Yazar "Soysal, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ekip çalışması algısının iç girişimciliğe etkisi: hemşireler üzerine bir araştırma(Aksaray Üniversitesi, 2022) Soysal, Abdullah; Çakır, MehmetBu araştırmada, yoğun bakım hemşirelerinde ekip çalışması algısının iç girişimciliğe etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi ile Kahramanmaraş Necip Fazıl Şehir Hastanesinde çalışan yoğun bakım hemşireleri üzerinde uygulanmıştır. Toplam 176 yoğun bakım hemşiresinden anket yöntemi aracılığıyla toplanan veriler frekans analizi, bağımsız örneklem t- testi, ANOVA testi, korelasyon ve regresyon analizleri ile incelenmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre ekip çalışması ile iç girişimcilik arasında pozitif yönlü zayıf fakat anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Araştırmada katılımcıların ekip çalışması algısının iç girişimciliğe etkisi üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca demografik değişkenlerden sadece yaş değişkeni ile iç girişimcilik ölçeği arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Şehir hastanelerinde hasta memnuniyeti: bazı demografik değişkenlere göre Adana ili örneği(Aksaray Üniversitesi, 2021) Talmaç, Nurşen; Soysal, AbdullahAraştırmada, şehir hastanelerinde tedavi gören hastaların hasta memnuniyetlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde araştırmada tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini, Adana Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne gelen hastalar oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise Adana Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne gelen hastalar arasında “Kolayda Örnekleme Yöntemi” kullanılarak belirlenen 341 hasta oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için “Hasta Memnuniyeti Anketi” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 25 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda analiz işlemine geçilmeden önce verilerin normal dağılım testi uygulanmış ve verilerin parametrik testlerin kullanımına uygun olduğuna karar verilmiştir. Verileri analiz etmek için frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri, Bağımsız Örneklemler t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda şehir hastanelerinde tedavi gören hastaların memnuniyetlerinin doktorların ilgisi, temizlik hizmetleri ve çalışanların ilgisi konularında yoğunlaştığı belirlenirken, şehir hastanelerinin büyük ve karmaşık olması, hastaneye giderken yaşanan ulaşım sıkıntıları ile araç park yerinde yaşanılan sıkıntı konularında ise hastaların memnuniyetsizliklerinin yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada Şehir hastanelerinde tedavi gören hastaların yaşları, eğitim durumları ve aylık gelir durumları ile hasta memnuniyetine ilişkin algıları arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir.