Yazar "Bakar, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İl milli eğitim müdür yardımcılarının yenilenen ilköğretim programlarına yönelik görüşleri(Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim, 2009) Keleş, Özgül; Bakar, Elif; Koçakoğlu, MelihBu çalışmada yenilenen öğretim programları ve programların uygulanması sırasında karşılaşılan sorunlar hakkında il milli eğitim müdür yardımcılarının görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan 33 il milli eğitim müdür yardımcısına on iki açık uçlu sorudan oluşan bir soru formu kullanılarak nitel bir çalışma yapılmıştır. Ankete verilen cevaplar içerik analizi ile çözümlenmiş ve verilerin yüzde frekans değerleri ile örnek cevaplar verilmiştir. . Araştırmadan elde edilen veriler ışığında, il milli eğitim müdür yardımcılarının büyük bir çoğunluğunun yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı temel noktalarda bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Bunun yanı sıra katılımcılardan alınan görüşlere göre öğretim programlarının uygulanmasında çeşitli problemlerin ortaya çıktığı tespit edilmiş ve bunların çözümüne ilişkin çeşitli öneriler ifade edilmiştir. İl milli eğitim müdür yardımcılarının bu konudaki görüşleri program geliştirmede çalışan araştırmacılara ve özellikle okul yöneticilerine öğretim programlarının etkililiğini artırmada yol göstermesi bakımından önem arz etmektedir.Öğe Öğretmenlerin MEB 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi kitap setleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi(Ahi Evran Üniversitesi, 2009) Bakar, Elif; Keleş, Özgül; Koçakoğlu, MelihBu çalışma, ilköğretim 6. sınıfta okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı’nca yeni öğretim programlarına göre hazırlanmış fen ve teknoloji dersine ait kitap setleri hakkında, bu kitap setlerinin uygulayıcısı olan öğretmenlerin görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Kitap setleri (Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı, Öğretmen Kılavuz Kitabı) ile ilgili olarak içerik, görsel tasarım ve görsel unsurlar, ölçme ve değerlendirme ile dil ve anlatım açılarından öğretmen görüşlerinin alınacağı bir anket hazırlanmıştır. Görüşleri alınan öğretmenler farklı illerde görev yapan 38 fen ve teknoloji öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda kitap setleriyle ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.Öğe The comparision of the science and technology curriculum with the physics, chemistry and biology curriculums(Elsevier Science Bv, 2010) Koçako?lu, Melih; Bakar, Elif; Keleş, Özgül; Uzunboylu, HThe purpose of this study is to examine whether the curriculums for primary and secondary education support each other in different aspects and to make some suggestions towards the study's records for more effective applications. The study is in survey method. In this study the comparision of the science and technology curriculums for primary education (for 4-8th class) and the physics, chemistry and biology curriculums of secondary education (for 9-11th class) was made in point of the curriculums' philosophy, vision and mission, structure (information and skill acquisitions), content of subjects, explanations, subdisciplines and the association of different lessons. At the end of the comparision of the curriculums it is found that they support each other.