Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Collections in this community
-
Bildiri ve Sunum Koleksiyonu [23]
Proceeding Collection -
Diğer Yayınlar Koleksiyonu [1]
Other Publications Collection -
Kitap Bölümü Koleksiyonu [1]
Book Chapter Collection -
Makale Koleksiyonu [298]
Article Collection -
Proje Koleksiyonu [1]
Project Collection
Recent Submissions
-
Fen Bilgisi eğitimi alanında okuryazarlık ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (2014-2023)
(Kadir ULUSOY, 2024)21. yüzyıl becerilerinin odağında yer alan okuryazarlık kavramının anlamı günümüzde oldukça değişmiştir. Bu değişiklikle beraber pek çok okuryazarlık türü tanımlanmıştır. Okuryazarlığın anlaşılmasında, bireylere okuryazarlık ... -
Artırılmış gerçeklik ile zenginleştirilmiş etkinliklerinin asit-baz konusunun öğretimine yönelik etkisi
(Kadir ULUSOY, 2024)Teknolojinin hızla gelişim göstermesi toplumların ihtiyacı olan birey profilinin değişmesine neden olmaktadır. Toplum beklentilerinin karşılanabilmesi için yenilikçi, problem çözme becerisine sahip, eleştirel düşünmeyi ... -
Computation of the Golden Matrix Exponential Functions of Special Matrices
(Naim Çağman, 2024)Computation of the matrix exponential functions is important in solving various scientific and engineering problems due to their active role in solving differential equations. Accurate and effective computation of these ... -
Conceptualization of out-of-school mathematics education
(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2024)Okul dışı matematik eğitimi, oldukça yeni ve gelişmekte olan bir alandır. Bu makale, öğret menin de rol aldığı okul dışı matematik eğitimi ile ilgili öğrenme ortamlarını üç ana kategoride sunmaktadır: (a) gerçek yaşam ... -
Hafif zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fen etkinliği örneği: Deprem
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2024)Deprem genellikle olağan gelişim gösteren öğrencilerle çalışılmış, yetersizliği olan bireylere yönelik sınırlı sayıda çalışmanın yürütüldüğü fen konularından biridir. Bu çalışmada; hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan ... -
Hücre bölünmeleri konusunda öğrencilerin kavramsal anlamalarını belirlemeye yönelik iki aşamalı test geliştirilmesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2024)Fen bilimleri dersinde hücre bölünmeleri konusu soyut kavramlar içerdiğinden zor anlaşılan ve kavram yanılgılarına sık rastlanan bir konudur. Bununla beraber hücre bölünmeleri konusunun iyi anlaşılmaması ilerleyen eğitim ... -
Bir başarı testi geliştirme çalışması: 6.sınıf güneş sistemi ve utulmalar ünitesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2024)Bu çalışmanın amacı, 6.sınıf “Güneş Sistemi ve Tutulmalar” ünitesindeki konu kazanımları kapsayan bir akademik başarı testi geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Aksaray ili Merkez ilçesinde bazı devlet okullarındaki ... -
Corrigendum to "Polybrominated methoxy- and hydroxynaphthalenes" [Turkish Journal of Chemistry 40 (2) 2016 332-346 ]
(TÜBİTAK, 2024)This corrigendum is to address an issue regarding the manuscript’s previous publication. The authors have regrettably noticed that the incorrect version of the figure and crystal data was used in the original published ... -
Transforming STEM education: The impact of the RETA model on pre-Service teachers' attitudes and lesson planning
(Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2024)This study investigates the influence of an innovative teaching model, the Realistic, Exploratory, Technology-enhanced, and Active (RETA) model, on the STEM attitudes of senior-grade pre-service teachers. The research ... -
Enhancing technological pedagogical content knowledge of prospective teachers through mathematics lesson plan development
(Springer, 2024)This study aims to examine the lesson plan development processes and related experiences of prospective teachers, and determine the potential effects their lesson plan development efforts on their perceived TPACK. The ... -
Emerging trajectory for disembedding: An online educational program for spatial thinking in a context of visual arts and mathematics education
(Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2024)This study interpreted students’ disembedding skills within the intersecting context of visual arts and mathematics, drawing upon studies on psychology, arts, and mathematics education. It aimed to identify an emerging ... -
Bounds for the maximum eigenvalues of the Fibonacci-Frank and Lucas-Frank matrices
(Ankara Üniv. Fen Fakültesi, 2024)Frank matrix is one of the popular test matrices for eigenvalue routines because it has well-conditioned and poorly conditioned eigenvalues. In this paper, we investigate the bounds for the maximum eigenvalues of the special ... -
Effect of algodoo supported periodic table instruction on students’ achievements and perceptions
(Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fakültesi, 2024)In parallel with the development of software technologies, there has been a growing use of useful and accessible simulation tools in education, enhancing the quality of simulations. This study investigates the effect of ... -
Students’ cross-sectioning in the math-art studio
(Taylor and Francis Ltd., 2024)This study presents a case study on students’ cross-sectioning in an informal and innovative learning environment designed based on Studio Thinking and Artful Thinking Frameworks. Participants were four seventh-grade ... -
Okul Dışı Matematik Eğitiminin Kavramsallaştırılması
(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2024)Okul dışı matematik eğitimi, oldukça yeni ve gelişmekte olan bir alandır. Bu makale, öğret menin de rol aldığı okul dışı matematik eğitimi ile ilgili öğrenme ortamlarını üç ana kategoride sunmaktadır: (a) gerçek yaşam ... -
Digital and online tools employed by prospective teachers to access information
(İzzet KARA, 2024)The proliferation of digital information technologies has underscored the heightened necessity for online information search. This study is directed towards the analysis of the strategies adopted by prospective teachers ... -
Bilimsel bilginin basitleşmesine dayalı didaktik dönüşümün kimya öğretiminin sorunları ile ilişkisi hakkında bir argüma
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2024)Öğretim ortamına taşınan bilgilerin, bilim ortamında üretilen bilgilerden farklılaşması didaktik açıdan son derece olağan görünmektedir. Bu farklılaşma sürecini anlamada kullanılan kavram, didaktik dönüşümdür. Kimya ... -
Matematik ve sanat etkileşimi üzerine bir inceleme: Resim kompozisyonlarında geometrik çözümlemeler
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2024)Matematik ve sanat disiplinlerinin yüzyıllardır etkileşim içinde olduğu bilinmektedir. Sanat tarihinin farklı dönemlerinde resim sanatında matematiksel yaklaşımların çeşitli örnekleriyle karşılaşılmaktadır. Sanatın ilkelerini ... -
Öğretmen adaylarının verilere yönelik görüşleri
(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının verilere ve verileri anlayabilme durumlarına ilişkin değerlendirmelerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 6’sı Türkçe öğretmenliği, 6’sı ilköğretim matematik öğretmenliği ... -
Sosyo-Bilimsel Konularda Argümantasyona Dayalı Etkinliklerin Öğrencilerin Problem Çözme Becerileri Algısına ve Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi
(Gazi Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı, argümantasyona dayalı olarak geliştirilen sosyo-bilimsel konulu etkinliklerin öğrencilerin “problem çözme becerilerine yönelik algılarına” ve “fene yönelik tutumlarına” etkisini incelemektir. Bu amaç ...