılması için ilave çalışmalar yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Özel yetenekli öğrencilere yönelik uzay araştırmaları ile ilgili zenginleştirilmiş etkinliklerin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Düzgünoğlu, Hasan; Özcan, Hasan
    Bu araştırmanın asıl amacı özel yetenekli öğrenciler için Fen Bilimleri öğretim programı kazanımlarına uygun, zenginleştirilmiş özgün etkinlikler tasarlanarak birçok alanda olduğu gibi destek eğitim odalarında da kullanımı yaygınlaştırarak etkinliklerin, eğitim alanına entegrasyonunu sağlayacak örnek literatür çalışması oluşturmak aynı zamanda ülkemizde son yıllarda yoğunluk kazanan destek eğitim odalarında eğitim gören özel yetenekli öğrencilerin eğitimi ve zenginleştirilmiş etkinliklerin eğitimini bir araya getirilerek etkinliklerin kullanılması hakkında destek eğitim odalarındaki özel yetenekli öğrencilerin görüşlerini tespit etmektir. Çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Mersin ve ilçelerinde bulunan 10 okulda özel yetenekli öğrenciler için açılan destek eğitim odalarında görev yapan 10 öğretmen ile destek eğitim odalarında eğitim gören 7. sınıf 36 özel yetenekli öğrencinin oluşturduğu bu çalışmada karma yöntem araştırması, desen olarak ise yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Bilimsel incelemenin nicel boyutunda ön test- son test deneysel desen kullanılırken, nitel boyutunda ise yakınsayan paralel desen çalışması kullanılmıştır. 10 hafta süren çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen Güneş Sistemi ve Ötesi / Dünya ve Evren ünitesinin Uzay Araştırmaları Konusuna Yönelik Başarı Testi [UAKYBT], Sınıf Etkinliklerim Ölçeği [SEÖ], Görüşme yaklaşımı formları (Yarı yapılandırılmış görüşme formları), Video ve Fotoğraf kayıtları veri elde etme aracı olarak kullanılmıştır. [UAKYBT] ve [SEÖ]'den elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Görüşme yaklaşımı formları ve video ve fotoğraf kayıtları içerik analizi ve betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde [SEÖ] uygulamalarının uzay araştırmaları konusunda 7. sınıf özel yetenekli öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarında olumlu artış sağladığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca özel yetenekli öğrencilerin destek eğitim odalarında işlenen Fen Bilimleri dersine yönelik görüşlerinde de olumlu yönde değişimler gerçekleşmiştir.
  • Öğe
    PISA 2006-2018 verileri bağlamında Türkiye ve bazı ülke öğrencilerinin üst düzey becerilerinin karşılaştırmalı incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Yıldız, Ferhat; Tunç, Tuncay
    Bu tez çalışmasında 2006 ile 2018 yılları arasındaki PISA uluslararası öğrenci değerlendirme programının verileri bağlamında öğrencilerin fen okuryazarlığı başarı düzeyleri araştırılmıştır. Bilim ve teknolojide rekabet edebilmek için özellikle son yıllarda ülkelerin eğitim seviyesini ölçen PISA (The Programme for International Student Assessment), TIMSS, PIRLS, IEA ve benzeri araştırmalara verilen önem artmaktadır. Bu araştırma raporlarına göre ülkeler eğitim durumlarını gözden geçirme ve geliştirme çabası içine girmektedirler. OECD (Ekonomik Kalkınma İşbirliği Teşkilatı)'ye üye ülkelerin 15 yaş grubu öğrencilerinin eğitimleri süresince edindikleri temel bilgi ve becerilere ne ölçüde sahip olduklarını değerlendiren uluslararası bir araştırma olan PISA 2000 yılından itibaren her 3 yılda bir uygulanmaktadır. Bilim ve teknoloji, insanlık tarihinden bugüne gelişimindeki ivmesini son yıllarda arttırarak ülkeler arasında en büyük rekabet gücü haline gelmiştir. Ülkelerin gelişebilmeleri için mutlak bir çıktısı olan bilim ve teknolojinin, tartışmasız girdisi kaliteli, nitelikli, etkili, bir eğitim politikası ile nesiller yetiştirmektir. Bilim ve teknolojinin gelişiminin ana etkenlerinden ilk sıralarda şüphesiz fen bilimleri eğitimi yer almaktadır. İstendik yönde kalıcı davranış değişikliği olarak kısaca tarif edebileceğimiz eğitimin günümüz temel hedeflerinden biri araştıran, soruşturan, inceleyen, günlük hayatıyla fen bilimlerini ilişkilendirebilen, karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemlerle çözebilen bireyler yetiştirmektir. Bu beceriler bilimsel süreç becerileri (BSB) olarak adlandırılır. 2006-2018 yılları arasında yapılan PISA sonuçlarındaki seçilen 12 ülkenin fen okuryazarlığı üst düzey BSB kabul edilen düzey-5 ve düzey-6 seviyeleri belirlenmiştir.
  • Öğe
    Genetik mühendı?sliği ve biyoteknoloji öğretiminde zihin haritaları ve gösteri deneyleri destekli etkinliklerin akademik başarı ve sorgulayıcı öğrenme becerilerine etkisi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Çaycı, Nermin Büşra
    Bu çalışma, 8. sınıf, fen bilimleri dersi 'Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji' konusunun öğretiminde zihin haritalama tekniği ile gösteri deneylerinin birlikte ya da ayrı ayrı kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerilerine etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemi, Konya ili Meram ilçesinde bir devlet okulunda 8. sınıfta öğrenim gören 4 sınıftan, 123 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel yöntemlerden, kontrol gruplu ön test ve son test deseni kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak "Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği Başarı Testi" ile "Fene Yönelik Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algı Ölçeği" kullanılmıştır. Uygulama esnasında kullanılacak zihin haritaları araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Her grupta ön testler uygulandıktan sonra konunun anlatımı sırasıyla; I. deney grubunda zihin haritası+gösteri deneyleri, II. deney grubunda zihin haritası, III. deney grubunda gösteri deneyleri yapılmıştır. Kontrol grubunda ise fen bilimleri öğretim programına uygun olarak konu anlatılmıştır. Uygulama bir buçuk hafta, 6 ders saatinde gerçekleşmiştir. Ardından başarı testi ve algı ölçeğinin son testleri yapılmıştır. Uygulanan başarı testi sonuçlarına göre ise tüm deney grupları kontrol grubuna anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Sonuçta zihin haritaları ve gösteri deneyleri akademik başarıyı artırdığı hatta ikisini bir arada kullanmanın akademik başarıyı daha fazla desteklediği görülmüştür. Analiz sonuçlarına göre sorgulayıcı öğrenme becerilerinde zihin haritası ve gösteri deneyleri yapılan I. deney grubunda, sadece zihin haritası kullanılan II. deney grubuna ve kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık görülmüştür. Bu veriden elde edilen sonuca göre, zihin haritası kullanmanın sorgulayıcı öğrenme becerilerine olumlu katkıda bulunduğunu fakat zihin haritasının yanında gösteri deneylerini kullanmanın sorgulayıcı öğrenme becerilerine daha fazla katkısının olduğu ifade edilebilir. Ayrıca akademik başarı ile fene yönelik sorgulama becerileri arasında zayıf olumlu bir ilişkinin olduğu sonucuna varılmıştır.
  • Öğe
    STEM eğitiminin öğrencilerin fen başarısına etkisi: Bir meta-analiz çalışması
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Boz, Seçil; Özcan, Hasan
    Bu araştırmada STEM eğitiminin öğrencilerin fen başarısına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. 54 çalışmaya ait 67 veri, meta-analiz kapsamına alınmıştır. 3704 öğrenciye ait STEM eğitimi konusunda gerçekleştirilen yarı deneysel desen türündeki çalışmaların verileri kullanılmıştır. Veriler, Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi, Google Akademik, DergiPark, ULAKBİM, EBSCO veri tabanlarından elde edilmiştir. Dahil edilen çalışmalar, 2018-2022 yıllarıyla sınırlandırılmıştır. Bireysel çalışmaların etki büyüklüğü değerleri ve bu değerler üzerinden gerçekleştirilen tüm analizler için Comprehensive Meta-Analysis programı kullanılmıştır. Çalışma sonunda genel etki büyüklüğü değeri, "geniş" düzeyde tespit edilmiştir (Hedge's g=1,038). Genel etki büyüklüğü belirlenirken rastgele etki modelinin öngördüğü değer kullanılmıştır. Bu çalışmada ayrıca yayın yanlılığı da test edilerek sonuçları raporlanmıştır. Çalışmalar yayın yılı, yayın türü, sınıf düzeyi, örneklem büyüklüğü, konu alanı, uygulama süresi, uygulamaların yapıldığı coğrafi bölgeler ve çalışma yöntemi moderatör değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Belirtilen moderatör değişkenler bakımından oluşturulan grupların genel etki büyüklüğü değerleri elde edilerek gruplar arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Sınıf düzeyi, örneklem büyüklüğü ve coğrafi bölgelere göre oluşturulan gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Diğer moderatör değişkenlerin gruplarının farklılaşmadığı görülmüştür. Ayrıca moderatör analizlerde her bir grup için uygun olan etki modeli belirlenerek genel etki büyüklüğüne karar verilmiştir. Araştırma bulgularına göre STEM eğitiminin oldukça etkili olduğu söylenebilir. Bu sebeple öğretmenlerin fen bilimleri derslerinde STEM eğitimi yaklaşımını aktif olarak kullanmaları önerilmektedir.
  • Öğe
    Geri dönüşüm konusuna yönelik dijital oyun destekli STEM öğretim modülünün geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Düzen, Asiye Meryem; Özcan, Hasan
    Bu araştırmada fen bilimleri dersi öğretim programında 7.sınıf düzeyinde yer alan "Evsel atıklar ve geri dönüşüm" konusunun öğretimine ilişkin dijital oyun destekli STEM yaklaşımı ile bir öğretim modülü geliştirilmesi, bu öğretim modülünün öğrencilerin geri dönüşüm konusundaki durumları, fene yönelik tutumları ile STEM'e yönelik tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin dijital oyun destekli STEM eğitimine yönelik görüşleri üzerindeki etkisinin saptanması hedeflenmektedir. Araştırma karma yöntem araştırma desenlerinden biri olan gömülü desene uygun şekilde yürütülerek araştırmanın nicel boyutu için tek grup ön test-son test deneysel desen, nitel boyutu için ise durum çalışması kullanılmıştır. 2022-2023 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilen araştırmanın örneklemi 7.sınıf öğrencisi olan 15 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmada nicel verileri toplamak amacıyla fene yönelik tutum ölçeği, ortaokul öğrencilerine yönelik geri dönüşüm ölçeği ve STEM'e yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin dijital oyun destekli STEM eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrenci günlükleri ve öğrenci çalışma kağıtları kullanılmıştır. Erişilen veriler, nicel ve nitel veri analiz yöntemlerinin bir arada kullanılmasıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin geri dönüşüm konusundaki durumlarında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Fene yönelik tutumları ile STEM'e yönelik tutumlarında ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ayrıca uygulama gerçekleştirildikten sonra öğrencilerin dijital oyun destekli STEM eğitimine ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Fen bilimleri dersinde eğitsel nörobilime dayalı etkinliklerle öğretimin öğrenci başarısına etkisi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Taşkıner Şereflioğlu, Yasemin; Kılıç, Didem
    Bu çalışmanın temel amacı, fen bilimleri dersinde eğitsel nörobilime dayalı etkinlikler kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu 36 öğrenci deney grubu ve 33 öğrenci kontrol grubu olmak üzere toplamda 69, 5. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın uygulama aşamasında deney grubu öğrencilerine "Canlılar Dünyası" ünitesi eğitsel nörobilim verilerine dayalı geliştirilen etkinlikler ile aktarılırken, kontrol grubu öğrencilerine geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak öğretilmiştir. Uygulama aşaması 13 ders saati süresinde tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Canlılar Dünyası Başarı Testi" kullanılmıştır. Veri analizinde deney ve kontrol gruplarının farklı zamanlardaki ölçüm sonuçlarının ortalaması değerlendirilirken tekrarlı ölçümlerde tek yönlü ANOVA, gruplar arasındaki ortalamalar değerlendirirken bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır Uygulama sonunda eğitsel nörobilim verilerine dayalı etkinliklerin akademik başarıya ve bilgilerin kalıcılığına etkisi analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, deney ve kontrol grubunun son test puan ortalamalarının kıyaslanmasında, deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiş ve eğitsel nörobilime dayalı etkinliklerin geleneksel öğretim yöntemlerine kıyasla öğrenmeyi daha fazla arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının kalıcılık test puan ortalamalarının karşılaştırılmasında ise, yine deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuş ve eğitsel nörobilime dayalı etkinliklerin bilgilerin kalıcılığına olumlu etki yaptığı görülmüştür. Elde edilen verilerden hareketle eğitsel nörobilime dayalı etkinlikler fen bilimleri dersinde öğrenci başarısına olumlu katkılar sağlamanın yanı sıra bilgilerin kalıcılığını da desteklemektedir, sonuçlarına ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) kullanma durumlarının belirlenmesi: Aksaray örneği
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Altındağ, Ayşegül; Yadigaroğlu, Mustafa
    Ülkemizde FATİH projesi kapsamında geliştirilen EBA uygulaması içeriklerle zenginleştirilerek kullanımı giderek artmaktadır. EBA uygulamasını kullanan öğretmenlerin teknoloji kullanımıyla ilgili alt yapıya sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda fen bilimleri öğretmenlerin EBA kullanım durumunun farklı değişkenlerle (Cinsiyet, yaş, kıdem, öğrenim durumu, hizmet öncesi teknoloji eğitimi vb.) doğrudan ilgili olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın amacı Aksaray Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin EBA bilgi düzeyi ve kullanma durumlarının belirlenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemine göre betimsel ve ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında MEB’e bağlı resmi ve özel okullarda çalışan 130 kadın, 70 erkek olmak üzere 200 Fen Bilimleri Öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Aksaray’da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan 50 kadın, 15 erkek olmak üzere 65 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Bu amaca yönelik veri toplama aracı olarak 2 aşamadan oluşan EBA Bilgi Düzeyi Ve Kullanım Durumları Ölçeği geliştirilip, ölçek maddeleri hazırlandıktan sonra kapsam ve görünüş geçerliliği için uzman görüşüne başvurularak son hali verişmiştir. SPSS26 paket programı ile analizler yapılarak betimsel istatistiklerde elde edilen verilerin frekans, yüzde değerleri yorumlanmıştır. Araştırma sonucu EBA’nın amacına uygun kullanıldığını gösterse de kullanma sıklıklarının istenilen seviyede olmadığı görülmüştür. EBA sitesi incelenerek tespit edilen sorunlara çözümler bulup sitenin belirlenen hedefler doğrultusunda amacına ulaşmasına katkı sağlanabilir.
  • Öğe
    Ortaokul 6-8. sınıf öğrencilerinin astronomiye yönelik ilgi düzeylerinin belirlenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Öncel, Selma; Keleş, Özgül
    Education is of great importance especially for developed and developing countries. In order to keep up with the developments in the 21st century, it is vital for individuals to develop themselves. The development of societies is only possible with qualified and competent individuals. In order for a nation to have such citizens, it must have a quality education system. For this reason, countries frequently change their education systems and curricula. For example, in order to improve education in Turkey, the education system was changed to 4+4+4 and some changes were made in the science curriculum. With the changes made in the science curriculum in 2018, the subject of astronomy attracted more attention and took place as the first unit in the every class. The study was carried out in three primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the province of Niğde in the 2020-2021 academic year, and the population of the research was 49 students in 6th grade, 50 students in 7th grade and 342 students in 8th grade. It consists of 441 students. In the research, survey model, one of the quantitative research methods, was used. Within the scope of the study, the 31-item Interest in Astronomy Scale developed by Kılıç Ertaş and Keleş (2017) was applied to the students. According to the findings of the research, students are interested in organizations such as NASA and CERN, although they do not want to study in the field of space sciences and astronomy, they want to go to space and have information about the preparations for going to space; There was a significant difference in favor of the 7th grades; 7th grade students are more interested in astronomy than 6th and 8th grade students; male students were more interested in learning about astronomy and popular astronomy sub-dimension than female students. As a result of the findings obtained, suggestions were made for the variables affecting the interest levels of students in astronomy at the secondary school level.
  • Öğe
    Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan iç organlara ait görsellerin incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Demir, Emine; Çeken, Ramazan
    Bu tez çalışmasının amacı, Fen Bilimleri ders kitaplarında yer alan iç organlara ait görsel materyallerin anatomi bilgilerinin zihinde yapılandırılmasına engel olabilecek özellikler bakımından incelenmesidir. Söz konusu görsel materyallerde yer alan anatomi ile ilgili bilgilerin, zihinde yapılandırılmasına engel olabilecek özelliklere sahip olup olmadığı ele alınmaktadır. Bu amaçla 2013 ve 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarına göre hazırlanmış olan ders kitaplarında yer alan iç organlar ile ilgili görseller büyüklük, şekil, renk ve ilgili organın insan vücudundaki yeri bakımından incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada 2013 ve 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarına göre hazırlanmış ve 2014-2019 yılları arasında yayımlanmış olan ders kitaplarını incelenmiştir. Verilerin değerlendirilmesi için iç organlar ile ilgili görsellerde yer alan, öğrenme ve öğretme sürecinde anatomi bağlamında sorun oluşturabileceği düşünülen içerikler tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda ders kitaplarında yer alan görsellerden, analiz birimini taşıdığı saptanan 285 adet içerik belirlenmiştir. İlgili görsel materyallerde iç organlardan akciğerler, mide ve böbreklere çokça yer verildiği, safra kesesi, dalak ve pankreasa yer verilmediği tespit edilmiştir. Renklendirme ile ilgili olarak diğer kategorilerden daha çok içeriğe ulaşılmıştır. Sonuçlar, araştırmacılar, program geliştirenler, ders kitabı yazarları ve öğretmenler için önem taşımaktadır.
  • Öğe
    Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme ortamında bağlılığı ile öğrenmeye hazır bulunuşluk, sosyal olabilme algısı ve akademik motivasyonlarının ilişkisinin incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Güleç, Eda; Eryılmaz Muştu, Özlem
    Çevrimiçi öğrenme, teknolojinin eğitimde sağladığı önemli fırsatlardan biridir ve son yıllarda öğretim faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Çevrimiçi öğrenme öğrencilere sağladığı kolaylığın yanı sıra değişen koşullara uyum sağlamalarına imkân tanımaktadır. Bu araştırmada fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenci bağlılığı, hazırbulunuşluk, çevrimiçi motivasyon ve algılanan sosyal olabilmeleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde okuyan 97 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" ile birlikte Sun ve Rueda tarafından geliştirilmiş, Ergün ve Koçak Usluel tarafından Türkçe' ye uyarlaması yapılmış olan "Öğrenci Bağlılığı Ölçeği" ve "Algılanan Sosyal Olabilme Ölçeği" kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin akademik motivasyonlarını belirlemek amacıyla Karagüven tarafından Türkçe' ye uyarlaması yapılmış olan "Akademik Motivasyon Ölçeği" ve hazırbulunuşluk seviyelerini belirlemek için ise Hung vd. tarafından geliştirilen ve Yurdugül ve Alsancak Sırakaya tarafından Türkçe' ye uyarlaması yapılmış olan "Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluluk Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde ilişki karşılaştırmalarında Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrencilerin bağlılığı ile akademik motivasyon düzeyleri ve algılanan sosyal olabilme düzeyleri arasında anlamlı, pozitif ve orta düzeyde bir ilişki tespit edilirken; öğrencilerin bağlılığı ile hazırbulunuşluk seviyeleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.
  • Öğe
    Türk ve Singapur fen ders kitaplarının bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Eryılmaz, Nazan; Tunç, Tuncay
    Bu çalışmada, Türkiye ile Singapur'da okutulan fen ders kitaplarının elektrik konusu kapsamında karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında Türkiye ve Singapur'a ait güncel fen ders kitapları, 21. yy. becerileri, görsel tasarım ögeleri ve ders işlenişi bakımından karşılaştırmalı incelenerek benzerlik ve farklılıklar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni, bütüncül tek durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın inceleme nesnesini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye ve Singapur'da 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan Türkiye'ye ait altı Singapur'a ait 15 ders kitabı oluşturmaktadır. Elektrik konusu kapsamında yapılan bu çalışmada Singapur'da sadece 5 ve 8. sınıf ders kitaplarında elektrik konusu yer almaktadır. Araştırma verileri doküman incelemesi yöntemi kullanılarak elde edilerek içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleriyle çözümlenmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucu elde edilen bulgular üç grup altında toplanmıştır. Bunlar ders kitaplarının 21. yy becerileri içermesi, ders kitaplarında görsel tasarım ögeleri ve ders kitaplarında elektrik konusu içeriğidir. 21. yy. becerileri içerme durumuna göre Singapur ders kitaplarının Türk ders kitaplarından daha fazla içeriğe sahip olduğu görülmüştür. Her iki ülkenin ders kitaplarında benzer 21. yy. becerileri yer almasına rağmen Singapur ders kitaplarında bu beceri alanlarının kazanılmasına daha çok önem verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ders kitaplarındaki görsel tasarım ögelerine bakıldığında, Singapur ders kitaplarına göre Türk ders kitaplarında bazı görsel ögelerin eksik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında Singapur fen ders kitaplarında farklı tarz uygulama ve örneklere yer verildiği görülmüştür.
  • Öğe
    Artırılmış gerçeklik uygulamaları ile yürütülen vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarına etkisi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022) Tün, Şerife; Kışoğlu, Mustafa
    Araştırma Fen Bilimleri dersi içerisinde "Vücudumuzdaki Sistemler" ünitesi kapsamında AG etkinliklerinin ortaokul akademik başarılarına, AG tutumlarına ve AG etkinliklerine ilişkin görüşlerine yer verilmiştir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılının güz döneminde Ağrı ili Patnos ilçesinde bulunan yatılı devlet ortaokulunun altıncı sınıfında okuyan 28'i kız 32'si erkek olmak üzere toplam 60 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma da çalışma grubu belirlenirken kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak iki farklı şubeden seçilmiştir. Araştırma Fen Bilimleri öğretim programındaki plana göre toplam beş hafta sürmüştür. Kontrol ve deney gruplarına ön test ve son test olarak "Vücudumuzdaki Sistemler Başarı Testi" uygulanmıştır. Araştırmanın deney grubunda yer alan öğrencilere Vücudumuz 4D, AR Anotomy 4D, Asthi AR ve Body cards AG uygulamaları ile hazırlanan etkinlikler uygulanırken, kontrol grubunda öğretmen merkezli mevcut öğretim yöntemi kullanılmıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilere "AG Tutum Ölçeği" ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın nicel kısmından elde edilen veriler SPSS 22.0 (Statistical Package for the Social Science) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda AG ile hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin ders başarıları ve tutumları üzerinde olumlu yönde etki ettiği belirlenmiştir. Araştırmanın nitel kısmında yapılan görüşmeler sonucunda ise öğrencilerin AG ile yapılan etkinliklerin her derse uyarlanabilmesini istediğini, 3Boyutlu öğrenmeden zevk aldığını ve AG teknolojisinin ders kitaplarında da bulunmasını istedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçla AG etkinliklerinin ders içi etkinliklerde, ders kitaplarında kısacası eğitim-öğretim içerisine daha fazla entegre edilmesi gerektiği önerilmiştir.