Yazar "Hakkoymaz, Sakine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile yazma kaygıları arasındaki ilişki(Aksaray Üniversitesi, 2017) Hakkoymaz, SakineBu araştırma öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile yazma kaygıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacındadır. Ayrıca bu çalışmada eleştirel düşünme eğilimleri ve yazma kaygısının "cinsiyet, bölüm, anne-baba eğitim seviyesi " değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına da bakılmıştır. Tarama modeli olarak yapılandırılan bu araştırma 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 233 öğretmen adayıdır . Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış olan "Kişisel Bilgi Formu", Ülper (2011) tarafından geliştirilen "Türkçe Yazma Kaygısı Ölçeği" ve Akbıyık (2002) tarafından geliştirilen "Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programından faydalanılmış; Kolmogorov Smirnov Normallik Testi, betimsel istatistik, t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Bu araştırma sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimi ile yazma kaygısı arasında negatif yönde düşük düzeyde manidar bir ilişki saptanmıştır.