Yazar "Aydos, Latif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A comparative study: The attitudes of Turkish and foreign male students to the physical education lesson [Komparativna analiza: Stavovi turskih ucenika i stranih ucenika prema nastavi tjelesnog odgoja](Faculty of Teacher Education, 2011) Ünlü,Hüseyin; Karahan, Mustafa; Aydos, Latif; Öner, MutluThis study aims to examine the attitudes that foreign students, obtaining secondary education in Turkey, have to the physical education lessons, compared with Turkish students. The study sample consists of 437 students. 325 of these are male students from 34 different countries and 112 of them are Turkish students. The study used the "Attitude Scale to Physical Education Lesson" as a data collection tool. While data analysis used descriptive statistics, independent t test was used for the comparison of the attitudes of Turkish and foreign students to the physical education lesson. The study revealed that participants in the study have positive attitudes to physical education lessons and, when compared, there is a significant difference between the attitudes of Turkish and foreign students.Öğe Akademisyenlerin Spor Okuryazarlığına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Bir Metafor Çalışması(Aksaray Üniversitesi, 2023) Iğdır, Emre Can; Aydos, LatifEğitim müfredatlarında kendine yer edinen spor okuryazarlık kavramı bireylerin bütünüyle spora adaptasyonlarının arttırılmasını gerektirmektedir. Dolayısıyla, bu araştırmanın amacı, akademisyenlerin spor okuryazarlığına yönelik beklentilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmaya, Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde görev alan 15 öğretim görevlisi katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, öğretim görevlilerine kişisel bilgi formu uygulanarak ve öğretim görevlilerinden “spor okuryazarlığı…… gibidir / benzer; çünkü…” cümlesini tamamlamaları yoluyla elde edilmiştir. Veri toplama aracı bizzat araştırmacılar tarafından uygulanmıştır. Katılımcılar, gönüllülük esasına dayanarak araştırmada yer almıştır. Veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiş, verilerin analizinde sırasıyla adlandırma, eleme, kategori geliştirme, geçerlik ve güvenirliğin sağlanması, elde edilen metaforların frekanslarının hesaplanması, yorumlanması aşamaları takip edilmiştir. Öğretim görevlilerinin ürettikleri metaforlar “kazanım”, “farkındalık” ve “keşfetme” olmak üzere üç kavramsal kategoriye ayrılmıştır. Araştırmada öğretim görevlilerinin en çok “kazanım” daha sonra sırasıyla “farkındalık” ve “keşfetme” temasına ait metaforlar oluşturdukları tespit edilmiştir. Spor okuryazarlığı kavramının öğretim elemanları tarafından algılanmasının kavrama yönelik farkındalığı arttırmak adına önemli bir adım olarak görüleceği düşünülmektedir.Öğe Beden Eğitimi Öğretmenleri yeterlilik ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması(Ahi Evran Üniversitesi, 2008) Ünlü, Hüseyin; Sünbül, Ali Murat; Aydos, LatifBu çalışma ile beden eğitimi öğretmenleri için geliştirilen yeterlilik ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Çalışmada, öncelikle ölçeğin hazırlanmasına temel veri olarak Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen genel öğretmen yeterlilikleri ve ilköğretim okulu beden eğitimi öğretmenliği yeterlilik taslağından yaralanılmıştır. Bu taslakta yer alan bilgilerin yanı sıra konuyla ilgili uzman görüşlerinden yararlanılmıştır. Hazırlanan ölçek Kırşehir ve Aksaray illerinde görev yapan 92 beden eğitimi öğretmenine yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde istatistiksel analizler yapılarak güvenilir ve geçerli bir ölçek elde edilmiştir. Faktör analizlerine göre ölçek 6 faktör ve 81 maddeden oluşmaktadır. Genel olarak ölçeğin tüm boyutları için güvenirlik katsayısı .71 ile .91 arasında değişmektedir. Elde edilen güvenilirlik katsayısının yeterli ve ölçeğin geçerliğinin yüksek olduğu görülmüştür.Öğe Beden eğitimi öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterlikleri(Milli Eğitim Bakanlığı, 2009) Ünlü, Hüseyin; Sünbül, Ali Murat; Aydos, LatifGenel eğitimin ayrılmaz ve önemli bir parçası olan beden eğitimi derslerinin yürütülmesinde beden eğitimi öğretmenleri önemli bir rol oynamaktadırlar. Beden eğitimi derslerinde öğretim sürecinin ve etkinliklerinin yürütücüleri olan beden eğitimi öğretmenlerinin bir takım yeterliklere sahip olması gerekir. Bu yeterliklerden birisi de beden eğitimi öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterlikleridir. Birlikte çalışma yeterliği, bireyin kendi yeteneklerine duyduğu inanç gibi grubunda bir işi başarıyla yapabileceğine dair duyduğu inançla alakalıdır. Bu yeterliğe sahip öğretmenler, gruplarının çok sabır isteyen, stres düzeyi yüksek durumlarla karşılaştıklarında yeteneklerinin ve kapasitelerinin grup olarak bir işin üstesinden geleceğine inanırlar. Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterlikleri kuramsal olarak ele alınmıştır.Öğe Beden eğitimi öğretmenlerinin yeterlilikleri üzerine bir derleme(Milli Eğitim Bakanlığı, 2010) Ünlü, Hüseyin; Aydos, LatifEğitim programlarının ve genel eğitimin ayrılmaz ve önemli bir parçası olan beden eğitimi derslerinde bedenin bir bütün olarak eğitilmesi amacı güdülmektedir. Okullarda gerçekleştirilen beden eğitimi derslerinin yürütücüleri olan beden eğitimi öğretmenlerinin öğrencilerin gelişimine bir bütün olarak katkı sağlayabilmesi, istenen davranış değişikliklerini meydana getirebilmesi açısından yeterlikleri büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin yeterliklerinin kuramsal olarak ele alınması amaçlanmıştır.Öğe Elit genç hentbolcuların bacak ile anaerobik kuvvetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Aksaray Üniversitesi, 2022) Kaya, Ömer Barış; Aydos, LatifBu araştırmanın amacı pandemi süresince haftalık antrenman sayısını ve gününü düşüren profesyonel bir hentbol takımındaki 17-18 yaş arası genç oyuncuların bacak kuvvetleri ile anaerobik kuvvetleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın grubunu profesyonel erkek hentbol takımının 22 genç oyuncusu oluşturmaktadır. Verilerin analizinde IBM SPSS 23 veri analiz programı, tüm değişkenler için Shapiro-Wilk normallik testi, bacak kuvvetleri ve anaerobik kuvvetleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Ayrıca bacak kuvvetlerinin ve vücut yağ yüzdelerinin anaerobik kuvvetlerini ne ölçüde açıkladığını tespit edebilmek için doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; katılımcıların vücut yağ yüzdeleriyle, bacak kuvveti ve anaerobik kuvvet arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı (p>.05) gözlemlenmiştir. Aynı şekilde katılımcıların vücut kitle indeksleri ve bacak kuvvetleri arasındaki ilişki de istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>.05). Vücut kitle indeksi (BMI) değerleri ve vücut yağ yüzdeleri arasındaki ilişkinin pozitif yönlü, orta düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu (r=.491, p<.05), benzer şekilde sporcuların vücut kitle indeksleri ve anaerobik kuvvet arasındaki ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır (r=.844, p<.001). Araştırmamızın ana değişkenleri olan anaerobik kuvvet ve bacak kuvvetinin birbiriyle pozitif yönlü orta düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye (r=.552, p<.01) sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bacak kuvvetinin (B=1.993, p<.05) ve vücut kitle indeksinin (BMI) (B=44.813, p<.001) anaerobik kuvvet üzerinde istatistiksel olarak anlamlı açıklayıcı etkilerinin bulunduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak genç hentbolcuların bacak kuvvetleri ile anaerobik kuvvetleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki ve ek olarak bacak kuvvetinin gerek tek başına gerekse vücut kitle indeksi değişkeniyle birlikte anaerobik kuvvet üzerindeki değişimi açıkladıkları görülmüştür.Öğe Rekreasyonel koşucuların spora bağlılık düzeylerinin incelenmesi(Aksaray Üniversitesi, 2021) Uzgur, Kamil; Pekel, Hacı Ahmet; Aydos, LatifBu araştırmanın amacı koşu gruplarında rekreatif amaçlı koşan bireylerin spora bağlılık düzeylerini çeşitli demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma grubu; Ankara, İstanbul, İzmir, Adana, Mersin ve Antalya illerinde rekreatif olarak koşan 159 kadın ve 223 erkek olmak üzere toplam 382 kişiden oluşmaktadır. Katılımcıların spora bağlılık düzeylerini ölçmek için Cronbach alfa katsayısı 0,90 olan, “Spora Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde cinsiyet, medeni durum, çocuk sahibi olma, lisanslı sporculuk geçmişi değişkenlerinin spora bağlılık düzeyine etkisini belirlemek için t-testi yapılırken, yaş, beden kitle indeksi, eğitim durumu, gelir durumu, algılanan gelir durumu, sigara ve alkol kullanımı, haftada koşulan gün sayısı, koşu geçmişi, haftalık koşu mesafesi, algılanan yaşam kalitesi, algılanan genel sağlık durumu değişkenlerinin etkisini belirlemek için Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre; yaş, medeni durum, çocuk sahibi olma, gelir durumu, algılanan gelir durumu, sigara ve alkol kullanımı, lisanslı sporculuk geçmişi değişkenleri ile spora bağlılık düzeyleri arasında istatiksel olarak anlamlı fark bulunamamışken, cinsiyet, eğitim düzeyi, haftada koşulan gün sayısı, koşu geçmişi, haftalık koşu mesafesi, algılanan yaşam kalitesi ve algılanan genel sağlık durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Sonuç olarak koşu gruplarında rekreatif koşucuların; koşu mesafeleri, koşu sporuna ayırdıkları zaman ve koşu geçmişleri arttıkça spora bağlılıkları, algılanan yaşam kalitesi ve genel sağlık durumları artmaktadır.