Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Hasan
dc.contributor.authorKoştur, Hakkı İlker
dc.date.accessioned2020-02-26T06:53:46Z
dc.date.available2020-02-26T06:53:46Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.19126/suje.466841
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12451/7326
dc.description.abstractGüncel çalışmalarda Türkiye'deki eğitim politikalarında öğrencilerin STEM eğitimi ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri geliştirebilmeleri ve ülkedeki STEM işgücünün artırılması için bir reforma ihtiyaç olduğu belirtilmektedir. Bu çalışmada, dünyada ve Türkiye'de yoğun ilgi gören STEM eğimine yönelik olarak, öğrenme-öğretme sürecinin önemli paydaşları olan uygulayıcı konumundaki fen bilimleri dersi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşleri incelenmiştir. Bu çalışmanın benzer çalışmalardan farkı katılımcı öğretmenlerin mesleki tecrübelerinin 1 ve 2 yıl olmasıdır. Güncel bir öğretim yaklaşımının ele alındığı bu çalışmanın, program geliştiriciler ve fen eğitimciler açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Çalışma nitel araştırma yöntemi desenlerinden örnek olay çalışması olup, çalışmanın verileri öğretmenlere açık uçlu "STEM nedir?" sorusundan oluşan tek soruluk bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Örneklem, kamu ve özel öğretim kurumlarında görev yapmakta olan 85 fen bilimleri öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenlerin ankete verdiği cevaplar ağırlıklı olarak STEM'in tanımı ile ilgili olmakla birlikte, yapılan analizler sonucunda STEM’in tanımı, amacı, Türkiye'de ve dünyada tarihi, toplumsal ve eğitime katkısı, güncel durum, öneriler ve sorunlar kategorileri ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak yeni mezun öğretmenlerin “STEM nedir?” sorusuna kapsamlı, ayrıntılı ve doğru cevaplar verdikleri görülmektedir.en_US
dc.description.abstractRecent studies in education policy in Turkey shows a need for reform in order to develop the knowledge and skills related to STEM education and to increase the STEM workforce in the country. In this study, opinions of science teachers were investigated as they are important stakeholders in the teaching-learning process for the position of STEM education. The significance of this study from similar studies is that the experience of the participants is 1 and 2 years. Focusing on a contemporary approach, results will be important for program developers and science educators. The study is a case study of qualitative research methods. The data was collected through a questionnaire which included only one open-ended question: "What is STEM?". The sample consists of 85 science teachers working in public and private education institutions. Although the responses to the survey of teachers mainly were about the definition of STEM, after the analysis, definition, aim, history of STEM in Turkey and in the world, social and educational contribution of the current situation, recommendations and issues categories have emerged. As a result, newly graduated teachers presented extensive, detailed, and accurate answers to the question "What is STEM?".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.19126/suje.466841en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectFen Bilimleri Dersien_US
dc.subjectSTEM Educationen_US
dc.subjectTeachers' Opinionsen_US
dc.subjectScience Courseen_US
dc.titleFen bilimleri dersi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeScience teachers' opinions about STEM educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSakarya University Journal of Educationen_US
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4210-7733en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8557-4385en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage364en_US
dc.identifier.endpage373en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster