Yazar "Aktan, Ercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Conspicuous consumption approach: "Veblen's consumption model"(Peter Lang AG, 2020) Aktan, Ercan...Öğe Corporate advertising at the age of social media(IGI Global, 2017) Aktan, Ercan; Özüpek, Mehmet NejatAs one of the main issues of public relations, corporate advertising is an important pattern for the companies from the point of ensuring positive communication with their customers and sending image-based messages. Social media, which is one of the important communicational environments, has become a channel with high-level interaction with which the institutions may deliver their corporate advertising to the target group. Social media, which provide symmetrical interaction, may be convenient for increasing the effectiveness of corporate advertising messages and may provide positive contributions to the goodwill of the institutions. In this chapter, the term of corporate advertising with an important public relations aspect for the first thing and then the term of social media are studied, and finally, the benefits of the advertisements which will be held in the social media and their advantages to the corporations are discussed. © 2015, IGI Global. All rights reserved.Öğe İletişim fakültesi halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2018) Koçyiğit, Murat; Aktan, Ercan; Çakmak, VeyselHalkla ilişkiler, temelinde iletişim bulunan, kurum ve kamuları arasında etkileşimi sağlama, anlaşma ve uzlaşıyı gerçekleştirme gibi rollere sahip, bilim ve meslek türüdür. Halkla ilişkiler, çeşitli bilim dalları ile yakından ilişkilidir. Bu ilişki, halkla ilişkiler kavramının anlaşılması ve tanımlanabilmesi noktasında bazı belirsizliklere yol açmaktadır. Bu nedenle halkla ilişkiler kavramının tanımlanmasında farklı metaforlarla karşılaşılabilmektedir. Metafor, bir şeyi kendisine benzediği var sayılan diğer bir şey ile anlatma anlamına gelmektedir. Bu bakımdan kişiler, herhangi bir şeyi anlatacaklarında ona benzer diğer varlıkları kullanarak metaforik olarak açıklama yapabilmektedirler. Bu çalışma, iletişim fakültesi halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünde öğrenim gören öğrencilerin, halkla ilişkiler kavramına dair metaforik algılarını (zihinsel imgeler) tespit edebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların halkla ilişkiler kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları belirlemek için “Halkla ilişkiler……dır, çünkü.…..” ibaresini tamamlamaları istenmiştir. Bu yönüyle araştırma, olgubilim desenine göre tasarlanmış ve toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile test edilmiştir. Elde edilen yanıtlara göre 37 farklı metafor ortaya çıkmış, bu metaforlar “iletişim yöntemi”, “insani özellik”, “aracı” ve “doğa özellikleri” olarak halkla ilişkiler kategorilerinde toplanmıştır. Katılımcıların halkla ilişkilere ilişkin olumlu bazı metaforlara sahip olmakla birlikte, olumsuz metaforlarla da halkla ilişkileri ilişkilendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar katılımcıların aldıkları halkla ilişkiler eğitiminde kendilerine verilen teorik çerçeveden etkilendiklerini göstermektedir. Ayrıca, halkla ilişkiler eğitimi, halkla ilişkiler kavramı ile ilgili algısal çerçevenin de netleşmesine yardımcı olabilmektedir. Ancak, katılımcıların ifade ettikleri bazı metaforların alınan eğitimlerle bir bağlantısının olmadığı da gözlenmiştir.Öğe Instagram kullanıcılarının kullanım motivasyonları ve Instagram takip davranışlarının incelenmesi(Ajit-e Bilişim Teknolojileri Akademik Dergisi, 2018) Aktan, ErcanSosyal medya, geleneksel medyanın gönderici baskın yapısının aksine; kullanıcı baskın yapısı nedeniyle son on yıldır çok fazla kullanıcı ve içerik üretim sayısı ile oldukça tartışılan bir alanı oluşturmaktadır. Kendinden önceki sosyal medya araçlarından sonra, bir sosyal medya aracı olan Instagram da, fotoğraf temelli görsel sunumlara olanak tanıması sebebiyle kullanıcı sayısı hızla artan bir yapı sergilemektedir. Bu çalışma, Instagram kullanıcılarının kullanım motivasyonları ve Instagram takip davranışlarını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu maksatla Instagram kullanıcısı olan 356 üniversite öğrencisinden yüzyüze anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler frekans tabloları ve ilişkisel karşılaştırmalar ile irdelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Instagram kullanım motivasyonlarına dair bilgi alma ve paylaşım; Instagram takip davranışlarına dair ise tanışıklık ve uzmanlık faktörleri elde edilmiştir. Araştırmada katılımcıların günlük internet kullanım süreleri, günlük sosyal medya kullanım süreleri, sosyal medyayı kaç yıldır kullandıkları değişkenleri ile faktörler arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Buna karşın, katılımcıların cinsiyetleri ile faktörler arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.Öğe Internet cafes, young people and game interaction: A study in the context of subculture(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2018) Çakmak, Veysel; Aktan, ErcanThis study examines the digital game interactions of young people who go to internet cafes in the Aksaray province of Turkey. In the study, the in-depth interview method was used in internet cafes to collect the data. The use of digital games by young people in internet cafés was examined as a form of subculture. The results show that young people stated that they often went to these places to spend their free time and that they are exposed to digital violence. Participants also stated that they were not satisfied with this situation. However, the findings also indicate that young people who play in internet cafes enjoy some of the violence in the games they play and also that the use of slang and abusive communication sometimes helps them to have a good time.Öğe Kent markalaşması bağlamında tematik parkların kent imajı üzerindeki rolü: Konya kelebekler vadisi ziyaretçileri üzerinde bir araştırma(Gümüşhane Üniversitesi, 2020) Koçyiğit, Murat; Aktan, ErcanKent markalaşmasında, kültürel, sembolik, doğal, tarihi ve tematik alanlar, imajın oluşumunda ve gelişiminde ön plana çıkan etkenler olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda Konya Kelebekler Vadisi örneği üzerinden tematik parkların kent imajı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bununla paralel olarak, Konya’da yer alan ve eşsiz bir tematik park olan Kelebekler Vadisi ziyaretçileri üzerinde (n=399) kolayda örnekleme yöntemi ile uygulanan anketin verileri kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmiş ve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmanın analizinde, tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi, değişkenler arasındaki ilişkiyi ve etki düzeyini tespit etmek amacıyla sırasıyla korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma neticesinde tematik parklarla ilgili bilişsel ve duygusal değerler (çekicilikler) ile kent imajı arasında pozitif ve orta kuvvette, anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda, bilişsel ve duygusal değerlerin kent imajı üzerinde doğrudan ve anlamlı (p=,000) bir etkisinin olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Bununla birlikte, bilişsel değerlerin (?=,506), kent imajı üzerindeki etkisinin duygusal değerlere (?=,229) oranla daha yüksek olduğu da tespit edilmiştÖğe Öğrencilerin iletişim kaygısı, muziplik/takılma ile okul başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi(Gazi Üniversitesi, 2016) Çakmak, Veysel; Aktan, ErcanToplulukta, kişilerarasında ve resmi ortamlar gibi farklı yerlerde bazı bireyler rahatlıkla iletişim kurmasına rağmen bazıları da endişe duymaktadırlar. Çoğunlukla iletişim esnasında kaygı çekmeyenler zaman zaman muziplik de yapmaktadırlar. Muziplik şaka aracılığıyla insanlara takılmaktır. Muzipliğin yapıcı ve yıkıcı boyutu bulunmaktadır. Yapıcı muziplik, sevecenlik ve şakalaşma şeklidir. Yıkıcı olan ise alay etme, agresif ve düşmanca tutum sergilemektir Bu çalışmada öğrencilerin iletişim kaygısı ve muziplik/takılma davranışları ile onların okul başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Veri toplamak için küme örnekleme yöntemi seçilmiştir. Elde edilen bilgiler SPSS programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonucunda, iletişim kaygısı ve okul başarısı arasında güçlü bir ilişkinin olmadığı; aynı zamanda muziplik/takılma ve okul başarısı arasında da güçlü bir ilişkinin olmadığı sonucu elde edilmiştir.Öğe Öğretmen öğrenci iletişiminin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(Özel Akademi, 2016) Çakmak, Veysel; Aktan, ErcanEğitimin başarılı olmasının temel etkenlerinden biri de etkili iletişim teknikleridir. Sözlü, yazılı, sanal iletişim ve beden dili aracılığı ile bireyler bu iletişim tekniğini eğitim sahasında kullanmaktadırlar. Bilgiyi bilmek farklı, onu öğrenciye aktarmak farklı bir durumdur. Eğitim ortamında öğretmen ve öğrenci arasında sağlıklı bir iletişimin sağlanması esastır. Bu sebeple eğitimin baş aktörü olan öğretmenlerin iletişimi çok iyi bilmesi ve bunu öğrencileri eğitmede kullanması gerekmektedir. Çünkü öğrencilerin örnek aldığı kişiler öğretmenlerdir. Öğretmenlerin konuşma tarzı, öğrenciye yaklaşımı, bakış açısı, kullandığı kelimeler, ses tonu ve diğer davranışları öğrencilerin eğitiminde önemli hususlardır. Bu çalışmada öğretmen-öğrenci iletişimi üzerinde durulmaktadır. Bunu belirlemek için yapılan araştırmada Erbay ve arkadaşları (2012) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Aksaray ilinde görev yapan öğretmenlerden toplanan veriler çeşitli değişkenlere göre incelenip, analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; sınıf öğretmenlerinin branş öğretmenlerine göre öğrenci ile daha başarılı iletişim kurdukları, ayrıca kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre öğrencileri ile iletişimde daha başarılı oldukları saptanmıştır.Öğe Social media interaction and digital public relations: The example of Turkish green crescent society(Peter Lang AG, 2020) Aktan, Ercan...Öğe Sosyal medya ve değişim: Bloglar aracılığıyla anneliğin evrimi üzerine netnografik bir analiz(AJIT-e: Online Akademik Bilgi Teknolojileri, 2018) Aktan, Ercan; Kayış, Hasan HüseyinSosyal medya, bireylerin kendi aralarında ve topluluk halinde kuracakları iletişimler için son derece önemli bir mecradır. Sosyal medya ile gerçekleştirilen iletişimler, kişilerin diğerleri ile etkileşimleri ve fikirler üzerinde yaratacakları etki açısından önem taşımaktadır. Sosyal medya araçları arasında yer alan bloglar da bir web günlüğü olarak takipçilerin kanaatleri üzerinde belirleyici olabilmektedir. Sosyal medyanın gelişimi ile sanal ortamda oluşan grupların kendilerine özel yapılarını öğrenme gereksinimleri de araştırmacılar, pazarlama çevreleri ya da sosyal alanlarda ortaya çıkmış ve bu maksatla sanal grupların etnografik özelliklerini tanımlamaya yardımcı olacak netnografi yöntemi geliştirilmiştir. Bu araştırma bloglar vasıtasıyla annelik kavramının nasıl değiştiğini, yeni annelik kavramının bloglar üzerinden nasıl inşa edildiğini, bloggerların anneler üzerindeki etkisini ortaya koyabilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma neticesinde, blogger annelerin çocuk eğitimi, çocukla kurulacak duygusal bağ, annenin hangi doğum yöntemini kullanacağı, yeni nesil annelik fikrinin benimsetilmesi gibi konularda anneler üzerinde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Sosyal medya ve sosyal kaygı: Sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi, 2018) Aktan, ErcanKaygı kavramı, bireyin içinde bulunduğu endişe hali olarak tanımlanmakta ve bir baskılayıcı olarak kişilerin üzerinde negatif etkiler doğurmaktadır. Bundan dolayı kişi iletişim ve etkileşim konusunda normalin dışında sorunlarla karşılaşabilmektedir. Bu sürecin neticesi olarak, iletişim kaygısı ve sosyal kaygı adı verilen yeni durumlar ortaya çıkabilir. Bu araştırmada, sosyal medya kullanıcısı olan katılımcıların sosyal kaygı durumları ölçülmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda araştırma Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim gören farklı bölümlerdeki öğrenciler üzerinde yüz yüze anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların sosyal medyada paylaşılan içerik, gizlilik endişesi ve öz değerlendirme kaygılarının yüksek; buna karşın etkileşim kaygılarının ise düşük olduğu ortaya konulmuştur. Aynı zamanda sosyal medya kullanıcıları için sosyal kaygı ölçeğinin alt faktörleri arasında pozitif yönde, anlamlı ilişki bir saptanmıştır. Araştırmada kadınların erkeklere göre sosyal medyada daha fazla sosyal kaygı düzeyine sahip oldukları sonucuna da ulaşılmıştır.Öğe Sosyal medya'nın turizm faaliyetlerindeki rolü üzerine teorik bir inceleme(Dumlupınar Üniversitesi, 2016) Aktan, Ercan; Koçyiğit, MuratYeni medya araçları geleneksel medyanın gönderici baskın yapısını azaltarak kullanıcı merkezli bir iletişim ortamının oluşmasına yol açmıştır. Bu iletişim ortamı kullanıcının zaman ve mekan ile sınırlı iletişim şansını değiştirerek, zaman ve mekan baskısını ortadan kaldırmıştır. Yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkışıyla hız kazanan sosyal medya uygulama ve araçları sayesinde de kullanıcılar birbirleri ile başkalarının denetimi olmadan iletişime geçme olanağı yakalamışlardır Bu sayede sosyal medyada iletişim kuran bireyler birbirlerinin deneyimlerinden de faydalanarak belli konular hakkındaki kararlarını etkileşim sayesinde alabilmektedir. Sosyal medya araçlarının bu özellikleri bireylerin turistik tavır, davranış ve tercihlerini etkilemesi bakımından da önemlidir. Sosyal medya araçlarında bir araya gelen bireyler bu araçlardan ve birbirlerinden elde ettikleri bilgiler ile davranışlarını farklılaştırabilmektedir. Bu bakımdan sosyal medya turizm faaliyetlerini önemli ölçüde etkileyen yeni bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, sosyal medyanın turizm faaliyetlerini etkilemedeki rolünü değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yapılan literatür incelemesi sonucunda sosyal medyanın etkileşimli yapısı sayesinde bireylerin turistik tercihleri üzerinde pozitif bir rolünün olduğu, turistik tercihleri önemli bir biçimde yönlendireceği sonucuna ulaşılmıştır. Diğer bir ifadeyle sosyal medya ve sosyal medya ortamlarında yer alan iletişim ortam ve imkanları bireylerin turizm faaliyetlerini yönlendirmede etkili bir araç olduğu sonucu araştırmanın bulguları arasında yer almaktadır.Öğe Sosyal medyanın turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi(Gazi Üniversitesi, 2018) Aktan, ErcanHemen her alandaki iletişim yapısını farklılaştıran sosyal medya, bireyler arasındaki iletişimden kurumlar arasındaki iletişime kadar çoğu eylemde değişime yol açmıştır. Sosyal medya iletişimi ile kişiler arası etkileşime dönük platformlar ortaya çıkmış ve bireylerin birbirlerinin fikirlerinden çeşitli biçimlerde etkilenebilecekleri mecralar söz konusu olmuştur. Bu süreçten, turizm de payına düşeni almış ve sosyal medya artık turizm pazarlaması için akla ilk gelen unsurlardan olmuştur. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, sosyal medyanın turizm pazarlamasındaki rolünü cinsiyet, öğrenim görülen okul, öğrenim görülen sınıf, günlük sosyal medya kullanımı ve sosyal medya kullanım yılı değişkenlerine göre irdelemektir. Bu amaçla 316 katılımcı ile yüzyüze anket tekniği ile veri toplanmıştır. Çalışmada kullanılan ölçeğin faktör analizi neticesi elde edilen deneyim paylaşımı, etkilenme, etkileşim ve takip faktörleri arasında pozitif yönde, güçlü ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada ayrıca günlük internet kullanım süresinin, günlük sosyal medya kullanım süresinin ve sosyal medya kullanım yılının artmasının; sosyal medyada turizm faaliyetlerine dayalı gerçekleştirilen deneyim paylaşımı, etkilenme, etkileşim ve takip davranışlarını artırdığı sonucuna da erişilmiştir. Bu nedenle turizm faaliyetlerinde sosyal medya üzerinden kurulacak iletişimlerin oldukça önemli sonuçlar doğuracağı açıktır.Öğe Sosyal sorumluluğun turizm faaliyetlerindeki rolü üzerine bir inceleme(Gümüşhane Üniversitesi, 2018) Aktan, Ercan; Çakmak, VeyselHangi sektörde faaliyet gösterdiklerine bakılmaksızın kuruluşların temel amacı kar elde etmektir. Bu durum o işletmenin bulunduğu sektöre, pazar yapısına, yönetim biçimine göre küçük farklılıklar taşımakla birlikte, işletmelerin asıl amaçları etrafında faaliyet gösterdikleri ve bu yönde çaba harcadıkları bir gerçekliktir. Ancak dünya genelinde değişen teknolojik altyapı, tüketici istek ve taleplerindeki farklılaşma, yeni bazı yasal düzenlemeler gibi etkenler işletmelerin yalnızca kar elde etmelerini değil, karlılık sağlarken çevreye fayda sağlamalarını da zorunlu hale getirmiştir. Gelinen bu noktada, sosyal sorumluluk kavramı ile karşılaşılmaktadır. Sosyal sorumluluk, işletmelerin üretim gerçekleştirip kar elde ederken, çevreye de katma değer sağlaması anlamına gelen yükümlülükleri anlatmaktadır. İşletmelerin sağlayacağı bu katma değer, rekabet ortamında kuruma avantaj sağlayan bir özellik de taşımaktadır. Diğer bir ifadeyle, sosyal sorumluluk faaliyetlerini yerine getiren işletmeler pazar koşullarında rekabet avantajı da sağlamaktadır. Sayılan gerekçelerle, çalışmanın temel amacı sosyal sorumluluk faaliyetlerinin turizm sektöründeki rolünü ortaya koymaktır. Bu sebeple üniversite öğrencileri üzerinde yüz yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada t testi, ANOVA, WELCH, korelasyon ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Analizler neticesinde sosyal sorumluluk anlayışını oluşturan sosyal sorumluluk bilinci, kampanya etkisi ve sosyal tercih faktörleri arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca, sosyal sorumluluk kampanyalarının ve sahip olunan sosyal sorumluluk bilincinin, tüketicilerin turizm tercihlerini pozitif yönde ve doğrudan etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Bu sonuçlar, sektörde faaliyet gösteren çevreler açısından değerlendirildiğinde, turizm faaliyetlerine olumlu yönde katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe The formation of knowledge and its active utilization in practices of public relations in organisations(Elsevier Science Bv, 2015) Çakmak, Veysel; Aktan, Ercan; Aslan, Mahmut Mert; Köse, Ahmet; Iaman, A; Eskicumali, AKnowledge is the basic communication means of human being. It has reached today's world as the most important and influential means of communication although a part of it disappeared and another part was stored in a way and transferred from one generation to another through out the history. In the meantime, the drastic role of technology in forming and spreading the knowledge should never be ignored. Public relations is an activity of a variety of recognition and publicity. If we take it in a broader way, we can say that it expresses the total of researches to know the target groups better so as to realise its purposes and also its all activities and applications in the direction of objectives of the organisation in order to introduce and advertise it to the whole public opinion. The experts of public relations have to prepare plenty of information and also documentaries which are subject to them. They are constantly shared with the rest of the world on the web page of the organisation. As it is known, web sites and social network have become inevitable parts of all sorts of institutions nowadays. In this work, we are going to investigate the notion of information management and obtained information with regard to this issue is going to be displayed at full length in the interest of internal corporate and usual corporate relations. In this context, the relationships among information management, Internet and public relations are going to be brought up and their efficient utilization is going to be researched in terms of the organisation. Formation, handling and especially share of information in business enterprises have no doubt great effects on its transparency, image and openness to the target groups. This situation introduces a positive effect in the process of the publicity of enterprise itself. In this study, we are going to dwell particularly upon the formation, handling, storage and distribution of information in terms of in-house (intra-company) and external public relations. In this context, a vocational school of a university which is worth to be examined from this angle is going to be taken on as a sample.Öğe Yönetim bilişim sistemleri öğrencilerinin “halkla ilişkiler” kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi(Akdeniz Üniversitesi, 2020) Aktan, Ercan; Koçyiğit, Murat; Çakmak, VeyselHalkla ilişkiler kavramına yönelik algılamaların farklılaştığı günümüzde, kavrama yönelik anlam kargaşasını ortadan kaldırmak amacıyla yapılan araştırmalar ya da kavramın nasıl algılandığı ile ilgili gerçekleştirilen çalışmalar önem arz etmektedir. Bu bağlamda temelini iletişimin oluşturduğu halkla ilişkiler kavramının sahip olduğu ana prensipler doğrultusunda algılanıp algılanmadığını tespit etmenin de yerinde olacağı düşünülmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı, üniversitede halkla ilişkiler dersini alan ve almayan üniversite öğrencilerinin halkla ilişkiler kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yöntemi kapsamında metaforik analiz tekniği ile olgubilim desenine göre tasarlanmış ve toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile test edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, halkla ilişkiler dersini alan 63 (34 erkek / 29 kadın) katılımcı ve halkla ilişkiler dersini almayan 40 (20 erkek / 20 kadın) katılımcıdan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak katılımcıların “halkla ilişkiler” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları (zihinsel imgeler) belirlemek için “halkla ilişkiler uygulamaları.......... gibidir; çünkü……….” ibaresini tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen sonuçlar, halkla ilişkiler dersi alan ve almayan katılımcıların benzer metaforik algılara sahip olduklarını göstermekle birlikte aynı zamanda halkla ilişkiler dersini almayan katılımcıların, halkla ilişkileri; departman, bilim dalı ve yönetimsel iletişim fonksiyonu olarak algıladıkları da görülmüştür. Katılımcının iktisadi ve idari bilimler fakültesinde yönetim kavramı üzerine aldığı eğitimin bu sonuç üzerinde etkili olduğu söylenebilir.