Yazar "Boz, Cihan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hücre konusunda bestelenen şarkıların 6. sınıf fen bilimleri dersinin öğretimine etkisi(Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019) Boz, Cihan; Özcan, HasanBu araştırmanın amacı, hücre konusunda bestelenen şarkıların 6. sınıf fen bilimleri dersinin öğretimine etkisini belirlemektir. Çalışma, 2017–2018 eğitim öğretim yılında, Aksaray ilindeki bir ortaokulun 54 altıncı sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda (n=24) kontrol grubunda ise (n=30) öğrenci yer almıştır. Çalışma karma yöntem araştırma desenlerinden biri olan gömülü desen ile yürütülmüş ve açıklayıcı desende tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel kısmında ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden, nitel kısmında ise olgubilim deseninden faydalanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutundaki veriler, hücre konusuna yönelik akademik başarı testi ve fene yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Deney ve kontrol grubuna ön test olarak önce fene yönelik tutum ölçeği daha sonra hücre konusuna yönelik akdemik başarı testi uygulanmıştır. Deney grubunda 6 ders saati içinde, sözleri araştırmacı tarafından yazılan, bestesi alanında uzman olan bir müzik eğitimcisi tarafından yapılan 5 adet notalı şarkı sözleriyle öğretim desteklenmiştir. Şarkıların bestelenmesi aşamasında çoğunlukla 7'li hece ölçüsü esas alınarak süreç planlanmıştır. Şarkıların öğretiminde müzik öğretmeni ile işbirliği gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise programın öngördüğü şekilde dersler işlenmiştir. Çalışmanın sonunda her iki gruba fene yönelik tutum ölçeği ve hücre konusuna yönelik başarı testi son test olarak uygulanmıştır. Nitel veri ise yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Nicel veriler, SPSS 24.0 ve Microsoft Excell programlarıyla analiz edilmiştir. Nitel veriler ise, içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucunda akademik başarı ve tutum açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Nitel verilerin içerik analizi yapılarak 4 tema ve 22 koda ulaşılmıştır. Bu araştırma sonucunda hücre konusuna ilişkin bestelenen şarkıların, öğrencilerin akademik başarıları, fene yönelik tutumları ve görüşleri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin fen bilimleri dersinde kullanılan şarkıları akılda kalıcı, eğlenceli ve öğretici buldukları, bundan dolayı başka konuların da benzer uygulamalar yapılarak süreci daha etkili kılacağı düşünüldüğü için buna yönelik önerilerde bulunulmuştur.