Yazar "Aksoy, Raziye Nil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Müzik Öğretmeni Adaylarının Öz Düzenleme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(AVES Yayıncılık, 2023) Aksoy, Raziye Nil; Mıhcı Türker, PınarBu çalışmada öğretmen adaylarının öz düzenleme becerilerini geliştirmeye yönelik bir uygulama süreci yürütülmüş ve bu bağlamda öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenme ortamında öz düzenleme becerileri, flüt çalabilme becerileri ve sürece yönelik görüşleri incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda karma araştırma yöntemi içerisinde yer alan zenginleştirilmiş desen tercih edilmiştir. Çalışma 2020–2021 öğretim yılı güz döneminde Bireysel Çalgı Eğitimi (Flüt) dersinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu İç Anadolu’da bir üniversitede öğrenim gören 9 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarının; öz düzenleme beceri düzeylerini belirlemek amacıyla Yavuzalp ve Özdemir (2020) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Öz-Düzenlemeli Çevrimiçi Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının sürece yönelik gelişimlerinin izlenebilmesi amacıyla değerlendirme ölçütleri belirlenmiş ve görüşlerinin belirlenmesi amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen anketten yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda uygulamanın öğretmen adaylarının öz düzenleme becerilerine herhangi bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Ancak öğretmen adaylarının flüt çalma becerilerinde teknik ve müzikal açıdan anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte tüm öğretmen adayları süreçten memnun kaldığını ve pek çok kazanım elde ettiğini belirtmiştir.Öğe Müzik eğitimi ana bilim dallarında popüler müzik eğitimi(Aksaray Üniversitesi, 2020) Aksoy, Raziye NilAraştırmanın amacı Türkiye’de Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında lisans düzeyinde uygulanan 2006 ve 2018 öğretim programlarının içeriklerinin popüler müzik eğitimi bakımından incelenerek karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın modeli nitel araştırma modellerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın veri kaynaklarını YÖK tarafından oluşturulan ders içerikleri, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarının oluşturduğu içerikler ve öğretim üyelerinin görüşleri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri doküman analizi ve görüşme yöntemleri ile elde edilmiştir. Araştırmada, 2006 ve 2018 programında içeriğinde popüler müzik eğitimine yer verdiği saptanan dersler, ders saati ve içerikleri bakımından incelenmiştir. Ders içerikleri “Kapsam ve Kavram Olarak Popüler Müzik”, “Müzik Türleri”, “Popüler Müzik Endüstrisi ve Teknolojik Boyut”, “Popüler Müziğin Armonik Yapısı”, “Popüler Müzik Uygulamaları” ve “Popüler Müziğin Müzik Eğitimi İçerisindeki Yeri” kategorileri doğrultusunda betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak Türkiye’de Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında lisans düzeyinde uygulanan 2006 ve 2018 öğretim programlarındaki popüler müzik eğitiminin içerik ve kapsamındaki benzerlik ve farklılıklar ortaya koyulmuştur.Öğe Türkiye’de müzik eğitimi ve psikoloji ortak alanında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi: bir içerik analizi(Cahit AYDEMİR, 2022) Aksoy, Raziye Nil; Göklen, Ayşegülİnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini incelemeyi temel alan psikoloji, müzik eğitiminde bireyin müziksel gelişimi ve öğrenme süreçlerini inceleyerek bu doğrultuda öğretim yöntem ve materyallerini belirlemek üzere faydalanılması gereken en önemli alanlardan biridir ve bununla birlikte müzik eğitimi alan yazınında farklı psikolojik boyutları ele alan çalışmalara sıklıkla rastlanmaktadır. Araştırmanın amacı Türkiye’de müzik eğitimi ve psikoloji ortak alanındaki alanyazının önemli bir çoğunluğunu oluşturan lisansüstü tezlerin eğilimlerini belirleyerek bu alanla ilgili olan araştırmacılara fikir oluşturmak ve gelecekte yapılacak olan çalışmalara yön sağlamaktır. İçerik analizi yöntemi ile yapılandırılan araştırmada YÖK tez merkezinden ulaşılan 149 tez araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Veriler tez sınıflama formu ile toplanarak betimsel analiz yöntemlerinden frekans ve yüzde hesaplamalarıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda lisansüstü tezlerin demografik özelliklerine, müzik eğitimi alt boyutlarına, psikoloji konu/uzmanlık alanlarına, psikoloji alt boyutlarına, araştırma desenine, tezlere dahil edilen grubun belirlenme şekline, araştırmaya dahil edilen grubun unvanına, veri toplama aracına ve veri analiz yöntemine göre dağılımlarına ilişkin sonuçlar tartışılmıştır.