Yazar "Durak, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Erken çocukluk eğitimine yönelik olarak hazırlanan iç organlar ile ilgili görsel materyallerin içerik analizi(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Durak, Emre; Çeken, Ramazanİki boyutlu görsel materyaller, kavramların zihinde yapılandırılması bakımından önem taşımaktadır. İçeriğin doğru bir şekilde resim ve şekillere yansıtılması, hem yanlış kavramaların önünde bir engel olabilirken aynı zamanda öğrenme sürecindeki en önemli yetenek olan görme yeteneğinin etkili bir şekilde kullanılabilmesini sağlar. İç organlar ile ilgili hazırlanan görseller materyallerin de bu bakışla ele alınması gerekir. Okul öncesi dönem çocukların eğitimi sürecinde kullanılabilecek iç organlar ile ilgili şekil ve resimlerin doğru içeriği yansıtacak şekilde hazırlanması, öğretim tasarımı ile ilgili temel ilkelerin uygulama sürecinde doğru bilinmesini ve kullanılmasını gerektirmektedir. İçeriğin görsele doğru bir şekilde yansıtılması bunlardan biridir. Bu tez çalışmasında ilgili iç organların öğretilmesi için yetişkinler tarafından hazırlanan iki boyutlu görsel materyallerin içeriğinin, anatomi bağlamında yanlış anlamalara yol açabilecek durumlar bakımından içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Basılı veya internet ortamından iç organlar ile ilgili olan derlenen resim ve şekiller, büyüklük, şekil, renk ve vücut içindeki yeri bakımından analiz edilmiştir. Veriler, ilgili görsellerden, etkilerinin kolay hissedilebilir olması nedeni ile en çok solunum, sindirim ve dolaşım sistemleri organlarının anatomi bağlamında sorun oluşturabilecek içerikler taşıdığını, salgı ve boşaltım sistemleri ile ilgili organların görsellerde daha az yer aldığını ortaya koymaktadır. Ayrıca iç organlar ile ilgili olarak en çok renklendirmede sorun olarak kabul edilebilecek içeriklerin mevcut olduğu anlaşılmaktadır. Bu sonuçlar, önemli oranda başka araştırmaların sonuçları ile de benzerlikler taşımaktadır. Bulgular, çocukların en kolay öğrenebilecekleri iç organlar ile ilgili olarak yetişkinlerce hazırlanan görsel materyallerinin anatomi bağlamında çok miktarda sorun oluşturabilecek içerikler taşıdığını ortaya koymaktadır. Bu durum, öğretmen eğitiminden etkinlik materyali vii hazırlamaya, okul öncesi eğitimi programının geliştirilmesinden yetişkin desteğine kadar ilgili alanlarda yapılması gerekenlerin olduğunu ortaya koymaktadır.Öğe Okul öncesi öğretmenlerinin oyuncak kavramına ilişkin metaforik algıları(Bartın Üniversitesi, 2015) Giren, Songül; Durak, Emre; Balyemez, SedatBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin oyuncak kavramlarına ilişkin metaforik algılarını belirlemektir. Bunun için okul öncesi öğretmenlerinden "okul öncesi dönem çocuğu için oyuncak...........gibidir, çünkü" cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmanın evrenini Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bağımsız anaokulları ve anasınıflarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma grubunu ise tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenen 74 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerden elde edilen veriler içerik analizine göre değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; oyuncak kavramına yönelik 48 metafor ve 6 kategori ortaya çıkmıştır. Bu metaforlar "(1) tüm gelişim alanlarını destekleyici olarak oyuncak, (2) eğlence aracı olarak oyuncak, (3) oyunların temel malzemesi olarak oyuncak, (4), çocuğun temel ihtiyaçlarından birisi olarak oyuncak, (5) çocuğun duygularını ve hayallerini yansıtıcı olarak oyuncak, (6) çocuğun ailesinin bir üyesi olarak oyuncak" kategorilerinde toplanmıştır.