Yazar "Duran, Meltem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim 4. ve 5.sınıflarda STEM eğitimi alanında yapılan tez çalışmalarının değerlendirilmesi(Aksaray Üniversitesi, 2021) Duran, Meltem; Sarı, KevserSTEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) eğitim yaklaşımı, Türkiye’de oldukça önem kazanmış ve bu durum akademik çalışmalara da yansımıştır. Bu araştırmanın amacı, 4. ve 5. sınıfta STEM eğitimine yönelik yapılan çalışmalarla ilgili doküman analizi yöntemini kullanarak genel bir tablo sunmaktır. Araştırmada, 4. ve 5. Sınıf düzeylerinde, 2010-2020 yılları arasındaki toplam 31 çalışma incelenmiştir. Yapılan çalışmalara ilişkin amaç, yıl, yöntem, veri toplama araçları, örneklem, yayın türü, veri analizi ve sonuçları betimleyen tablolar oluşturulmuştur. İncelenen tez çalışmalarının sonucunda, nitel araştırmaların ve öğretmenler üzerinde yapılan çalışmaların az olduğunu söylemek mümkündür. Çalışmaların sonuçlarında STEM eğitiminin öğrencilerin akademik başarı, STEM’e yönelik tutum ve meslek ilgisi gibi konularda olumlu etkiye sahip olduğu, her geçen yıl STEM eğitimine yönelik çalışmalarının arttığı bulgularına ulaşılmıştır. Öneriler bağlamında, 4. ve 5. Sınıf düzeyinde, STEM eğitimine ilişkin gelecek araştırmalara yöntem olarak nitel araştırmalara ve odak grup görüşmeye, örneklem açısından öğretmenlere, etkileri açısından, yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve 21. yy. becerileri, bilimsel yaratıcılık ve günlük hayatla ilişkilendirme üzerine etkisinin araştırılması şeklinde, yeni bir araştırma konusu olarak önerilebilir. Ek olarak, teknoloji boyutu ve teknoloji okuryazarlığı bağlamında araştırmaların olmaması, bu alanla ilgili çalışmalar yapılması yönünde öneriler verilebilir.