Cilt 1, Sayı 2, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Bölgesel kalkınma ajansları: Türkçe literatür incelemesi(Aksaray Üniversitesi, 2017) Çelik, FatihBölgesel Kalkınma Ajansları (BKA’lar), yerel potansiyeli harekete geçirerek ekonomik kalkınmaya katkıda bulunmak üzere kurulan örgütlerdir. Dünyada ilk BKA, 1929 yılındaki ekonomik kriz (Büyük Bunalım) sonrasında ABD’de kurulan Tennessee Vadisi Yönetimi’dir (TVA). Türkiye’de ise BKA’lar, 2006-2009 döneminde kurulmuştur. Çalışmanın amacı, Türkçe literatürde BKA’ların hangi yönlerden ve hangi araştırma yöntemleri ile incelendiğini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği ile yapılan çalışma, BKA’lara ilişkin kitap, makale, rapor, doktora ve uzmanlık tezinden oluşan 44 tane eseri kapsamıştır. Bu eserler, amacı, yöntemi ve sonucu bakımından özetlenmiş; ele alınan konu ve uygulanan yöntem bakımından sınıflandırılmış ve genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. Analiz sonucunda BKA’ların ekonomik, siyasal ve sosyal yönlerden; nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile karma yöntem araştırmaları temelinde incelendiği tespit edilmiştir. Söz konusu çalışmalar arasında konuyu ekonomik yönlerden (% 56) ve nitel araştırma yöntemleri (doküman analizi, % 63,5) ile inceleyen araştırmalar öne çıkmıştır.Öğe Tübitak ve Meb proje yarışması süreçlerinin karşılaştırılması(Aksaray Üniversitesi, 2017) Çeken, RamazanProje yarışmaları son yıllarda eğitim-öğretim sürecinde giderek yaygınlaşmaktadır. Başlangıçta Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından başlatılan ve 2006 yılından beri 10 yıl süre ile uygulanan yarışma, matematik ve fen bilimleri alanında öğrencilerin geliştirmiş oldukları çalışmaların bölge ve ülke genelinde sıralanması şeklinde gerçekleştirilmiştir. 2016-2017 eğitimöğretim yılından itibaren Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından yürütülen bu yarışma, 5-8. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda TÜBİTAK tarafından proje yarışmasında takip edilecek kuralları içeren dokümanlar www.tubitak.gov.tr adresinde yayımlanmıştır. Söz konusu dokümanlar, MEB tarafından yayımlanan kılavuz kitapçık ve yarışmaya yönelik olarak gerçekleştirilen araştırma sonuçları birlikte değerlendirilmiştir. Yayımlanan dokümanların içeriğinde yer alan yarışma ile ilgili bilgilerin uygulama süreçleri bağlamında içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Veriler, MEB tarafından yürütülen proje yarışmasında tespit edilen bazı sorunların TÜBİTAK’ın yayımlamış olduğu kılavuzda da yer aldığı, bu nedenle önceden akademik çalışmalarda üzerinde durulan sorunların bu süreçte de devam ettiğini ortaya koymaktadır.Öğe Okul öncesi çocuklarda öz düzenleme becerilerinin gelişimi(Aksaray Üniversitesi, 2017) Aydın, Feyzi; Ulutaş, İlkayGelişim ve öğrenmenin hızlı olduğu okul öncesi dönemde çocukların öz düzenleme becerilerini de etkin bir şekilde güçlendirmek gereklidir. Birçok gelişimsel özelliğin olduğu gibi öz düzenleme becerilenin temeli bu dönemde atılmakta ve yaşamı boyunca çocuğun duygularını, davranışlarını, isteklerini erteleyebilme ya da bastırabilme, kurallara uygun davranma, duygularını kontrol edebilme ve dikkatini yönetebilme becerileri kazanmasını sağlamaktadır. Bu noktadan hareketle yapılan çalışmada, öz düzenleme becerilerinin önemi ve okul öncesi eğitimin öz düzenleme üzerine etkisine değinilerek, desteklenmesine yönelik öneriler sunulmuştur.Öğe Destinasyon konumlandırma stratejisi kapsamında cittaslow hareketi; Gökçeada örneği(Aksaray Üniversitesi, 2017) Taşpınar, Oğuz; Karakaş, NecatiBu çalışmada, dünyanın ilk ve tek Sakin Şehir (Cittaslow) ünvanına sahip adası Gökçeada için yavaş turizm odaklı ziyaretçilerin beklenti ve tatmin düzeyleri karşılaştırılmaktadır. Çalışmanın evrenini Gökçeada’ya turistik ziyarette bulunan turistler oluştururken, örneklemini ise Gökçeada’ya 2016 yaz döneminde turistik gezi düzenleyen 444 ziyaretçi oluşturmaktadır. Çalışmada, nicel araştırma tekniklerinden anket tekniği uygulanmıştır. Anket formuyla ziyaretçilerin, ‘Sakin Şehir’ (Cittaslow) olan Gökçeada destinasyonuna yönelik beklenti ve tatminleri ile ilgili görüşlerinin açığa çıkarılması amaçlanmıştır. Bu veriler ışığında önem ve tatmin arasında ilişkiler incelenmiş, Cittaslow Gökçeada için eksiklik ve önem arz eden maddeler belirlenmiştir.Öğe Avrupa emperyalizminin aşamaları: Osmanlı Akdeniz’inde avrupa ticareti (1700-1830)(Aksaray Üniversitesi, 2017) Aygün, NecmettinXVIII. yüzyıla kadar dünya ekonomisinin ağırlık merkezi Akdeniz’di ve Doğu Akdeniz coğrafyasının hâkimi de Osmanlı Devletiydi. Geniş bir coğrafyaya sahip olmanın getirdiği önemli bir hammadde zenginliği söz konusuydu. Bu zenginlik iç ve dış ticareti, mübadeleyi gerektirmişti. “Arzı kıt talebi bol” veya “ucuz, zengin hammadde kaynağı” görüntüsü veren Osmanlı ekonomisinin bu yönü yabancı devletlerin dikkatlerini her daim Osmanlı coğrafyasına yönlendirmiştir. Ham pamuk, tütün, yün, iplik, tiftik, kökboyası, keten tohumu, meşe palamudu, incir, üzüm, deri, kuru meyve ve hububat Avrupa’ya ihraç edilen Osmanlı ürünleri arasında başı çekmekteydi. Doğu Akdeniz taşımacılığında Avrupalı devletler içerisinde en etkilisi olan Fransa’nın 1789 Devrimi sonrasında yayılmacı nitelikli savaşlara girmesi, ülkenin dış ilişkilerinde düzelmesi zaman alacak kayıplara yol açmıştı. İngiliz donanmasının limanları ablukaya alması Doğu Akdeniz coğrafyasıyla en sıkı iktisadî ilişkiler ağına sahip olan Marsilya’nın D. Akdeniz ile arasındaki bağları koparmıştı. Napolyon Savaşları bütünüyle sona erdiğinde (1815) ise Fransa’nın Osmanlı pazarlarındaki etkinliği gerilemiş; Livorno, Trieste ve Cenova limanları Marsilya limanının rolünü üstlenmişlerdi. Avrupa’nın savaşlar ve kamplaşmalar ile meşgul olduğu bu dönemde, Osmanlı azınlıkları Rumlar ile Avusturya ve Rusya, XVIII. yüzyılın sonlarına doğru Osmanlı pazarlarında öne çıkmaya başlamışlardı. Ambargo altındaki Fransız ve İtalyan limanlarına hububat ve daha başka yiyecek eşyası taşıyan Osmanlı Rumları önemli servetler elde ettikleri gibi, bunlardan bir kısmı uluslararası ticaretin nimetlerinden daha fazla yararlanmak için yabancı ülke korumasına girmeye başlamışlardı.Öğe Why did you switch your major?(Aksaray Üniversitesi, 2017) Doğan, BetülSwitch your major?” My answer is simple and straightforward. I am not leaving the field of econometrics but empowering my perspective through the theories in sociology. This change is a golden opportunity for me to look at different layers of the event, but not only through the window of econometrics. After all, interdisciplinary study is a norm in modern academia, so ‘switching’ sounds like a term that requires a binary change. However, avoiding this binary approach, I think of research or learning as a never- ending experience that needs to be carried out through diverse perspectives such as psychology, sociology and politics. In sum, I believe in the power of life-long learning and benefiting from neighboring domains of research for a richer analysis of my data. As an insurance agent, I have not suffered from studying sociology but have always utilized my learning in building bridges with customers and understanding the dynamics of customer loyalty