Yazar "Yavuz Tabak, Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Education expectations and income level of families: An assessment within the framework of human capabilities approach(Pegem Akademi Yayıncılık Egitim Danısmanlik Hizmetleri Ticaret A.S., 2021) Yavuz Tabak, BurcuThis study aimed to examine the education expectations of the parents of compulsory education students (primary, secondary and high schools) according the income levels within the context of the human capabilities approach. The study used a qualitative phenomenological research design. The study group consisted of 128 parents of students. Convenience sampling, which is one of the purposive sampling methods, was employed in the study. The descriptive analysis method was used to analyze the data. The findings revealed that parents mostly had social and individual expectations. However, they were found to differ by income groups. The most frequently expressed expectation, on the other hand, was having a good job and serving the nation and country.Öğe Eğitim sisteminde sınıf büyüklüğünün planlama açısından değerlendirmesi: Ankara örneği(Gazi Üniversitesi, 2019) Çalık, Temel; Tabak, Hasan; Yavuz Tabak, BurcuBu çalışmanın amacı, eğitimde yaşanan değişimler ışığında var olan durumun incelenerek geleceğe yönelik rasyonel planlama yapılmasına aracılık etmek ve bu doğrultuda teorik geçerliliği olan değişkenler gözetilerek eğitim-öğretimin daha etkin yönetilmesine ilişkin değerlendirmeler sunmaktır. Bu bağlamda araştırmada Ankara ili (1) okul öncesi, (2) temel eğitim, (3) ortaöğretim eğitim kademelerine göre; (a) Okul (b) öğrenci (c) öğretmen (d) derslik (e) dersliğe düşen öğrenci sayısı ve (f) öğretmene düşen öğrenci sayılarını ortaya konularak eğitim-öğretim planlamaları tartışılmıştır. Çalışma 2013-2014 eğitim yılı Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü veri kaynaklarından elde edilmiş betimsel araştırmadır. Ankara iline ait bulguları incelendiğinde, öncelikle okul öncesi eğitim kademesinde bir öğretmene düşen öğrenci sayısı 13 iken, bir dersliğe başına düşen ortalama öğrenci sayısı 20’dir. Temel eğitim kademesindeki öğretmen sayılarına bakıldığında bir öğretmene düşen öğrenci sayısı 17 iken, bir derslik başına düşen ortalama öğrenci sayısı 31’dir. Son olarak ise ortaöğretim eğitim kademesinde bir öğretmene düşen öğrenci sayısı 13 iken, bir derslik başına düşen ortalama öğrenci sayısı 30 olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe İlköğretim kurumu öğretmenlerinin işkoliklik düzeyleri ile örgüt sağlığına ilişkin algıları arasındaki ilişki(İnönü Üniversitesi, 2018) Yavuz Tabak, Burcu; Şahin, Fatih; Tabak, Hasanu çalışmada, öğretmenlerin işkoliklik düzeyi ile örgüt sağlığına ilişkin algıları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Ankara merkez ilçelerinde görev yapan, uygun örnekleme ile belirlenmiş 255 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için İşkoliklik Ölçeği ve Örgüt Sağlığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, örgüt sağlığı ile işkoliklik arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. İşkolikliğin kompulsif çalışma boyutu ile örgüt sağlığının tüm alt boyutları arasında ters yönlü ilişkiler bulunmuştur. Bununla birlikte en yüksek ilişki kompulsif çalışma ile örgütsel sağlığın çevresel etkileşim boyutu arasında bulunmuştur. İşkolikliğin aşırı çalışma boyutu örgütsel liderliği, örgütsel kimliği ve örgütsel ürünü anlamlı bir şekilde yordamıştır. Aşırı çalışmanın örgütsel liderliğin, örgütsel kimliğin ve örgütsel ürünün anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmektedir. Kompulsif çalışma ise örgüt sağlığının tüm alt boyutlarının negatif ve anlamlı bir yordayıcısıdır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin işkoliklik düzeyleri ve okulların örgüt sağlığı bağlamında tartışılmıştır.Öğe Prospective Teachers’ expectations and concerns about the future: Using possible selves theory(SAGE Publications Ltd, 2021) Yavuz Tabak, Burcu; Yenel, Kübra; Tabak, Hasan; Şahin, FatihThis research aims to discover the opinions of students who will become teachers in the future concerning the expectations and concerns about themselves in the context of the possible selves theory (PST). Qualitative phenomenological research design has been used in this study. The study group consists of 449 students. In the research, the criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods, has been used. Descriptive analysis has been used in the analysis of data. The findings revealed that the concerns and expectations of the prospective teachers were mostly in the area of pedagogical formation and general culture. It is determined that the most frequent expectation and concern of prospective teachers is to be competent in the profession and losing belief in the profession.