Yazar "Uzun, Naim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2011-2022 yılları arasında Çevre Eğitimi ile ilgili yayımlanan lisansüstü tezlerin incelenmesi(Aksaray Üniversitesi, 2022) Karakoyun, Nilüfer; Uzun, NaimBu çalışma 2011-2022 yılları arasında Türkiye’de çevre eğitimi ile ilgili yayımlanan lisansüstü tezlerin genel yönelimleri açığa çıkarmak amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırma konusu kapsamında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanı taranmış ve konu ile ilgili 241 yüksek lisans ve 46 doktora ve 1 adet tıpta uzmanlık tezi çalışma örneklemine dahil edilmiştir. Örneklem grubuna dâhil edilen yüksek lisans ve doktora tez çalışmalarının yapıldığı yıl, üniversite, ana bilim dalı ve enstitü, araştırma konusu, yazarın cinsiyeti, danışmanın unvanı, örneklem grubu, örneklem sayısı, araştırma yöntemi, araştırmada kullanılan teknik, veri toplama teknikleri ve veri toplama aracı, veri çözümleme teknikleri ve anahtar kelimeler açısından incelenmiştir. Çalışma sonucunda, çevre eğitimi alanında en çok çalışılan konu “çevre eğitimi”, en çok çalışma yapan üniversite Gazi Üniversitesi ve çok bulunan tez türü yüksek lisanstır. Çevre eğitimi alanında en çok nicel araştırma yöntemi ve araştırma deseni olarak da tarama modelinin kullanıldığı belirlenmiştir. Çalışma yapanların en çok kadınlar olduğu belirlenirken en çok çalışma yapan danışmanların Prof. Dr. olduğu belirlenmiştir. Örneklem grubu olarak en çok ilköğretim öğrencileri ile eğitim fakültesi lisans öğrencileri üzerinde çalışıldığı ve son yıllarda çevre eğitimi konusuyla ilgili çalışmalarda artış olduğu belirlenmiştir. Çalışmada en fazla veri toplama aracının Çevresel Tutum Ölçeği olduğu ve veri analiz programlarından SSPS’ in en fazla kullanılan program olduğu belirlenmiştir. Kullanılan analizlerden t-testi ve ANOVA, anahtar kelimelerden ise çevre eğitimi ve çevre tutumunun en fazla kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırma sonunda, elde edilen bulgulara dayanarak çalışmaya yönelik ve çevre eğitimi ile ilgili çalışacak olan araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Öğe A sample of active learning application in science education: The thema "cell" with educational games(ELSEVIER SCIENCE BV, 2012) Uzun, Naim; Baskan, GA; Ozdamli, F; Kanbul, S; Ozcan, DIn the present study, the purpose is to develop an application within the context of active learning methods and techniques by using educational games to teach the topic "cell" in elementary school science and technology course and evaluate its impacts on academic achievement. In the study, "Achievement Test" was used in line with pretest-posttest design to collect data. The control group consists of 72 sixth grade students and the experimental group consists of 121 sixth grade students, totally 193 students make up the study group. In the analysis of the data, Two-Way ANOVA for Mixed Measures test was employed. The analysis revealed a significant difference between the mean achievement score of the experimental group and that of the control group favoring the experimental group.Öğe Cognitive structures of university students about environmental education, climate change and consumption concepts(Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 2016) Keleş, Özgül; Gilbertson, Ken L.; Uzun, NaimThe purpose of this study was to determine cognitive structures and the retention of knowledge about environmental education, climate change and consumption concepts. The field of Environmental Education is increasingly including both climate change and consumption in the context of sustainability. Thus, this research is investigating the construction of cognitive structures using all three concepts. The study group consisted of 52 students (28 females and 24 males) attending the University of Minnesota Duluth, USA. A word association instrument was used for data collection. In order to evaluate the study results, the responses given about the key concepts were examined in detail. A frequency table was constructed to show which words or concepts best represented each key concept included in the instrument. Based on our findings, a frequency table and associated concept maps were generated to indicate how cognitive structures were formed about the three concepts. The findings showed that respondents generated many ideas related to the key concepts presented in the instrument. However, respondents did not appear to see the broad environmental concepts as a network of related ideas. Implications for using the word association test in the classroom are discussed. © 2016 EdUHK APFSLT.Öğe Evaluation of the high school students' environmental attitudes and interest levels: Kalecik-Turkey Sample(Eurasian Journal of Educational Research, 2010) Uzun, Naim; Atlı, Kurtuluş; Sağlam, NecdetProblem Durumu: Çevre eğitimi çalışmalarında çevresel ilgi ve tutum dünya literatüründe önemli bir yere sahiptir. Özellikle çevre sorunlarının artmasıyla ve daha sık gündeme gelmesiyle beraber bu değişkenlerin incelendiği, çeşitli bağımsız değişkenlere göre değerlendirildiği ve bu değişkenler arasındaki ilişkilerin temel alındığı çalışmaların çevre eğitimine önemli katkılar getirdiği bilim dünyasında kabul görmüştür. Diğer yandan özellikle çevresel ilgi alanında yapılan çalışmaların azlığı dikkatleri çekmekte, ortaöğretim düzeyinde yapılan bu tür araştırmaların gerekliliği ön plana çıkmaktadır. Çalışmada; "Öğrencilerin çevreye yönelik ilgi ve tutum puanları cinsiyete bağlı olarak değişmekte midir?", "Öğrencilerin çevreye yönelik ilgi ve tutum puanlan sınıf düzeyine bağlı olarak değişmekte midir?" ve "Öğrencilerin çevreye yönelik ilgi ve tutum puanları okul türüne bağlı olarak değişmekte midir?" sorularına yanıt aranmıştır. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmada Ankara İli, Kalecik İlçesi'ndeki ortaöğretim öğrencilerinin çevreye yönelik ilgi ve tutumlarını cinsiyet, yaş ve okul türü değişkenlerine bağlı olarak değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın Yöntemi: Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında, Ankara İli Kalecik İlçesi'ndeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören toplam 613 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada, Kalecik İlçesinde yer alan Kalecik Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi, İmam Hatip Lisesi ve Mesleki Teknik Eğitim Merkezi'nde öğrenim gören öğrencilerin tamamı hedeflendiğinden, çalışma grubunun evrenin tamamını temsil ettiği kabul edilmektedir. Veri toplamak amacıyla, araştırmacılar tarafından "Kişisel Bilgi Formu" ve "Çevreye Yönelik İlgi Ölçeği" geliştirilmiş, Uzun ve Sağlam (2006) tarafından geliştirilen "Çevresel Tutum Ölçeği" öğrencilere uygulanmıştır. Ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Çevresel İlgi Ölçeğinin kapsam ve görünüş geçerliği uzman görüşü doğrultusunda sağlanmıştır. Çevresel Tutum ve İlgi Ölçeklerinin yapı geçerliği için faktör analizi yapılmış, güvenirlik analizi için ise Cronbach alfa ve Spearman Brown iki yarı test korelasyonu hesaplanmıştır. İlgi Ölçeğinin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı a=.93 ve Spearman Brown iki yan test korelasyonu .87 değerinde bulunmuştur. Orijinal çalışmada, Çevresel Tutum Ölçeğinin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı a=.80; Spearman Brown iki yarı test korelasyonu .76 olarak saptanmıştır. Bu çalışmada ise bu değerler a=.80 ve Spearman Brown iki yarı test korelasyonu=.79 olarak hesaplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS programı kullanılmış, verilerle ilgili betimsel istatistikler değerlendirildikten sonra karşılaştırmalar t-testi ve tek yönlü varyans analiziyle yapılmıştır. Analizlerin yapılabilmesi için, karşılaştırılacak grupların varyanslarının homojenliğinin kontrolünde Levene testinden faydalanılmış, çoklu karşılaştırmalarda ise Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın Bulguları: Cinsiyete bağlı olarak yapılan değerlendirmede, kız öğrencilerin hem çevresel ilgi hem de tutum puanları erkek öğrencilerin puanlarından yüksek bulunmuştur. Kız öğrencileri ile erkek öğrenciler arasında tespit edilen çevresel ilgi puan farkı istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Çevresel tutum puanlarında, kız öğrencilerin lehine görülen ortalama farkı ise istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Sınıf düzeyine bağlı olarak yapılan değerlendirmede, en yüksek çevresel ilgi puanı 10. sınıfta öğrenim gören öğrencilere ait bulunmuştur. 11. sınıf öğrencileri de en düşük çevresel ilgi ortalamasına sahiptir. 9. sınıf öğrencilerinin çevresel ilgi puanları ise orta düzeydedir. Çevresel tutum puanları dikkate alındığında, en yüksek ortalama 9. sınıfta öğrenim gören öğrencilere ait iken, en düşük tutum ortalaması da 10. sınıf öğrencilerine aittir. 11. sınıf öğrencilerinin puanlan ise orta düzeydedir. Sınıf düzeyine göre öğrencilerde tespit edilen çevresel ilgi ve tutum ortalamaları arasındaki söz konusu farklılıklar, istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Okul türüne bağlı olarak yapılan değerlendirmede, Kalecik Lisesi'nde öğrenim gören öğrencilerin çevreye yönelik ilgi puanları en yüksek değere sahipken, bunu İmam Hatip Lisesinde okuyan öğrenciler küçük bir puan farkıyla takip etmektedir. En düşük ilgi puanı ise Anadolu Öğretmen Lisesi'nde okuyan öğrencilere aittir. METEM ile Sağlık Meslek Lisesinin puanları ise denk olup ortalama değerlere sahiptir. Okul türüne göre, en yüksek çevresel tutum puanı Sağlık Meslek Lisesi öğrencilerine aitken, bunu Kalecik Lisesi öğrencileri küçük bir farkla takip etmektedir. En düşük tutum ortalaması ise İmam Hatip Lisesi'nde öğrenim gören öğrencilere aittir. Bunun yanında, METEM ile Anadolu Öğretmen Lisesi'nde okuyan öğrencilerin tutum puanları orta düzeyde bulunmuştur. Okul türü dikkate alınarak yapılan analiz sonucunda, çevreye yönelik ilgi puanları arasında tespit edilen ortalama farkları anlamlı bulunmazken, çevresel tutum puanlarındaki farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır. Çoklu karşılaştırma testine göre, Kalecik Lisesi ile METEM ve İmam Hatip Lisesi öğrencileri arasında Kalecik Lisesi lehine; Sağlık Meslek Lisesi ile METEM, Anadolu Öğretmen Lisesi ve İmam Hatip Lisesi arasında Sağlık Meslek Lisesi lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Diğer yandan, Kalecik Lisesi ile Sağlık Meslek Lisesi, METEM ile İmam Hatip Lisesi arasında tespit edilen ortalama farkları istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Araştırmanın Sonuçları ve Önerileri: Literatürle uyumlu olarak, kız öğrencilerin hem çevreye yönelik tutum hem de ilgi puanlarının kız öğrencilerin lehine yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, sadece tutum puanlarındaki farklılık anlamlı olarak değerlendirilmiştir. Sınıf düzeyi arttıkça öğrencilerin ilgi ve tutum puanlarının beklenildiği gibi sınıf düzeyine paralel olarak artmadığı ve puanlar arasındaki farklılığın da istatistiksel olarak anlamlı bulunmadığı gözlenmiştir. Diğer yandan, Anadolu Öğretmen Lisesindeki öğrencilerin ilgi puanları ve İmam Hatip Lisesindeki öğrencilerin tutum puanları en düşük düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerde görülen ilgi ve tutum düşüklüğünün nedenleri araştırılarak, bireylere çevresel ilgi ve tutum kazandıracak planlamalar yapılmalıdır. Çevresel ilgi alanındaki mevcut çalışma boşluğunun doldurulması için bu tür çalışmaların arttırılmasının gerekli olduğu düşünülmektedir.Öğe Fen bilimleri öğretmenlerinin laboratuvar kullanımına yönelik özyeterlik inançları: Laboratuvar uygulamaları programının etkisi(Erzincan Üniversitesi, 2015) Kılıç Mocan, Didem; Keleş, Özgül; Uzun, NaimBu araştırmanın amacı, "Fen ve Teknoloji Öğretmenlerine Yönelik Laboratuvar Uygulamaları" programının, öğretmenlerin laboratuvar kullanımına yönelik özyeterlik inançlarına olan etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu, programa katılan 60 fen bilimleri öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkisini belirlemek amacıyla yarı deneysel araştırma modellerinden, tek grup öntest-sontest modeli izlenmiştir. Öğretmenlerin laboratuvar kullanımına yönelik özyeterlik inançlarını incelemek için "Laboratuvar Kullanımı Öz-Yeterlik Algı Ölçeği" kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin özyeterlik inançlarına ilişkin öntest ve sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bulunan fark, laboratuvar uygulamaları programının öğretmenlerin özyeterlik inançlarını arttırarak katkı sağladığını ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda, laboratuvar uygulamalarına yönelik eğitimlerin teorik bilgi sunumundan çıkarılıp uygulamalı eğitimler şeklinde planlanması önerilmiştir.Öğe İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma(Kastamonu Üniversitesi, 2010) Uzun, Naim; Ekici, Gülay; Sağlam, NecdetBu çalışmanın amacı, İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarını bilgisayar kullanma sıklığına bağlı olarak değerlendirmektir. Çalışma 2006-2007 eğitim-öğretim yılında, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desene dayalı olarak yürütülmüş, çalışmaya Ankara İli Altındağ İlçesinde yer alan Nazım Akcan İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören 270 öğrenci 6 grup olarak örnekleme (6, 7, 8. sınıflardan birer kontrol ve birer deney) dahil edilmiştir. Deney grupları, bir öğretim yılı boyunca okuldaki bilgisayar laboratuvarlarından kontrol gruplarından 30 saat fazla (öğle araları) faydalandırılmıştır. Veri toplamak amacıyla “Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik Algı Ölçeği” kullanılmıştır (1). Verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ?=.81 bulunmuştur. Çalışma sonunda, bilgisayar kullanma sıklığına bağlı olarak 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin öz-yeterlik algı puanları anlamlı düzeyde artmıştır. Öğrencilerin öntest ve sontest puanları ise cinsiyete, yaşa ve gelir düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir.Öğe İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar kullanma sıklığına bağlı olarak bilgisayara yönelik tutumlarındaki değisimin değerlendirilmesi(İlköğretim Online (elektronik), 2010) Ekici, Gülay; Uzun, Naim; Sağlam, NecdetBu çalışmada, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar kullanma sıklığına bağlı olarak bilgisayara yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin bilgisayar kullanma sıklığına bağlı olarak öntest ve sontest tutum puanları cinsiyet, sınıf, yaş ve gelir düzeyi değişkenlerine göre değerlendirilmiştir. Çalışma 2006–2007 eğitim-öğretim yılında, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desene dayalı olarak yürütülmüştür. Çalışmaya Ankara ?li Altındağ ?lçesinde yer alan Nazım Akcan ?lköğretim Okulu’nda öğrenim gören 270 öğrenci 6 grup altında (6, 7 ve 8. sınıflardan birer kontrol ve birer deney grubu) katılmıştır. Deney grupları bir öğretim yılı boyunca 30 saat, kontrol gruplarından farklı olarak öğle araları okuldaki bilgisayar laboratuvarlarından faydalanmıştır. Çalışmada Ekici ve Bahçeci (2006) tarafından geliştirilen “Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ?=.75 bulunmuştur. Araştırma sonunda, bilgisayar kullanma sıklığına bağlı olarak 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutum puanları anlamlı düzeyde artmış, ancak, öğrencilerin öntest ve sontest tutum puanları arasında cinsiyete, yaşa ve gelir düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılık tespit edilmemiştir.Öğe İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012) Uzun, Naim; Keleş, ÖzgülBu çalışmanın amacı, öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarını genel olarak ve araştırma yapmaya, performansa, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma yönelik motivasyon düzeyleri boyutlarında değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2008- 2009 eğitim-öğretim yılı, Aksaray İli merkezinde yer alan 11 İlköğretim Okulunun 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören toplam 651 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla çalışmada, Dede ve Yaman (2008) tarafından geliştirilen “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi, betimsel istatistik ve Pearson korelasyon analizi ile yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin fen öğrenmeye, araştırma yapmaya, performansa, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma yönelik motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan, fen öğrenmeye yönelik motivasyon ile faktörlerinin ve faktörlerin birbirleriyle pozitif bir ilişki içinde olduğu saptanmıştır.Öğe Öğretmen adaylarının çevre bilinci, çevresel tutum, düşünce ve davranışlarının doğa eğitimi projesine bağlı değişimi ve kalıcılığının değerlendirilmesi(Özel Akademi, 2010) Keleş, Özgül; Uzun, Naim; Varnacı Uzun, FundaBu çalışmada, “Ihlara Vadisi (Aksaray) ve Çevresinde Doğa Eğitimi” projesinin çevre bilinci, çevreye yönelik tutum, düşünce ve davranış üzerindeki etkililiğini ve kalıcılığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 03-12 Temmuz 2009 tarihleri arasında gerçekleştirilen doğa eğitimi programına katılan 25 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Söz konusu proje, TÜBİTAK tarafından desteklenen, hedef kitlesi sadece “öğretmen adayı” olan ilk projedir. Veri toplamak amacıyla Milfont ve Duckitt (2006) tarafından geliştirilen ve Ak (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan “Çevre Bilinci Ölçeği” ile Uzun ve Sağlam (2006) tarafından geliştirilen, çevresel düşünce ve davranış alt boyutlarından oluşan “Çevresel Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma, öntest-sontestizleme testi desenine uygun olarak yürütülmüştür. Verilerin analizi SPSS yardımıyla yapılmış, karşılaştırmalarda tekrarlı ölçümler için tek faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda ise LSD testinden faydalanılmıştır. Ölçeklere ilişkin elde edilen Cronbach alfa güvenirlik katsayıları sırasıyla alpha=.88 ve alpha=.80'dir. Çalışma sonucunda, doğa eğitimi programının bireylerin çevre bilincine, tutumlarına ve davranışlarına önemli ölçüde etki ettiği ve kalıcılığını sağladığı tespit edilmiştir.Öğe Ortaöğretim öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi ve tutumlarına "çevre ve insan" dersi ile gönüllü çevre kuruluşlarının etkisi(Hacettepe Üniversitesi, 2007) Uzun, Naim; Sağlam, NecdetBu çalışmada, ortaöğretim programında seçmeli olarak verilen “Çevre ve İnsan” dersi ile Gönüllü Çevre Kuruluşlarının öğrencilerin çevreye yönelik bilgi ve tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Geliştirilen “Çevresel Tutum Ölçeği” ve “Çevre Bilgisi Testi” 2004-2005 eğitim-öğretim yılında, Ankara İli Çankaya İlçesindeki çeşitli ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 1013 öğrenciye uygulanmış ve elde edilen veriler çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ile değerlendirilmiştir. MANOVA sonuçlarına göre, “Çevre ve İnsan” dersini alan ve almayan öğrencilerin çevreye yönelik bilgi ve tutum ortalamaları arasında, dersi alan öğrencilerin lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilirken; gönüllü çevre kuruluşlarında aktif olarak çalışma durumlarına göre yapılan değerlendirmede, öğrencilerin çevresel tutum ve çevre bilgisi ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Öğe The effect of microteaching applications in environmental education(Çukurova Üniversitesi, 2013) Uzun, Naim; Keleş, Özgür; Sağlam, NecdetThe purpose of the present study is to investigate the effects of micro-teaching applications used in environmental education on the attitudes and behaviors of individuals. The present study carried out within the framework of the environmental education course was performed with 31 pre-service teachers from the primary education department of Aksaray University in the fall term of 2009-2010 academic year. The study which is an experimental study carried out according to pretest-posttest control group design continued for 14 weeks. At the end of the study, it was found that scores for the environmental awareness, attitude and behavior of the pre-service teachers significantly increased. In light of this finding, it can be argued that more frequent use of micro-teaching applications in environmental education is useful.Öğe The effect of the green class model on environmental knowledge and its retention(2009) Uzun, NaimThe purpose of the study is to investigate the effects of an applied environmental education project carried out using the green-class model on students' environmental knowledge and its retention. 101 7th grade students attending Nazim Akcan Primary School in the Altindag Province of Ankara participated in the study. The study was carried out in the form of pre-test post-test monitoring design. The Environmental Knowledge Test was used as a data collection instrument. For the analysis of the data, a two-way ANOVA for mixed measures was used. The post-test and monitoring test means of both the experimental groups were found to be significantly higher than the control group. As a conclusion, the green-class model considerably enhanced the environmental knowledge of the students and its retention. It was able to make a great contribution to the environmental knowledge of the students residing in a low socio-economic neighbourhood. This project is an original study and can be implemented with different samplings. © 2009 HKIEd APFSLT.Öğe The understanding levels of preservice teachers' of basic science concepts' measurement units and devices, their misconceptions and its causes(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010) Keleş, Özgül; Ertaş, Hülya; Uzun, Naim; Cansız, Mustafa; Keser, H; Ozcinar, Z; Kanbul, SIn this study it is aimed to determine preservice science teachers' and elementary teachers' level of understanding about measurement units, and devices; and misconceptions about basic science concepts (mass, weight, density, heat, temperature, energy, specific heat etc.). The sample included 92 undergraduate students who are second year preservice elementary teacher; and first and second year elementary science teacher. In this study the data was collected through data meaning-analysis table, which is one of the types of related diagram. In order determine the cause of the problems they encounter while learning measurement devices and units, 12 participants were interviewed using open-ended questions as well. It has been found that preservice teachers have misconceptions in the concepts and units about mass, weight, heat, temperature, energy and specific heat. Interview showed that more attention should be given to related courses which focus on measurement devices and units.Öğe Use of learning diaries in a nature education project as an evaluation tool(Iated-İnt Assoc Technology Education A& Development, 2010) Varnacı Uzun, Funda; Uzun, Naim; Keleş, Özgül; Chova, LG; Belenguer, DM; Torres, ICIn the present study, the aim is to investigate the use of learning diaries to evaluate the contributions of the activities to the pre-service teachers carried out within the framework of the nature education project and to provide the literature with an example of using learning diaries as an evaluation tool. The study group consists of 25 pre-service teachers from 15 different universities participating in the project entitled "Nature Education Project in Ihlara Valley (Aksaray) and Its Surrounding". The project was supported by The Scientific and Technological Research Council of Turkey (TUBITAK). In the study, the participating students were asked to write learning diaries daily throughout the ten-day project about their daily activities. Descriptive analysis was used to analyze the students' diaries. In light of the findings of the study, it was found that dairies are effective tools in the evaluation process of the nature education. It is suggested that the students should be encouraged to write learning diaries throughout their nature education.