Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gedik, Hatice" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Güncel olayların ilköğretim sosyal bilgiler derslerinde kullanımı ve öğrenci görüşleri
    (Ahi Evran Üniversitesi, 2010) Gedik, Hatice
    Egitim ve ögretim güncel olaylarla iliskilendirilmelidir. Yeni ögrenilen bilgilerin günlük hayata uygulanması bu sekilde gerçeklesir. Bu çalısmada ilkögretim 4.-7. sınıf ögrencilerinin, sosyal bilgiler dersinde güncel olayların islenisine ve bazı güncel olaylara iliskin görüsleri tespit edilmeye çalısılmıstır. Nitel arastırma olarak desenlenen bu çalısmada, ögrenci görüsleri görüsme formu ile tespit edilmistir Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak degerlendirilmistir. Arastırma grubunu Ankara'da okuyan 48 ilkögretim (4.-7. sınıf) ögrencisi olusturmaktadır. Çalısma sonucunda, ilkögretim ögrencilerinin önemli gördükleri güncel konular ve kisiler belirlenmis; güncel olaylardan yola çıkılarak gelecek yıllarda yasanabilecek önemli sorunlar ögrenci görüsleri çerçevesinde belirlenmeye çalısılmıstır. Ayrıca, ögrencilerin sosyal bilgiler derslerinde güncel olaylardan etkili bir sekilde faydalanma durumları ve sosyal bilgiler ögretmenlerinin derslerde güncel olayları ve ilgili materyalleri kullanma durumları incelenmistir. Çalısma, gelecekte güncel olayların egitim-ögretimde kullanımına iliskin olarak yapılacak nicel çalısmalara yol göstermesi bakımından önemlidir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hayat boyu öğrenmeden yansımalar: Öğretmen adaylarının görüşleri
    (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2016) Gedik, Hatice; Sarpkaya Aktaş, Gülfem
    Günümüzde bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim ve gelişim, insanoğluna sürekli bir öğrenme ihtiyacı hissettirmektedir. Bundan dolayı eğitim, insan hayatında belli bir dönemle sınırlandırılamayacak bir hale gelmiştir. Hayat boyu öğrenme sürecinin ilk basamağı ailedir. Bundan sonraki uzun eğitim-öğretim sürecinde öğretmenler aktif rol oynamaktadır. Bu sebeple öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri, öğretmenlik mesleğini icra ederken, meslekî ve kişisel gelişimlerini sürdürmeye yönelik nasıl bir yol izleyecekleri hakkında önemli ipuçları vermektedir. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme hakkındaki algılarını ortaya koymaktır. Araştırma Türkiye’de bir devlet üniversitesinde 2014-2015 EğitimÖğretim yılında, İlköğretim Matematik ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 60 adet dördüncü sınıf öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarından “Hayat Boyu Öğrenme” hakkındaki görüşlerini belirten bir kompozisyon yazmaları istenmiştir. Toplanan veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının görüşleri hayat boyu öğrenme, hayat boyu öğrenen bireylerin özellikleri ve hayat boyu öğrenme ortamları kategorileri elde edilmiştir. Bu kategorilerin alt kategorileri çalışma içerisinde bahsedilmektedir. Öğretmen adayları genellikle, hayat boyu öğrenme kavramının, formel eğitimini tamamlayan ya da bir sebepten tamamlayamayan bireylerin öğrenmesi ile ilgili bir kavram olduğu görüşünü savunmaktadırlar. Öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme becerilerini kazanabilecekleri ortamlar oluşturulmalıdır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Social studies teacher candidates' critical thinking skills
    (ELSEVIER SCIENCE BV, 2013) Gedik, Hatice; Odabasi, HF
    The purpose of this study is to determine social studies teacher candidates' critical thinking skills. This study is a survey model. The study is a descriptive field research focused on finding out interrelations. The Cornell Critical Thinking Skills Test-Level X (CCTTLX) was used to measure critical thinking skills of students. In this research, the data obtained were analyzed using t-test and ANOVA. The study group of this research is formed of 142 social studies teacher candidates studying at a state university in Turkey. The research was carried out in 2012 spring semester. At the end of this study, important information was obtained about social studies teacher candidates' critical thinking skills.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri
    (Akdeniz Üniversitesi, 2014) Gedik, Hatice; Akhan, Nadire Emel; Kılıçoğlu, Gökçe
    Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından ortaya koymaktır. Araştırmada, öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerini belirlemek amacıyla, Semerci (2007) tarafından geliştirilen “Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Yansıtıcı Düşünme Eğilimi (YANDE) Ölçeği” ve öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek için araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin değişik bölgelerinden seçkisiz olmayan örneklem türlerinden amaçsal örnekleme ile belirlenmiş üniversitelerdeki eğitim fakültelerinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünce eğilimlerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünce eğilimlerinin cinsiyet, aile gelir durumu ve mezun olunan lise türüne göre anlamlı fark göstermediği, ancak YANDE ölçeği alt boyutlarından bazılarında farklılıklara rastlandığı görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Aksaray İli Örneği)
    (Aksaray Üniversitesi, 2023) Ediz, Muhammed; Gedik, Hatice
    Bu çalışmanın amacı, Aksaray ilinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmini düzeylerine etki eden faktörlerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu çalışma nicel bir araştırma olup, deseni ilişkisel tarama modelidir. Veri toplamak amacıyla, Hackman ve Oldman (1975) tarafından geliştirilmiş olan 14 maddelik “İş Tatmini Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya 200 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin bir kısmı ile yüz yüze görüşülerek veriler toplanmıştır. Bazı öğretmenlerle internet bağlantısı yardımı ile iletişim kurulmuştur. Verilerin analizinde, SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi yapılırken, bağımsız gruplar arası t-Testi ve varyans analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatmini düzeylerinin; yaş, cinsiyet, çalışma süresi, okul türü, atanmak için beklenen yıl, memleketlerinde görev yapma durumu ve eğitim durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Unvan değişkenine göre, sosyal bilgiler öğretmenlerinin iş tatminlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Farklı branşlarda görev yapan öğretmenlerin de araştırmalara dahil edilmesiyle, öğretmenlerin iş tatminini etkileyen bireysel, örgütsel ve çevresel değişkenlere ilişkin daha kapsamlı çalışmaların yapılması faydalı olabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik metaforları
    (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2014) Akhan, Nadire Emel; Kılıçoğlu, Gökçe; Gedik, Hatice
    Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıfa yeni başlayan öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik algılarını, metafor (mecaz, benzetme) yöntemi kullanarak tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere sosyal bilgiler, sosyal bilimler ve sosyal bilimlerin disiplinlerini (tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, hukuk, siyaset bilimleri, arkeoloji, antropoloji, psikoloji, sanat tarihi) neye benzettikleri ve bu benzetmenin sebebi sorulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yönteminden, olgu bilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013- 2014 eğitim öğretim dönemi başında Akdeniz Üniversitesi birinci sınıfa yeni başlayan 75 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde öğrencilerin sosyal bilgiler ve sosyal bilimler hakkında olumlu metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğrenciler ayrıca sosyal bilgilerin ve sosyal bilimlerin çok parçalı yani birçok alandan oluştuğunu söylemişlerdir. Bunun yanı sıra sosyal bilgiler ve sosyal bilimleri birbirine karıştıran öğrenciler de olmuştur. Ayrıca öğrencilerin siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerine yönelik genellikle olumsuz metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğrencilerin tarih, coğrafya, sosyoloji, arkeoloji, sanat tarihi disiplinleri ile ilgili genellikle olumlu yönde metafor geliştirdikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin hukuk, antropoloji ve psikoloji disiplinleri ile ilgili olarak hem olumlu hem olumsuz metafor geliştirdikleri saptanmıştır. Ayrıca çalışma grubundan bazı öğrencilerin sanat tarihi, arkeoloji ve antropoloji disiplinleri ile ilgili metafor geliştiremedikleri tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de harf devrimi öncesinde basına yansıyan görüşler
    (Turkish Studies, 2014) Sarı, Muhammed; Gedik, Hatice
    Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de Latin harflerinin kullanımı ile Arap harflerinin kullanılması hususunda dile getirilen iki farklı görüşü ortaya koymaktır. Türkiye'de Latin harflerinin kabul edilmesi ya da Arap harflerinin kullanımına ilişkin problemler, Tanzimat döneminden itibaren sürekli dile getirilmiştir. Bu noktada iki farklı görüşün olduğu görülmekteydi. Bunlardan birisi mevcut harflerle devam edilmesi, diğeri ise mevcut harflerin değiştirilmesi ve Latin harflerinin kabul edilmesidir. Ancak her iki görüşü benimseyenlerin ortaya koymuş olduğu sorun ortaktır. Bu sorun, mevcut harflerin öğrenilmesinde yaşanan sıkıntılardır. Bu sebeple, mevcut harflerin devamından yana olanlar dahi, bu hususta bir ıslah yapılması gerektiği görüşündedirler. Diğer görüştekiler ise Arap harflerini ıslah etmek yerine Latin harflerini kabul etmenin daha faydalı olacağını savunmuşlardır. Harflerin değiştirilmesi aleyhinde olanlar bunun kültürel bir yozlaşmaya sebep olacağını savunurken, lehte olanlar eğitimdeki geriliği sebep göstermişlerdir. Nihayetinde iki farklı görüşün çatışma alanını bu temel sorunlar teşkil etmiştir. Bu sorun çok uzun süre basının da ilgisini çekmiştir. Bu açıdan konuya yaklaşan dönemin aydınları, bu mevzuyu bilhassa zamanın basınında sık sık dile getirmek suretiyle işlemişlerdir. Tanzimat'ta temeli atılan bu tartışmalar II. Meşrutiyet dönemine gelince hız kazanarak devam etmiş ve araya Birinci Cihan Harbinin girmesiyle hızını az da olsa kaybetmiştir. Ancak Milli Mücadele'nin kazanılmasıyla birlikte tekrar harf meselesi gündeme gelmiş ve nihayetinde 1 Kasım 1928 tarihinde Latin harfleri kabul edilmiştir

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim