Yazar "Avcu,Seher" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının origami dersinde edindikleri deneyimler(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2019) Avcu,Seher; Avcu, RamazanBu çalışmada ortaokul matematik öğretmeniadaylarının seçmeli origami dersi kapsamındaorigamiyle ilgili edindikleri deneyimlerin açığaçıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları2017–2018 akademik yılının bahar döneminde birdevlet üniversitesinde ilköğretim matematiköğretmenliği lisans programına kayıtlı olan 19 son sınıföğretmen adayıdır. Araştırmanın verileri, katılımcıgözlemler ve yapılandırılmış mülakatlar yoluyla eldeedilmiştir. Veriler içerik analiz yöntemlerindentümevarımsal analiz yöntemi kullanılarak analizedilmiştir. Yazarlar sürekli karşılaştırmalı analiztekniğini kullanarak verileri açık kodlama işlemine tabitutmuşlardır. Benzer kodlar bir araya getirilerekkategoriler ve temalar oluşturulmuştur. Son olarak,araştırmacılar bağımsız olarak yaptıkları kodlamalarıkontrol etmiş ve birkaç oturum sonrasında analizlerüzerinde fikir birliğine varmışlardır. Verilerin analizinegöre öğretmen adaylarının origami dersinde edindiklerideneyimler şu dört kategori altında toplanmıştır:origaminin öğrencilerin bireysel gelişimlerini (bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim) desteklemedekirolüyle ilgili deneyimler, origaminin matematiköğretimindeki rolüyle ilgili deneyimler, origamininmatematik öğretimindeki sınırlılıklarıyla ilgilideneyimler ve matematik öğretiminde origamikullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgilideneyimler. Çalışmanın bulgularından yola çıkılarakileride yapılabilecek araştırmalarla ilgili önerilerdebulunulmuştur.Öğe Prospectıve mıddle school mathematıcs teachers’ use of parameters ın explaınıng geometrıc transformatıons(Aksaray Üniversitesi, 2019) Avcu,SeherNational and international curriculum documents give emphasis to geometric transformations. In particular, parameters of geometric transformations play crucial role in defining geometric transformations. Thus, it needs to be explored to what extent prospective teachers use parameters in explaining geometric transformations. In this study, qualitative case study methodology was used and participants were sixteen prospective middle school mathematics teachers enrolled in a teacher education program in Turkey. To reveal prospective teachers’, use of parameters in explaining geometric transformations, a transformation geometry activity was designed and implemented. During the implementation of the activity, classroom observations were carried out. The classroom observations focused on participants’ small group discussions and whole class discussions regarding geometric transformation concepts. Moreover, implementation of the activity was audio-taped and video-taped. Participants’ use of parameters was revealed by using written materials and participants’ explanations during the whole class discussions. The findings showed that none of the pairs provided totally correct explanations for geometric transformations. They had partial understanding about the parameters of rotation. Moreover, one of the pairs held incorrect ideas about identification of the angle of rotation.