Yazar "Günindi, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anne babaların görüşlerine göre aile işlevleri(Erzincan Üniversitesi, 2011) Demircioğlu, Haktan; Tezel Şahin, Fatma; Günindi, YunusSağlıklı toplumların temelini sağlıklı aileler oluşturur. Hangi ailelerin sağlıklı, hangi ailelerin sağlıksız olduğu ile ilgili kriterlerin tespitine yönelik yaygın bilimsel kanı; temel aile içi işlevlerin ne düzeyde yerine getirilip getirilmediğinin incelenmesine dayanmaktadır. Bu araştırmada, Kastamonu ilinde yaşayan anne babaların aile işlevlerine yönelik görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Tesadüfî örnekleme yolu ile seçilen 108 anne ve 145 baba olmak üzere toplam 253 anne baba araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan ,,Genel Bilgi Formu" ve ,,Aile Değerlendirme Ölçeği" (ADÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 13.0 kullanılarak anne babalara ilişkin demografik bilgiler frekans ve yüzde dağılımı olarak verilmiştir. Aile işlevlerine yönelik anne babaların görüşleri arasında bir ilişkinin bulunup bulunmadığı Mann Whitney-U analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, toplam ölçek puanı ile problem çözme, iletişim ve genel fonksiyonlar alt boyutlarında anne babalar arasında anneler lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır.Öğe Bağımsız anaokullarına ve anasınıflarına devam eden çocukların sosyal becerilerinin değerlendirilmesi(Ahi Evran Üniversitesi, 2011) Günindi, YunusAraştırma, okul öncesi dönemdeki çocukların bağımsız anaokullarına ve anasınıflarına devam etmelerine göre sosyal becerilerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya çıkarmak amacıyla planlanmıştır. Araştırmaya 2009–2010 yıllarında Aksaray ili merkezinde bulunan bağımsız anaokullarına devam eden altı yaş grubundaki 54 çocuk ve ilköğretim okulları bünyesinde bulunan anasınıflarına devam eden aynı yaş grubundaki 52 çocuk olmak üzere toplam 106 altı yaş grubu çocuğu dâhil edilmiştir. Verilerin toplanmasında Merrell (1994) tarafından geliştirilen “Anasınıfı ve Anaokulu Davranış Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerinin analizinde; “t testi” kullanılmıştır. Ayrıca, istatistik işlemleri için SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, iki grup arasında sosyal beceri davranışları açısında anlamlı bir farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe Environment in my point of view: Analysis of the perceptions of environment of the children attending to kindergarten through the pictures they draw(Elsevier Science Bv, 2012) Günindi, Yunus; Isman, AThe aim of this study is to examine the perceptions of environment of the children attending to kindergarten through the pictures they draw. 183 children in the group of 60-72 months attended the study. The data of the study, which was carried out using scanning model of descriptive research methods, was collected through draw-and-tell technique, and during the collection of the data, the children attending the study were asked to draw a picture related to environment and to explain the picture they draw. Their explanations of the pictures were recorded on the activity paper by the researcher. When the data obtained from the study were analyzed, it was found out that the children mostly included people, various plants and animals, mountains and especially elements such as sun and clouds. When the drawings are examined, it can be observed that they include environmental problems that they can observe in their immediate surroundings. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of The Association of Science, Education and TechnologyÖğe Functions of the family: Family structure and place of residence(2012) Günindi, Yunus; Tezel Şahin, Fatma; Demircioğlu, HaktanFamily is the basic unit of the society. The aim of the present research is to put forward how parents, living in central Kastamonu and its villages, with nuclear or extended families interpret family functions; and whether family structure and place of resident are influential over these parents' outlook on the functions of the family. Through random sampling method, 253 parents residing in central Kastamonu and its villages, whose children are kinderteners, first and second graders, were selected for the study. 'General Information Form' and 'Family Assessment Device (FAD) were designed by the researchers and utilized as data collection tools. SPSS 13.0 was used in data analysis, and demographic information about parents was depicted in frequencies and percentages. Whether family structure and place of residence have an effect on parents' perspectives of the functions of the family is analyzed through Mann Whitney-U Test. The results of the research have revealed that there is a statistically significant relationship in the sub-dimension of problem solving in favor of parents living in the city while in the sub-dimension of devoting necessary attention, statistically significant relationship is in favor of parents living in the villages. It has also been found that there is a statistically significant relationship between nuclear and extended families in the sub-dimensions of problem solving and behavior control in favor of extended families; and in the sub-dimension of devoting necessary attention in favor of nuclear families. © Sila Science.Öğe Okul Öncesi Eğitim kurumlarında öğrenme merkezlerinin sınıflara yansıması: Aksaray İli örneği(Aksaray Üniversitesi, 2022) Şenel Dülgeroğlu, Tuğba; Günindi, YunusMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) okul öncesi eğitim programında “Öğrenme Merkezlerinin” düzenlenmesi ve kullanılması üzerinde önemle durmuştur. Sınıflarda eğitim öğretim sürecinin daha verimli bir şekilde gerçekleşmesi ve istendik davranışların çocuklara kazandırılması için fiziksel çevrenin uygun şekilde hazırlanması gerekir. Bu gereklilik bağlamında, söz konusu araştırmada, okul öncesi eğitim sınıflarındaki öğrenme merkezlerinin düzenlenme durumlarının betimlenmesi hedeflenmiştir. Çalışmada “Öğrenme Merkezi Kontrol Listesi” kullanılmış olup 16 okulda öğrenme merkezlerine ilişkin uygulamaları belirlemeye yönelik gözlemler kaydedilmiştir. Araştırma verilerine göre, araştırmaya alınan tüm okullar incelendiğinde de sınıflarda, en fazla bulunan merkez blok ve kitap merkezleridir. Sınıfların büyük bir çoğunluğunda geçici ilgi merkezinin olmadığı belirlenmiştir. Sanat ve geçici ilgi merkezinin dışında tüm merkezlerin yarısından fazlasında yazı ya da resim etiketi kullanılmıştır. Sınıfların bir bölümünde, merkezler diğer merkezlerden belirgin bir biçimde ayrılmamıştır. Tüm sınıflarda merkezlerin büyük bir kısmı, farklı merkezde oynayan çocukların birbirini görebileceği şekilde düzenlendiği belirlenmiştir. Araştırmadaki sınıflarda merkezlerin duvara sabitlenmesi açısından çok yeterli olmadıkları görülmüştür.Öğe Okul öncesi öğretmenlerinin suskunluk düzeyleri ile öz yeterlilikleri arasındaki ilişkisinin incelenmesis(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Köstekçi, Muhammed; Günindi, YunusBu çalışmanın amacı; Okul Öncesi Öğretmenlerinin Suskunluk Düzeyleri ile Öz Yeterlilikleri arasındaki ilişkisinin incelenmesidir. Çalışma da ilişkisel tarama modeli ve kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma Kırşehir İlinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okul öncesi eğitimi veren 162 okul öncesi öğretmenini kapsamaktadır. Çalışma da Tepe (2011) tarafından geliştirilen okul öncesi öğretmenlerin öz yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Suskunluk düzeylerinin belirlenmesi amacı ile Tepeli (2016) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin suskunluk düzeyleri ölçeğinden, öz yeterlilik ölçeğinden aldıkları puanlar kullanmışlardır. Çalışma sonucuna göre yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, mesleki kıdem değişkenleri ile okul öncesi öğretmenlerinin suskunluk düzeyleri ve öz yeterlilikleri ile anlamlı fir farklılık bulunamamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin suskunluk düzeyi ile medeni durum değişkeni arasında yöneticiden çekinme alt boyunda anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Okul öncesi öğretmenlerinin görev yaptığı okuldaki görev süresi değişkeni ile öz yeterlilik ölçeğinin tüm alt boyutlarda anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin suskunluk ölçeğinin sorunları dile getirmeme alt boyutu ile öz yeterlilik ölçeğinin öğrenme öğretme alt boyutu ile anlamlı bir ilişkisi olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin suskunluk düzeylerinin düşük düzeyde bulunması eğitim hayatlarının kaliteli ve nitelikli bir şekilde devam etmesi için çok önemli bir gösterge olarak kabul edilmektedir. Öğretmenlerin yöneticiden çekinmemesi, yönetici ve diğer öğretmenler tarafından dışlanma korkularının olmadan kendilerini ifade etmeleri ve düşüncelerini ve görüşlerini belirtmeleri eğitim kalitesinin artması için önemli bir gelişmedir. Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerine ait sonuçların öğretmenlerin öz yeterliliklerinin yüksek düzeyde olduklarını göstermiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterliliklerinin yüksek olması öğrenme ve öğretme süreçlerindeki performansların artmasını sağlayacaktır. Aynı şekilde planlama, aile katılımları, öğrenme ortamlarını düzenleme ve süreç yönetimi ile alakalı eğitim süreçlerinin tamamında kendilerini yeterli görmeleri eğitimin kalitesinin artması ve okul öncesi dönemindeki çocukların kaliteli ve nitelikli bir eğitim almaları açısından oldukça önemlidir.Öğe Preschool children’s perceptions of the value of affection as seen in their drawings(International Electronic Journal of Elementary Education, 2015) Günindi, YunusThe purpose of this study is to examine the perceptions of children in preschool education with regard to the value of affection in the pictures they draw. The study involved 199 children aged 60 months old or above. The descriptive research was conducted with a screening model, and data were collected with the draw-and-explain technique. During the collection of the data, the children were requested to draw a picture related to the value of affection and explain the picture they drew. The children’s explanations were recorded by the researcher. The study is one of the first to be conducted in Turkey with preschoolers in this research area. The results showed that the children generally depicted human figures like family members, other children and friends, animals like butterflies and dogs, trees, flowers and grass, happy images such as hearts, balloons and balls, and abiotic images like clouds and sunshine, as well as other images like houses in their drawings. The children tended especially to feature people and objects in their immediate vicinity. © IEJEE.Öğe Prospective preschool teachers metacognitive awareness(2011) Özsoy, Gökhan; Günindi, YunusThe purpose of this research is to analyze prospective preschool teachers’ metacognitive awareness and to find out whether a significant difference exists according to gender, grade, and the types of high school they have graduated. For this purpose, Metacognitive Awareness Inventory was applied to a total of 183 students -166 female and 17 male- from three different universities. The research was conducted in the spring semester of 2009-2010 academic year. Results of the study revealed that prospective teachers have a medium-high level metacognitive awareness. Besides, the results also showed that there is no significant difference between females and males with respect to their metacognitive awareness. Additionally, a significant difference is found with respect to prospective teachers’ grade (F = 4.72, p < .05, f = .23), and no significant difference is found with respect to the types of high school they have graduated (F = 1.21, p > .05).Öğe The effect of online education on children’s social skills during the Covi-19 pandemic(Kura Publishing House, 2022) Günindi, YunusThis study aimed to determine whether there is any conspicuous difference in the social adaptation skills of five-year-old preschool children who did not attend any social skills intervention program besides the ongoing curriculum but continued their education process in different environments (face-to-face/online) because of the pandemic. Included in the study were 296 children enrolled in independent kindergartens, who were within the five-year-old age group and were from similar socioeconomic families. Among them, 159 attended face-to-face and 137 attended online classes. At the beginning of their formal education, the Social Adaptation Skills Scale (SASS) was administered to the children in both groups as a pre-test. At the end of the trimester, the SASS was repeated as a post-test. A significant difference was found between the face-to-face education group and the online education group, in favor of the former, in terms of the social adaptation sub-factor of the SASS. Furthermore, the social incompatibility sub-factor scores of the face-to-face education group were significantly lower than those of the children in the online education group.Öğe Türkiye’de okul öncesi dönem çocuklarının resim çizimleriyle ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi (2016-2020)(Aksaray Üniversitesi, 2022) Ertürk, Hazal; Günindi, YunusBu araştırmanın genel amacı, Türkiye’de 2016-2020 yılları arasını kapsayan beş yıllık süreçte okul öncesi çocuklarının resim çizimleri kapsamında yapılan çalışmaların incelenmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda incelenen konuların yıllara göre dağılımı, kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerinin dağılımı son olarak da katılımcı gruplarının dağılımı incelenmiştir. Makale ve tezlerin seçiminde Türkiye’de 2016-2020 yılları arasında yapılmış olması öncelikli tarama ölçütü olarak benimsenmiştir. Araştırmanın örneklemini tez ve makalelerden oluşan toplam kırk dört çalışma oluşturmaktadır. Veriler doküman analizi yöntemi ile toplanmış, betimsel analiz ile de çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre okul öncesi çocuklarının resim çizimlerinde daha çok bir olaya duruma karşı algılarını, duygu ve düşüncelerini belirlemek amaçlanmıştır. Özellikle incelenen araştırmalardan çocukların öğretmen ve çevre konusundaki algıları ile ilgili çalışmalar yapıldığı görülmüştür. Araştırmada çoğunlukla nitel araştırma modeli tercih edilmiş olup karma araştırma yöntemine çok az yer verilmiştir. Son olarak, taranan çalışmalarda, katılımcıların büyük çoğunluğunu çocukların oluşturduğu öğretmenler ya da ebeveynlere çok az yer verildiği tespit edilmiştir.Öğe Türkiye’de okul öncesi eğitimi yaygınlaştırma çalışmalarına bir bakış(Güven Plus Grup, 2012) Günindi, YunusOkul öncesi dönem; gelişimin en hızlı olduğu, kişiliğin temellerinin atıldığı, çocuğun yakın çevresinden en çok etkilendiği ve her türlü öğrenmeye açık olduğu, bir dönemi içerir. Okul öncesi eğitimin amacı çocuğun gelişim özeliklerine uygun olmalıdır. Bunun yanında uygun bir eğitim sistemi ve bu eğitim sistemine uygun sağlıklı bir çevre ile çocuğun gelişimi sağlamalıdır. Okul öncesi dönem olarak tanımlanan 0-72 ay dönemi çocuğun bilişsel, duygusal, sosyal ve psiko-motor gelişimleri açısından kritik bir öneme sahiptir. Yapılan araştırmalar sonucunda okul öncesi eğitimi alan çocukların ileriki yıllarında ve okul hayatlarında daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Okul öncesi dönemde, eğitim gereksinimleri doğru biçimde karşılanmayan çocukların daha sonraki dönemlere sağlıklı bireyler olarak ulaşmaları çok güç olmaktadır. Bu yüzden de okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması oldukça önemlidir.