Yazar "Cansaran, Demet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Belediye çalışanlarının örgütsel sosyalleşmeye ilişkin görüşleri: Amasya il ve ilçe belediyeleri örneği(Aksaray Üniversitesi, 2016) Cansaran, Demet; Yılmaz, FatmazBu çalışmada belediye çalışanlarının örgütsel sosyalleşmeye ait görüşleri ele alınmaktadır. Çalışma kapsamını Amasya il ve ilçe (Merzifon, Suluova, Göynücek, Taşova) belediyelerinde görev yapan 188 çalışan örneklemi oluşturmaktadır. Toplam 27 sorudan oluşan anket formları belediye çalışanları tarafından yanıtlandırılmıştır. Araştırmada ilk olarak konu ile ilgili literatür taraması yapılmış olup ardından çalışanların demografik özellikleri ile örgütsel sosyalleşme görüşleri SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Son bölümünde araştırma bulguları değerlendirilerek belediye çalışanlarının örgütsel sosyalleşmeye ilişkin görüşlerinde çeşitli sonuçlar elde edilmiştir.Öğe Çevre bilinci düzeyini belirlemeye yönelik uygulamalı bir çalışma: Merzifon meslek yüksekokulu örneği(Aksaray Üniversitesi, 2015) Cansaran, DemetHızla artan çevre sorunlarının en büyük nedenlerinden birinin insan faktörü olduğunu, çevrenin insan eliyle hızla bozulduğunu kabul edersek, -çevre bilinçli birey- sayısının artırılmasının çevre sorunlarına olan duyarlılığı arttıracağı, bu duyarlılığın da çevre sorunlarının büyük ölçüde azalmasına yardımcı olacağı kabul edilebilir bir bakış açısı olacaktır. Çevre bilinçli bireylerin sayısal artışı ile birlikte, bu bireylerin, edinmiş oldukları bilgilerini öncelikle kendi tutum ve davranışlarına yansıtmalarının kabul edilebilirlik derecelerine katkı sağlayacağı ve diğer bireyler üzerinde rol-model etkisi oluşturacağı yadsınamaz bir gerçektir. Bilginin nesilden nesile iletilmesinde ve bu bağlamda çevre bilinçli bireylerin yetiştirilmesinde kültürel değerler ve eğitim baş faktörler arasındadır. Bu nedenledir ki bilinçlenmenin eğitim ve öğretim yoluyla gerçekleştirilmesinde eğitimcilere fazlaca pay düşecek, gelecek nesillere bırakılacak çevrenin kalitesi, eğitimcilerin çevre bilincinin kalitesine paralel olarak değişecektir. Bu çalışmanın amacı, Merzifon Meslek Yüksekokulu öğrencileri ve çalışanlarının çevre bilinci düzeylerini ortaya koymak ve bu anlamda çevre duyarlığının artırılmasına yönelik önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 öğrenim yılında Amasya Üniversitesi Merzifon Meslek Yüksekokulu´nda öğrenim gören 40 (kırk) 1. sınıf öğrencisi, 46 (kırk altı) 2. sınıf öğrencisi ile 10 (on) akademik personel ve 13 (on üç) diğer çalışanlar olmak üzere toplam 109 (yüz dokuz) kişi oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için çevre bilinci anketi (Erten, 2005) kullanılmıştır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler, SPSS 15.0 paket programında analiz edilmiş, elde edilen bulgular frekans ve korelasyon analizi yöntemiyle yorumlanmaya çalışılmıştır.