Yazar "Umay, Aysun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Problem çözme stratejileri öğretiminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının kavramsal/işlemsel çözüm tercihlerine ve problem çözme performansına etkisi(Sinan OLKUN, 2017) Özyıldırım Gümüş, Feride; Umay, AysunBu çalışmada problem çözme stratejileri öğretiminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının problem çözerken kavramsal ve işlemsel çözüm tercihlerine ve problem çözme performanslarına olan etkisi incelenmiştir. Çalışmada yarı deneysel desen kullanılarak, daha önceden bir problem çözme eğitimi almamış olan iki grupla çalışılmıştır. Gruplara iki farklı problem çözme eğitimi verilmiştir. Bunlardan biri strateji temelli problem çözme eğitimi iken, diğeri strateji temelli olmayan problem çözme eğitimidir. Araştırma sonucunda, strateji temelli problem çözme eğitimi alan grubun işlemsel çözüm yollarını, strateji temelli olmayan problem çözme eğitimi alan grubun ise kavramsal çözüm yollarını tercih ettikleri görülmüştür. Araştırmanın başka bir bulgusu ise eğitim süreci sonunda her iki grubun performanslarında da aynı ölçüde artış olması ancak diğer grubun tersine, strateji eğitimi yapılmayan grup için bu artışın kalıcı olmasıdır.Öğe Problem çözümüne kavramsal / işlemsel yaklaşım ölçeğinin geliştirilmesi(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018) Özyıldırım Gümüş, Feride; Umay, AysunBireyin problem çözme sürecini etkileyen birçok değişkenden biri çözüm sürecinde kullandığı matematiksel bilgi türüdür. Özgün bir matematik problemine çözümler üretebilmek ve neyi ne zaman yapacağına karar verebilmek için işlem bilgisinin yanı sıra matematiksel kavramlara ve aralarındaki ilişkilere hâkim olmak gerekir. Yapılan çalışma bireyin problem çözümünde kavramsal bilgi ve işlemsel bilgi kullanımına yönelik yaklaşımlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Belirlenen amaç doğrultusunda öncelikle problem çözümü sırasında kavramsal ve işlemsel bilgi kullanımına ilişkin alan yazın taranmış ve ölçek maddesi olabilecek ifadeler belirlenmiştir. Daha sonra bu ifadeler alan uzmanlarına sunulmuş ve gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Elde edilen taslak ölçek formu dört farklı üniversitenin matematik ile ilişkili bölümlerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulamaların ardından gerekli istatistiksel analizler yapılarak taslağa son hâli verilmiştir. Elde edilen ölçek üç faktörlü ve 14 maddeli bir ölçektir. Geliştirilen ölçeğin güvenirliği için hesaplanan cronbach alpha değeri 0.806; McDonald's Omega değeri 0.796 bulunmuştur. Bu da ölçeğin güvenirliğinin uygun düzeyde olduğunu göstermektedir.