Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yazar, Bilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Akademik dayanıklılığın kimlik boyutları ve okula bağlanma ile ilişkisi: ortaokul öğrencileri üzerinden bir inceleme
    (Başkent Üniversitesi, 2021) Morsünbül, Ümit; Yazar, Bilal
    Akademik dayanıklılık öğrencilerin okul yaşantısını etkileyen en önemli değişkenlerden biridir. Bu çalışmada akademik dayanıklılığı etkileyebileceği düşünülen kimlik boyutlarına ve okula bağlanmaya odaklanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, kimlik gelişimi boyutları ve okula bağlanmanın bireylerin akademik dayanıklılık düzeyini anlamlı olarak yordayıp yordamadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır ilinde bir ortaokula devam eden ve araştırmaya katılımı gönüllü olarak kabul eden toplam 236 (141 kadın, 95 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla Akademik Yılmazlık Ölçeği, Utrecht Kimlik Bağlanma Ölçeği, Çocuk ve Ergenlerde Okula Bağlanma Ölçeği kullanılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre bağlanma yapma, derinlemesine keşif ve öğretmene bağlanma akademik dayanıklılığı anlamlı olarak yordamaktadır. Bu çalışmanın sonuçları alanda çalışan okul psikolojik danışmanlara ve öğretmenlere öğrencilerin akademik sorunlarına müdahale ederken yardımcı olabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ana babadan algılanan psikolojik kontrolün ve mizacın strese verilen tepkiler üzerindeki etkisi
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Yazar, Bilal; Morsünbül, Bilal
    Bu araştırmanın amacı ergenlerde ana babadan algılanan psikolojik kontrol ve mizaç ile strese verilen tepki arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın araştırma grubunu Türkiye/Diyarbakır ve Nevşehir illerinde ortaokul kurumlarına devam eden ve yaşları 11 ile 15 arasında değişen toplam 317 (181 kız, 136 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme araçları; Psikolojik Kontrol Ölçeği, Davranışsal İnhibisyon Sistemi/ Davranışsal Aktivasyon Sistemi Ölçeği ve Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği' dir. Araştırmanın analizleri SPSS ve LISREL aracılığıyla yapılmıştır. Araştırma bulguları; ana babadan algılanan psikolojik kontrol ile strese verilen tepki arasında pozitif ve negatif yönde ilişki olduğunu göstermiştir. Bu doğrultuda ana babadan algılanan psikolojik kontrolün çaresiz yaklaşımı pozitif yönde yordadığı; babadan algılanan psikolojik kontrolün ise kendine güvenli ve iyimser yaklaşımları negatif yönde yordadığı görülmüştür. Mizaç ile strese verilen tepki arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu ve mizacın manidar yordayıcı olduğu görülmüştür. Son olarak araştırmanın bulguları alan yazın göz önünde bulundurularak tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim