Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 25
  • Öğe
    Exploring the relationship between pre-service teachers’ TPACK and blended teaching readiness levels: a path analysis
    (Springer, 2024) Öztürk, Mücahit; Mıhcı Türker, Pınar; Kerse, Gökhan
    This study explored pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge levels and their blended teaching readiness. In this context, the study employed the cross-sectional survey design, and the variables were analyzed descriptively and correlationally. The study was carried out with the participation of 477 pre-service teachers. Data were collected using the Blended Teaching Readiness Instrument and the Technological Pedagogical Content Knowledge-Deep (TPACK deep) Scale. The analyses put forth that pre-service teachers technological pedagogical content knowledge levels were high in the dimensions of design, exertion, and proficiency, whereas their levels were moderate in the dimension of ethics. In addition, pre-service teachers’ blended teaching readiness levels were found to be high in the dimensions of dispositions, online integration, data practices, personalizing instruction, and online interaction. Furthermore, a significant and positive high-level correlation was revealed between pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge levels and their blended teaching readiness. Also, pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge levels could explain 66% of the variance in their blended teaching readiness.
  • Öğe
    Öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri
    (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019) Pala, Ferhat Kadir; Türker, Pınar Mıhcı
    Bu çalışma ile öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunagöre katılımcıların öğrendikleri programlama dillerine yönelik görüşleri (C/C#, Arduino, Scratch platformları), budilleri hangi yöntemler ile öğrenmeyi tercih ettikleri ve süreçte yaşadıkları sorunlar belirlenmiştir. Çalışmanınkatılımcıları, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) 2.sınıf öğretmen adaylarından (n=25) oluşmaktadır. Katılımcıların 16’sı kadın dokuzu erkektir. Çalışmada öğretmenadaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlandığından durumu betimlemeye yönelik betimsel analiz yöntemikullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri araştırmacılar tarafından hazırlanan anket aracılığıyla toplanmıştır.Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları tüm platformlara yönelik olumlu bir görüş içerisindedir. Ancak C veArduino’ya yönelik görüşlerin cinsiyete göre farklılık gösterdiği, kadın öğretmen adaylarının bu dilleri daha zorbuldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adayları programlama eğitimini öğreticinin yol göstericiliğindeöğrenmek istemektedir. Öğretmen adaylarının programlama öğrenirken yaşadıkları sorunlar incelendiğinde yaşananproblemlerin Arduino ile proje üreten grupta daha fazla olduğu görülmektedir.
  • Öğe
    The effectiveness of the haptic glove for piano education
    (Kocaeli Üniversitesi, 2021) Pala, Ferhat Kadir; Mıhcı Türker, Pınar; Kılınçer, Özlem
    Educational technology plays an important role in learning processes; provides the environment, practice and materials that teachers need for cognitive, affective, and psychomotor areas. Haptic technologies offer significant opportunities especially in the field of psychomotor learning. With this research, it is aimed to explore the effectiveness of a haptic glove for piano education. A haptic glove was used in the right hand and vibrations were sent to the learner. Within the scope of the study, an enriched pattern was used which combined both qualitative and quantitative methods. In order to compare the skills of the students such as playing the notes correctly and with correct fingers, an equal-time sample model was used. In the qualitative method, however, process focused interviews were conducted with the students. The interviews and the implementation process were carried out with video recordings. Students from the Department of Computer Education and Instructional Technology and Music Education participated in the study voluntarily. According to the results of the study, there was no difference between the implementation of haptic glove or piano with respect to the criteria such as playing the notes correctly and playing with the correct fingers. However, it was determined that the glove could be a good exercise tool and finger opener for opening the fingers before the piano playing and could help to better understand the finger numbers and according to opinions haptic glove had effects such as facilitating learning, saving time, assisting with studies and solving the song in less than the given time.
  • Öğe
    Asynchronous online learning experiences of students in pandemic process: facilities, challenges, suggestions
    (Science Research Society, 2021) Öztürk, Mücahit
    This study examined students' experiences in an asynchronous online learning environment. Students evaluated the asynchronous online learning environment in terms of interaction, feedback, academic and technical support, active learning and assessment. Thestudy, which was carried out with a qualitative research approach, was conducted with 28 students studying in faculty of education. During the pandemic, students continued all their courses for 9 weeks with asynchronous distance education. At the end of the semester, the interview form was sent to the students via e-mail. At the end of the study, it can be said that in the process ofasynchronous online learning, students experience a lack of face-to-face interaction even if they do not have communication problems with the instructor. Students were able to get support when they needed it. However, they had problems getting instant feedback. It was seen that students had the opportunity to learn flexibly without time and space, to learn independently by doing unlimited repetitions at their own pace and to plan their own learning process. However, it was revealed that they could not do group work with their friends and felt socially isolated. Students objected to the evaluation of their class performances with assignment. Students suggested that live broadcasting activities take place at regular intervals, opening the comments section under the videos, conducting discussion board activities, establishing fast support systems, using alternative evaluation methods such as online testing and online presentations during the asynchronous online learning process.
  • Öğe
    Flipped learning design in EFL classrooms: implementing self-regulated learning strategies to develop language skills
    (Springer, 2021) Öztürk, Mücahit; Çakıroğlu, Ünal
    This study examined the development of students’ language skills in a flipped English foreign language course designed with self-regulated learning strategies. The study was conducted with a quasi-experimental design. While the experimental group received the course through flipped classroom model designed with self-regulated learning strategies, control group did not use self-regulated learning strategies in the flipped classroom model. The results indicated that self-regulated learning strategies positively affected the development of foreign language skills in the flipped classroom model. A significant difference in favor of the group working with the platform including selfregulated learning strategies outperformed in speaking, reading, writing, and grammar test scores. However, no significant difference in the listening test results was found
  • Öğe
    Development of a participation style scale for online instructional discussions
    (Springer, 2020) Pala, Ferhat Kadir; Erdem, Mukaddes
    The purpose of this study is to develop a standardized measurement tool that can be used to determine the participation styles of individuals participating in online instructional discussions. The scale consists of two dimensions called ‘Why’ and ‘How.’ The Why dimension comprises the main motivators of the participants’ participation in online instructional environments, whereas the How dimension comprises items expressing participation behaviors or forms. Two separate datasets were used for exploratory factor analysis (450 participants) and confirmatory factor analysis (693 participants), and the scale was applied to both undergraduate and graduate students. The scale consisted of eight factors, with four in the Why dimension and four in the How dimension. The results of confirmatory factor analysis showed that the scale was able to identify four different patterns of participation. Expressed as participation styles, these patterns are To Socialize/Connective, To Get Information/Analytical, To Discuss/Innovative, and To Fulfill Requirements/Practical. According to these results, the Participation Style Scale for Online Instructional Discussions was assumed to be a valid and a reliable measurement tool for determining the participation styles of participants of online instructional discussions. These four styles are thought to contribute to the instructors, the researchers, and the learners who want to benefit from effective learning in online environments. Instructors and researchers can determine learners’ participation styles before organizing discussion environments, and learners who think and gain awareness about their own participation styles can manage their discussion and learning processes more effectively.
  • Öğe
    Öğretmen adaylarının sunum programlarına yönelik görüşleri
    (Kastamonu Üniversitesi, 2018) Mıhcı Türker, Pınar; Pala, Ferhat Kadir
    Bu çalışma ile öğretmen adaylarının sunum programlarına yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 1. ve 2. sınıfta öğrenim gören 225 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Uygulamanın ilk aşamasında katılımcılar, araştırmacılar tarafından gösterilen Microsoft PowerPoint, Prezi ve PowToon sunum programlarına yönelik eğitim almış ve bu programları kullanarak eğitsel içerikli materyaller oluşturmuşlardır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise katılımcılara sunum programlarına yönelik anket uygulanarak veri toplanmıştır. Ankette öğretmen adaylarının sunum programlarına yönelik görüşlerinin yanı sıra bu programları gelecekte kullanma durumları ve uygulama sırasında karşılaştıkları sorunlara yönelik sorulara yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının yarıdan çoğunun sunum programlarına olumlu bir tutum içerisinde olduğu belirlenmiştir.
  • Öğe
    Öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Deomed Reklam ve Yayıncılık Ltd. Şti, 2018) İbili, Emin; Uyanık, Hafize
    Bu araştırmada, öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasındaki ilişki araştırılmış ve farklı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim gören 307 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Öğrenci Yurt Memnuniyeti Anketi ve Kişisel Gelişim Yönelimi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca cinsiyetin; öğrencilerin yurt memnuniyet düzeylerinde ve kişisel gelişim yönelimlerinde etkisinin olmadığını ortaya koymaktadır. Kişisel Gelişim Yönelimi Ölçeğinin alt boyutlarına bakıldığında ise sadece Amaçlı Davranış boyutu açısından kızlar ve erkekler arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile yaş ve yurttaki barınma süresi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bu araştırmada ortaya çıkan sonuçlar yükseköğretim süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik Yükseköğretim Kurulu (YÖK), üniversiteler, Kredi Yurtlar Kurumu ve Belediyeler gibi barınma yeri açısından katkı sağlayabilecek önemli kurumların uygun politikalar geliştirmesine katkı sağlayacaktır.
  • Öğe
    An Investigation of cyber wellness awareness: Turkey secondary school students, teachers, and parents
    (Routledge, 2019) Mıhçı Türker, Pınar; Kılıç Çakmak, Ebru
    Cyber wellness includes the knowledge, skills, and values geared toward the protection of Internet users as well as proper and responsible technology use. Using the survey method, this study investigated the cyber wellness awareness of secondary school students and teachers as well as parents’ perceptions of their children’s cyber wellness. Six thousand eight hundred thirty-nine (6,839) students, 749 teachers, and 4,916 parents participated. Cyber wellness survey forms for students, teachers, and parents were distributed to seven school districts. Results indicated that students had high levels of awareness with regard to Internet addiction, cyberbullying, online privacy, and cybersecurity and medium levels of awareness regarding netiquette, inappropriate online content, and copyright. Additionally, students’ awareness levels differed significantly in terms of gender, class level, Internet use span, and desire for education on safe and responsible Internet use. Teachers had medium levels of awareness with respect to all of the concepts. Furthermore, it was determined that parents considered that their children had medium levels of awareness regarding Internet addiction, netiquette, online privacy, inappropriate online content, copyright, and cybersecurity along with a high level of awareness regarding cyberbullying.
  • Öğe
    Bilişim bölümleri öğrencilerinin internet etik kullanım düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
    (Ajit-e Bilişim Teknolojileri Akademik Dergisi, 2018) İbili, Emin; Özdemir, Adem
    Araştırmanın amacı bilişim bölümlerindeki lisans ve lisansüstü öğrencilerinin internet teknolojilerini etik kullanım düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında üç farklı üniversitede öğrenim görmekte olan 491 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve internet etik kullanım ölçeği oluşturmaktadır. İnternet kullanım etiği ölçeği maddelerinin geçerliliği ise Lawshe tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. İnceleme sonucuna göre 0.05 anlamlılık düzeyinde geçerlilik oranı 0.73 olarak bulunmuştur. Ölçeğin kapsam geçerlilik indeksi 0.95 olarak bulunmuş. Ölçeğin tamamı için ise Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.916 bulunmuştur. Uzman görüşleri ve kapsam geçerlilik oranları doğrultusunda oluşturulan 38 maddelik ölçek formu Temel İlkeler, Dürüstlük, Güvenlik, Sağlıklı İnternet Kullanımı, Çevrimiçi Nezaket, Telif Hakkı olmak üzere altı boyuttan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; kız öğrencilerin interneti etik kullanım düzeylerinin daha yüksek olduğu, ailelerinin gelir düzeyi arttıkça interneti etik kullanım düzeylerinin azaldığı ve öğrencilerin web tasarımı ve programlama düzeyleri arttıkça interneti etik kullanım düzeylerinin azaldığını bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin bölümlerine, interneti kulanım amaçlarına ve internet kullanım sürelerine göre öğrencilerin internetin etik kullanım düzeylerinin farklılaştığı bulunmuştur.
  • Öğe
    Öğretmen adaylarında problem çözme eğilimi ve internet bağımlılığı ilişkisinin incelenmesi
    (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2017) Şahin, Sami; İbili, Emin; Uluyol, Çelebi
    Araştırmada öğretmen adaylarında problem çözme eğilimi ile internet bağımlılığı özalgısı incelenmiş ve bu ilişkide cinsiyetin bir rol oynayıp oynamadığına bakılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İç Anadolu bölgesinde bir taşra devlet üniversitesinde eğitim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Veriler Problem Çözme Envanteri ve İnternet Bağımlılığı ölçeği ile toplanmıştır. Analizler öncesi ölçeklerin yapısal özellikleri mevcut veriler ile test edilmiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının problem çözme özalgılarının orta ve yüksek, internet bağımlılıklarının ise düşük ve orta düzeylerde olduğu, bu iki değişkenin zıt yönlü ilişkili olduğu ve bu ilişkide cinsiyetin kadınların lehine bir rol oynadığı bulunmuştur.
  • Öğe
    Öğrenci siber sağlık ölçekleri geliştirme çalışması
    (Gazi Üniversitesi, 2017) Mıhçı, Pınar; Kılıç Çakmak, Ebru
    Bu çalışma ile siber sağlık çatı kavramı kapsamında ortaokul öğrencilerine yönelik internet bağımlılığı, siber zorbalık, çevrimiçi nezaket, çevrimiçi mahremiyet, çevrimiçi uygunsuz içerik, telif hakkı ve çevrimiçi güvenlik ölçeklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ölçek geliştirme çalışması olup, iki aşamadan oluşmaktadır. Başlangıçta 16 uzmanın görüşüne sunularak kapsam geçerliliği incelenmiş, sonrasında 528 kişiden oluşan 6-7-8. sınıf öğrencilerinin katılımı ile elde edilen verilerden ölçeklerin yapı geçerliliği ve güvenirlikleri test edilmiştir. Ölçekler için oluşturulan soru havuzları düzenlenerek 16 uzmanın görüşüne sunulmuştur. Uzmanlardan gelen dönütlerin Lawshe tekniği ile analizleri yapılmış, uzmanların sözel dönütleri de göz önüne alınarak ölçekler ön uygulamaya hazırlanmıştır. Sonrasında Aksaray ilinde dört ortaokulda toplam 528 öğrencinin katılımı ile ön uygulama gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ile ölçeklerin yapı geçerliliklerini test etmek için açımlayıcı faktör analizi ve bu analize bağlı olarak varimax döndürme yönteminden ve doğrulayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır. Ayrıca ölçeklerin güvenirliklerinin test edilmesinde iç tutarlılık güvenirlik katsayısı Cronbach Alfa, madde toplam korelasyonu ve alt-üst %27’lik grup ortalamaları arasındaki farklara başvurulmuştur. Analizler sonrasında birtakım maddeler çıkarılarak, birtakım maddeler düzenlenerek ölçeklere geçerli ve güvenilir bir yapıda son hali verilmiştir. Geliştirilen ölçekler ile ortaokul öğrencilerinin siber sağlık farkındalıklarının belirlenmesi ve bu doğrultuda bilinçlendirme çalışmaları yapılarak, geleceğin bilinçli kullanıcıları yetiştirilmesi hedeflenmektedir
  • Öğe
    Etik ve internet: BT öğrencileri üzerinde güvenilirlik ve geçerlilik çalışması
    (Investigation of internet ethical usage levels of the students of information technologies in terms of different variables, 2018) İbili, Emin; Özdemir, Adem
    Araştırmanın amacı bilişim bölümlerindeki lisans ve lisansüstü öğrencilerinin internet teknolojilerini etik kullanım düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında üç farklı üniversitede öğrenim görmekte olan 491 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve internet etik kullanım ölçeği oluşturmaktadır. İnternet kullanım etiği ölçeği maddelerinin geçerliliği ise Lawshe tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. İnceleme sonucuna göre 0.05 anlamlılık düzeyinde geçerlilik oranı 0.73 olarak bulunmuştur. Ölçeğin kapsam geçerlilik indeksi 0.95 olarak bulunmuş. Ölçeğin tamamı için ise Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.916 bulunmuştur. Uzman görüşleri ve kapsam geçerlilik oranları doğrultusunda oluşturulan 38 maddelik ölçek formu Temel İlkeler, Dürüstlük, Güvenlik, Sağlıklı İnternet Kullanımı, Çevrimiçi Nezaket, Telif Hakkı olmak üzere altı boyuttan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; kız öğrencilerin interneti etik kullanım düzeylerinin daha yüksek olduğu, ailelerinin gelir düzeyi arttıkça interneti etik kullanım düzeylerinin azaldığı ve öğrencilerin web tasarımı ve programlama düzeyleri arttıkça interneti etik kullanım düzeylerinin azaldığını bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin bölümlerine, interneti kulanım amaçlarına ve internet kullanım sürelerine göre öğrencilerin internetin etik kullanım düzeylerinin farklılaştığı bulunmuştur.
  • Öğe
    Investigation of the effects on computer attitudes and computer self-efficacy to use of augmented reality in geometry teaching
    (EFMED, 2015) İbili, Emin; Şahin, Sami
    The aim of this study is to investigate the effect of augmented reality on students' computer attitudes and computer skills self-efficacy in teaching geometry. ARGE3D program was developed in order to display the static 3D objects included in the geometrical shapes unit in the sixth grade mathematics book. Quasiexperimental mixed research method was utilized in the study. The sample consisted of sixth grade students in Aksaray. One control and one experimental group were established in each school (n=100). The experimental groups received four weeks of instruction via ARGE3D and the control groups received standard text-book instruction. Computer Skills Attitude Test, Computer Skills Self-Efficacy Test and were used to collect the quantitative data. On the other hand, semi-structured interviews with both the students and the teachers, and video captures during the implementation were used to collect qualitative data. The results showed that ARGE3D did not significantly affect students' computer-skills self-efficacy and computer skills attitudes in preand post-application tests
  • Öğe
    Öğretmen adaylarının çevrimiçi tartışma ortamlarına yönelik görüşleri
    (Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 2015) Pala, Ferhat Kadir; Erdem, Mukaddes
    Çevrimiçi tartışma ortamları öğretmen adaylarına verimli çalışma olanakları sağlayabilmekte midir? Daha verimli ve katılımı motive eden çevrimiçi tartışma ortamları oluşturma konusunda öğretmen adaylarının görüşleri ve beklentileri nelerdir? Bu sorulardan hareketle gerçekleştirilen bu araştırma, daha verimli ve katılımı motive eden çevrimiçi tartışma ortamları oluşturmaya rehberlik edebilecek öneriler geliştirmeyi amaçlamıştır. Çalışmada veriler, çevrimiçi öğrenme ve tartışma ortamlarında yaşantı geçirmiş öğretmen adaylarıyla yürütülen odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmıştır. Çalışma grubunu 2007-2008 öğretim yılı güz döneminden 2010-2011 öğretim yılı güz dönemine kadar üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları (84 katılımcı) oluşturmaktadır. Odak grup görüşmelerinde katılımcılara; “çevrimiçi tartışma ortamlarına katılma ya da katılmama nedenleri”, “bu ortamlardan beklentileri”, “hangi özelliklere sahip ortamlarda daha iyi öğrenecekleri” gibi açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile temalara ayrılmıştır. Analiz sonucunda; Katılım Biçimleri, Hiyerarşik Yapı, Dönüt Sistemi, Tartışma Başlıkları, Yorum Takip Etme Şekli, Anlık Tepkilerin İfade Edilmesi ve Görsel Tasarım temaları oluşmuştur. Oluşan bu temalara göre geliştirilen önerilerden bazıları: Çevrimiçi tartışma ortamlarının yorumları yazılı yapabilmenin yanı sıra görsel ve işitsel materyal ekleyerek görüntülü ve sesli yorum yapabilmeye, dolayısıyla okumanın yanında dinleyerek ve izleyerek yorumları takip edebilmeye olanak vermesi, yorumların uygun bir listeleme yöntemiyle verilmesi, katılımcı yorumlarına yapılan yorumların farklı bir renkle ve yorum sayısını gösterir şekilde verilmesidir.
  • Öğe
    Öğrenme stillerine göre yapılandırılan öğrenen kontrolünün öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
    (Ahi Evran Üniversitesi, 2009) Mahiroğlu, Ahmet; Bayır, Aybike Esma
    Araştırmanın amacı, web tabanlı eğitimde, öğrenme stiline göre yapılandırılan kontrolün başarı ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Araştırma, Ankara-Yenimahalle?de Atatürk Anadolu Lisesi 9.sınıf öğrencilerinden 66 kişilik örneklem grubuyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada gruplar için üç farklı materyal kullanılarak, başarı ve kalıcılık testi uygulanmıştır. Testlerinden elde edilen sonuçlar SPSS 12.0 programıyla analiz edilmiştir. Farklı grup puanlarının varyanslarının aynı olup olmadıklarını görmek amacıyla Levene, başarı ve kalıcılık testleri karşılaştırmalarında t-testi kullanılmıştır (p<.05). Öğrenme stillerine uygun kontrolünün sağlandığı ve öğrenme stillerine uygun kontrolün gözetilmediği materyalleriyle dersi alan öğrencilerin başarı ve kalıcılık testleri puanları arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Öğrenme stillerine uygun yapılandırılan kontrolün başarı ve kalıcılığa etkisinin olmadığı görülmüştür. Anlamlı farklılık olmamasının, öğrencilerin öğrenim gördükleri öğretim kurumuna sınavla seçilmelerinden veya daha fazla İngilizce dersi alarak derse aşina olmalarından kaynaklanabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle, araştırmanın farklı örneklem grupları, öğrenme stilleriyle ve öğrenen kontrolleriyle sağlanarak tekrarlanması önerilmektedir.
  • Öğe
    OPAC kullanıcılarının bilgi arama stratejilerinin analizi
    (Hacettepe Üniversitesi, 2008) Olcay, N. Erol; Koçberber, Seyit; Soydal, İrem; Alır, Gülten
    İşlem Kütüklerinin izlenmesi yöntemi, son yıllarda kullanıcıların bilgisayar ile olan etkileşimlerini ortaya çıkarmak ve ekran başında sergiledikleri davranışları izleyebilmek için araştırmacılar tarafından başvurulan önemli bir yöntem olmuştur. Kullanıcıların OPAC’ları (Online Public Access Catalog - Herkesçe Erişilebilir Çevrimiçi Kütüphane Katalogları) taramaları esnasında sistem üzerinde gerçekleştirdikleri tıklamalar, sorgularını ifade ediş biçimleri bilgibilimle ilgilenen araştırmacıların dikkatini çekmiştir. Konu ile ilgili araştırmalar genellikle işlem kütüklerinin analizi ile gerçekleştirilmektedir. Çünkü bu veriler, kullanıcıların bilgisayar ile olan etkileşimlerinin objektif olarak izlenmesini sağlamakta ve kullanıcıların bilgi arama davranışları konusunda fikir vermektedir. Bu durum, bilgi hizmetlerinin planlanmasında olduğu kadar arayüz ve bilgi sistemleri tasarımında da son derece önemlidir. Çalışmamızda, üniversite kütüphanesi OPAC kullanıcıları ile ilgili şu sorulara yanıt aranmıştır: Kullanıcılar OPAC’a nereden bağlanmaktadırlar? Kullanıcılar OPAC’larda tarama yaparken ne tür davranışlar sergilemektedirler? Kullanıcılar arayüz sunmuş olduğu seçeneklerden ne kadar faydalanmaktadırlar. Çalışma ayrıca, kullanıcıların arama yaptıkları esnada yönelttikleri sorgu cümlelerini nasıl ve neden değiştirdikleri sorularını da yanıtlamayı amaçlamaktadır. Araştırma verileri Bilkent Üniversitesi web OPAC’ına ait işlem kütüklerinden oluşmaktadır. Verilerin değerlendirilmesine 192.619 satırdan oluşan işlem kütüklerinin analiz edilmesi ile başlanmıştır. Analizler sonucunda OPAC kullanıcılarının yarıdan biraz fazlasının Bilkent Üniversitesi yerleşkesi dışından olduğu, kullanıcıların genelde kendilerine sunulan varsayılan (default) ayarları tercih ettikleri, fazla tıklamalardan katıldıkları, Boole işleçleri ve benzeri yardımcı sorgulama araçlarını kullanmak yerine doğal dille ve “basit tarama” ekranından sorgulama yapmayı tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca, kullanıcıların sorgulama ardından gelen sonuç sayfalarından ilkini incelemeyi genelde yeterli buldukları, bunu yeterli bulmayanların çoğunluğunun da en fazla beşinci sayfaya kadar gittikleri belirlenmiştir. Bu bulguların yanı sıra, veriler bir de oturumlara ayrılmış, her oturumda yöneltilen sorgular ve bunlarda yapılan değişiklikler izlenmiştir. Belirlenen 24.797 farklı oturumun çoğunda (%57) kullanıcıların sisteme birden fazla sorgu yönelterek oturumu sürdürdükleri görülmüştür. Bu durum, sorgu değişiklikleri olarak kabul edilmiş, Özellikle altı ve daha fazla sorgu cümlesinin yöneltildiği oturumlardaki değişiklikler incelenmiştir. Bu oturumlarda kullanıcılar genellikle sorgu sözcüklerini tamamen değiştirerek, aynı oturum içerisinde aradıkları konuyla ilgili farklı yaklaşımlar sergileyerek kaynaklara ulaşmaya çalışmaktadırlar. Elde edilen bu bulgulara göre, OPAC’ların daha kullanıcı dostu bir biçimde hazırlanması gerektiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, kullanıcıların fazla seçenek sunan karmaşık ekranlardan kaçındıkları dikkate alınmalı ve sistem tasarımları bu yaklaşıma uygun olarak yapılmalı ya da yeniden gözden geçirilmelidir. Böylece kolay kullanılabilen sistemler elde edilebilecek, aynı zamanda da bilgi arama araçları ve bilgi kaynaklarından daha etkin bir biçimde yararlanılabilecektir.
  • Öğe
    Review of Turkish distance education research
    (İnönü Üniversitesi, 2013) Horzum, Mehmet Barış; Özkaya, Mehmet; Demirci, Muammer; Alpaslan, Muhammed
    This research was conducted to reveal current status of Turkish distance education studies, the research issues covered and limitation they had. Within the scope of the study, 35 articles were reviewed which are available for full text from 14 journals during January 2005 to March 2011. The results of the study showed that there are a few research conducted with respect to Turkish distance education literature. Turkish distance education studies mostly consist of literature reviews and quantitative studies. Distance education studies that are included in the work of researchers who stand out in different areas. In these studies satisfaction, achievement and attitude appear as important variables. Comparative researches still seem to used. All this reveals the need for a journal in Turkish distance education.
  • Öğe
    Density functional study of the mechanical and phonon properties of Al12X (X = Mo, Tc, Ru, W, Re, and Os) compounds
    (Elsevıer Scı Ltd, 2014) Özışık, Hacı; Deligöz, Engin; Çolakoğlu, Kemal; Boğaz Özışık, Havva
    By means of first principles calculations, we have studied the structural, elastic, and phonon properties of the Al12X (X = Mo, Tc, Ru, W, Re, and Os) compounds in cubic structure. The elastic constants of these compounds are calculated, then bulk modulus, shear modulus, Young's modulus, Possion's ratio, Debye temperature, hardness, and anisotropy value of polycrystalline aggregates are derived and relevant mechanical properties are compared with the available theoretical ones. Furthermore, the phonon dispersion curves, mode Gruneisen parameters, and thermo-dynamical properties such as free energy, entropy and heat capacity are computed and the obtained results are discussed in detail. (C) 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved.
  • Öğe
    Investigation of the relationship between students' levels of dormitory satisfaction and personal growth initiatives
    (Deomed Publication, 2018) İbili, Emin; Uyanık, Hafize
    In this research, the relationship between the level of student dormitory satisfaction and student personal growth initiatives was investigated and the effect of different variables was examined. The sampling of the research is composed of 307 students who are studying at Aksaray University. In order to determine the dormitory satisfaction of students, the "Student Dormitory Satisfaction Survey" was used in the research. Also, in order to determine the students' personal growth initiatives, "Personal Growth Initiative Scale" was used. The findings show that there is a significant positive relationship between students' level of satisfaction and personal growth initiatives. However, we found no effect of gender on the level of student dormitory satisfaction or their personal growth initiatives. When we look at the subscales of the personal growth initiative scale, it is clear that there are significant differences between males and females. Furthermore, there is a positive relationship between the level of dormitory satisfaction of students and their age and length of time of stay in the dormitory. The results of this research will contribute to the development of appropriate policies by key institutions, that can contribute to the place of shelter for students, such as Council of Higher Education, universities, Higher Education Credit and Dormitories Institution and municipalities.