Cilt 4, Sayı 2, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Ergenlik çağındaki çocukların internet oyunları oynama alışkanlıklarının sosyal medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi, 2022) Baş, Miyase Nur
    Yaşamımızın bir parçası haline gelen ve birçok konuda yardımına başvurduğumuz internet teknolojisi bazen ona karşı bağışıklık kazanmamış bir kitle olarak ergen bireyler üzerinde çeşitli yan etkiler yapabilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, ergen bireylerin internet üzerinden online oyun oynama alışkanlıklarını ortaya koymak ve dijital medya okuryazarlığının eğitim ve önemine dikkat çekmektir. Bu bağlamda lise düzeyindeki 13-19 yaş grubu 210 katılımcı ile Kasım 2020 - Mart 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmada, katılımcılardan istenen internet oyun oynama bozukluğu ve problemli internet kullanımına ilişkin ölçek soruları yanıtlanmıştır. Bu doğrultuda; katılımcıların demografik özellikleri, internete hangi amaçlarla bağlandıkları, katılımcıların cinsiyet, sınıf düzeyi, olumsuz olay ya da durumlarla baş etme yöntemi vb. durumlara göre ölçek sorularına verilen yanıtların anlamlı bir şeklide farklılaşıp farklılaşmadığı analiz edilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda katılımcıların değişkenlere göre farklı davranış özellikleri gösterdiği ve uyarıcı konumundaki internetin her ergen bireyi aynı şekilde etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Sosyal medya ve dezenformasyon tehdidinde gazetecilik
    (Aksaray Üniversitesi, 2022) Arslan, Şerif
    Sosyal medya, kullanıcılarına duygularını, düşüncelerini sınırsız ve herhangi bir kısıtlama olmadan dünyanın her yerine ulaştırma imkânı sunmaktadır. Günün büyük bir bölümünü sosyal ağlarda geçiren insanlar yine günlük hayatta karşılaştıkları sorunları da sosyal medya ortamlarında takipçilerine ve diğer üyelere ulaştırarak çözüme kavuşturmanın yolunu aramaktadır. Facebook, Twitter, Instagram gibi birçok sosyal medya hesabını içinde barından mobil iletişim araçları ile insanlar bu ağları en çok bilgi edinme ve bilgi paylaşma amaçlı olarak kullanmaktadır. Bilgiye erişimde herhangi bir sınırlamanın olmadığı günümüzde sosyal ağlardaki en önemli sorunlardan biri ise sosyal ağlardan gelen bilginin doğruluğu ve güvenirliğidir. Sosyal ağların gelişmesine paralel olarak kullanıcı sayısının artması ve dolayısıyla bilgi içeriklerinin de çoğalması bu bilgi sorunun başat kaynağı durumundadır. Bu çalışma, sosyal ağlarda meydana gelen dezenformasyonun gazetecilikte ne gibi etkiler oluşturduğunu ve bu etkilerin ne gibi sonuçlara yol açtığını ortaya koyarak belirtilen sorunlara çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır.
  • Öğe
    Toplumsal rıza üretimi sürecinde televizyon tartışma programlarının etkisi ve “Fast Thinker” kavramı
    (Aksaray Üniversitesi, 2022) Alp, Hakan; Güzel, Meltem
    Medyadaki tekelleşme tek biçimciliği, rekabet ortamının olması ise çoksesliliği getirmektedir. Ancak, rekabeti teşvik eden liberal anlayış, bu şekilde yayınların daha nitelikli olacağını varsaysa da uygulamada durum bu şekilde gerçekleşmemektedir. Temel amacı kar elde etmek olan holdingler, daha fazla izlenebilmek adına toplumun en alt beğeni düzeyini gözeterek yayınlar yapmakta ve bu da kitle medyasının belli klişe yayınların dışına çıkamamasına neden olmaktadır. Farklı özgün fikirler, yazılar medyada kendisine yer bulamamakta, yer bulabilmesi için medyatik ya da ünlü bir kişinin altına imza atması gerekmektedir. Makalemiz kapsamında; CNN Türk haber kanalında yer alan Akıl Çemberi isimli tartışma programının konuk profilleri ve konuları analiz edilecektir. Ayrıca medyadaki teksesliliğin ortaya çıkmasında önemli rol oynayan yeni medya aktörleri “fasthinkerler” eleştirel analize tabi tutulacaktır.
  • Öğe
    Sosyal sorumluluk anlayışında toplum gönüllülüğü yaklaşımı: Eczacıbaşı gönüllüleri uygulaması
    (Aksaray Üniversitesi, 2022) Boran, Tuğçe
    Kurumlar günümüzde bir yandan rekabette kazanmaya odaklanarak üretim yapıp mal/hizmet sunarken bir yandan da sürecin her aşamasında sosyal paydaşlarının beklentilerini karşılayamadıkları sürece var olamayacaklarının farkına varmışlardır. Paydaşları tarafından ‘iyi vatandaşlar’ olarak algılanmayı amaçlayan kurumlar, kârlılık stratejilerini toplumun refahıyla bağdaştırarak sürdürülebilir bir yaşam kurmayı hedeflemektedirler. Bu çalışmanın amacı; toplum gönüllülüğü kapsamında çalışanların sosyal sorumluluk uygulamalarına dahil edilmelerine yönelik bir örneği incelemek olarak belirlenmiştir. Araştırmanın odağında, projelerin yürütülme biçimi, gönüllülük uygulamasının kurumsal hedefleri gibi konularda bilgi edinmek de yer almaktadır. Örneklemi oluşturan kurum ödüller almış iletişim çalışmaları gerçekleştirmiştir. Bu nedenle elde edilecek verilerin önemli olduğu düşünülmüştür. Bu doğrultuda Eczacıbaşı Topluluğu Kurumsal İletişim Yöneticisi’ne ulaşılmış, belirlenen amaçların, derinlemesine mülakat tekniğiyle güncel bir araştırma gerçekleştirilerek incelenmesi planlanmıştır. Araştırmada kurumun insan kaynakları ve sosyal sorumluluk konularına yönelik görüşlerinin öğrenilmesi de planlanmıştır. Araştırmanın sonunda; toplum gönüllülüğü uygulamalarının kurumsal bir standarda sahip olduğu ve uygulamaların kurum içi iletişim ile kurumsal itibara yönelik önemli işlevlerinin olduğuna yönelik farkındalıklar saptanmıştır.