Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Avcu,Seher" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Prospectıve mıddle school mathematıcs teachers’ use of parameters ın explaınıng geometrıc transformatıons
    (Aksaray Üniversitesi, 2019) Avcu,Seher
    National and international curriculum documents give emphasis to geometric transformations. In particular, parameters of geometric transformations play crucial role in defining geometric transformations. Thus, it needs to be explored to what extent prospective teachers use parameters in explaining geometric transformations. In this study, qualitative case study methodology was used and participants were sixteen prospective middle school mathematics teachers enrolled in a teacher education program in Turkey. To reveal prospective teachers’, use of parameters in explaining geometric transformations, a transformation geometry activity was designed and implemented. During the implementation of the activity, classroom observations were carried out. The classroom observations focused on participants’ small group discussions and whole class discussions regarding geometric transformation concepts. Moreover, implementation of the activity was audio-taped and video-taped. Participants’ use of parameters was revealed by using written materials and participants’ explanations during the whole class discussions. The findings showed that none of the pairs provided totally correct explanations for geometric transformations. They had partial understanding about the parameters of rotation. Moreover, one of the pairs held incorrect ideas about identification of the angle of rotation.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim