Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yaman, Banu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A flexible modularity-based course management system
    (2009) Wang, Xiaoran; Yaman, Banu; Bayrak, Coşkun
    Course Management Systems (CMS), a kind of eLearning system, have become an important role in education. The trend towards more flexibility and intuitiveness in eLearning systems makes the design and development of course management system increasingly complex. In order to achieve a higher quality for course management system, we introduce a conceptual model -Environment of Knowledge Tracking and Extension Process (MEKTEP) - that not only promotes reusability for efficient enhancement and functionality but also serves as architecture for designing, realizing, and evaluating eLearning process. © 2009.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Assessing Turkish language books used for the first and second echelon in primary education in terms OS principles of creative writing
    (2010) Ulaş, A. Halim; Kolaç, Emine; Yaman, Banu; Sevim, Oğuzhan
    Learning is a progress beginning with birth, and continuing for a lifetime. Primary education is the most important step where basic knowledge and skills are gained. Sound foundations in this stage will play an important role in one's lifetime achievements. In our age, where everything changes and develops with great speed, individuals; who can adapt to this speed, think, question, criticize, create solutions, always look forward, create multiple points of view, express his/her emotions independently, use his/her language effectively; are needed. There are two dimensions of language; understanding and expression. Speaking and writing is the dimension of expression; listening and reading is the dimension of understanding. Writing is an activity which develops later than reading. For the healthy development of writing skill in the manner our age requires, a versatile support is needed. Curriculum, teacher, family, books, especially the textbooks used in mother tongue lessons have important responsibilities in order to have the student express his/her emotions, thoughts, dreams independently. The reason is that books play an important role in the development of both oral and written expression skills. Are books being prepared in a way to fulfill this important responsibility they undertake? In this descriptive research, the sections and instructions of texts on written expression, included in Turkish Language textbooks (6-8) studied in school in Turkey during 2009-2010 education year. The data of the research have been gathered by document examination method, among qualitative research methods. A total of 638 activities and instructions in Turkish Language textbooks have been reviewed separately; the activities and instructions are evaluated according to our purpose. Direct quotations were taken and interpreted from the examined texts by presenting the findings with frequencies in tables. © 2010 Published by Elsevier Ltd.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul yöneticilerinin problem çözme davranışlarını etkileyen faktörleri incelemeye yönelik bir çalışma
    (Kastamonu Üniversitesi, 2009) Akça, Figen; Yaman, Banu
    Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin problem çözme becerilerini etkileyen faktörleri anlama ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, Aksaray ilindeki 2006–2007 öğretim yılında görev yapan okul yöneticileri içinden seçilmiş 100 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Problem Çözme Envanteri, Karar Stratejileri Ölçeği, Rotter İç-Dış Kontrol Odağı Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin, kendi algılayışlarına göre problem çözme becerileri ile cinsiyet, dal ve yöneticilik yılı arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken; kontrol odağı, duygusal tükenme, duyarsızlık, mantıklı karar verme, içtepisel karar verme ve kararsızlık değişkenleri açısından. 05 ve. 01 düzeylerinde anlamlı ilişkiler bulgulanmıştır. Buna göre, okul yöneticilerinin problemleri çözme başarılarının, içten kontrollü olmak, mantıklı karar vermek ile paralel olarak arttığı görülmektedir. Ayrıca duyarlı olmak ve duygusal olarak güçlü olmak gibi duygusal faktörlerin problemlere karşı daha sağlıklı yaklaşmayı belirleyen faktörler arasında sayılabileceği bulgulanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pedagojik formasyon eğitimi almamış öğretmenlerin sınıf yönetimi algıları / Aksaray ili örneği
    (ESOSDER, 2010) Yaman, Banu
    Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi almamış öğretmenlerin, özellikle sorunlu öğrenci davranışlarını yönetmede beklentilerini ortaya koymak, öğrenci davranışlarını algılayış ve yönetimlerini nasıl etkilediğini belirlemeye ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırma niteliksel araştırma yöntemlerinden görüş alma tekniğine göre düzenlenmiştir. Aksaray ili genelinde 2007-2008 eğitim-öğretim yılında görev yapan pedagojik formasyon eğitimi almamış ve gönüllü olarak araştırmaya katılmak isteyen 68 öğretmen çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış, açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış “Pedagojik Formasyon Eğitimi Almamış Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Algılarına İlişkin Görüşme Formu” uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar; “sınıfta örnek uygulamalar”, “sınıf yönetimi ile ilgili bilgi edinme”, “öğretmen özelliklerinin sınıf yönetimine etkisi”, “öğretmenlerin ne gibi sorunlu öğrenci davranışları ile karşılaştıkları”, “yaygın olarak kullandıkları yöntem ve yaklaşımlar”, “sorunların çözümünde ulaşılan sonuçlar”, “öğretmenlerin demografik özellikleri hakkında bilgi edinmek (cinsiyet, hizmet süreleri, mezun oldukları okul)” başlıklarında değerlendirilmiştir. Bulgular öğrencileri anlayabilmek ve daha kontrollü olabilmek için, yeni uygulamalar olması gerektiğine ilişkindir. Sınıfta disiplini ve düzeni sağlayabilmede, durumlarla bağlantı kurarak sorunların çözümlerine ulaşma gerekliliği ortaya konmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Effects of internal-external locus of control variables on burnout levels of teachers
    (Elsevier Science Bv, 2010) Akca, Figen; Yaman, Banu; Uzunboylu, H
    The purpose of this study is to determine whether the teachers are internally controlled or externally controlled and investigate if this variable affects their burnout status in terms of their burnout levels and their style of explaining events. The sample of the study consisted of 291 teachers. Rotter's Internal-External Locus of Control Scale and Maslach Burnout Inventory were used as data gathering tools. The analyses concluded that the teachers generally have internal locus of control and they perceive themselves more burnout from the point of insensitivity and emotional burnout. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim