Yazar "Aslan, Safiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 11. Sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusuyla ilgili algoritmik soruları çözme süreçlerinin sesli düşünme protokolü kullanılarak incelenmesi(Bartın Üniversitesi, 2016) Aslan, SafiyeBu çalışmada, 11. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusuyla ilgili algoritmik soruları çözme süreçleri incelenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Çalışmaya, Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir Anadolu Lisesi’nin 11. sınıfında öğrenim gören 6 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri, 2014-2015 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında, 11. sınıf kimya dersinde kimyasal denge konusunun işlenmesinden dört hafta sonra toplanmıştır. Veriler, kimyasal denge konusuyla ilgili dört algoritmik soru içeren bir form aracılığıyla yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Öğrencilere algoritmik soru formu verilmeden önce sesli düşünme yönergesi verilmiştir. Ardından öğrencilerden algoritmik soru formunda yer alan soruları, sesli düşünme yönergesinde belirtildiği gibi çözmeleri istenmiştir. Görüşmeler, ses kayıt cihazı kullanılarak kayıt altına alınmıştır. Araştırmanın verilerini öğrencilerin ses kayıtları ve soruların çözümlerini yaptıkları kağıtlar oluşturmuştur. Veriler, betimsel analiz tekniği ile soruda yer alan kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlama, değişkenleri/verileri yorumlama, formül/bağıntı kullanma ve algoritma kullanma olmak üzere dört tema altında incelenmiş ve yorumlanmıştır.Öğe Argümantasyona dayalı laboratuar uygulamaları: bilimsel süreç becerilerine ve laboratuar dersine yönelik tutuma etkisi(Hacettepe Üniversitesi, 2016) Aslan, SafiyeBu çalışmada; argümantasyona dayalı laboratuar uygulamalarının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve laboratuar dersine yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Karma araştırma desenin kullanıldığı bu çalışmaya, Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde okuyan 53 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerden, Bilimsel Süreç Becerileri Testi’nden aldıkları ön test puanlarına göre; bilimsel süreç becerileri açısından düşük ve yüksek seviyeli iki grup oluşturulmuştur. Bu yolla; argümantasyona dayalı laboratuar uygulamalarının bilimsel süreç becerileri daha düşük ve daha yüksek düzeyde olan öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkisinin kıyaslanması da hedeflenmiştir. Argümantasyona dayalı laboratuar uygulamaları, argüman odaklı sorgulama ve argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı temel alınarak tasarlanmıştır. Çalışmada argümantasyona dayalı laboratuar uygulamalarının, öğrencilerin kimya laboratuarı dersine karşı tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla Kimya Laboratuarı Dersi Tutum Ölçeği ve yapılan uygulamaya ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek için de yazılı görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; argümantasyona dayalı laboratuar uygulamalarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirdiği, bunun yanında bilimsel süreç becerileri daha düşük seviyedeki öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmede daha etkili olduğu bulunmuştur. Uygulamanın, her iki gruptaki öğrencilerin laboratuar dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde artmasına neden olduğu görülmüştür. Uygulamaya ilişkin görüşleri alınan 19 öğrencinin büyük çoğunluğu, uygulamanın faydalı olduğuna ilişkin görüş bildirmiş ve uygulamanın hem akademik başarılarına hem de kişisel gelişimlerine katkı sağladığını belirtmiştir.Öğe Is learning by teaching effective in gaining 21st century skills? The views of pre-service science teachers(Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi (EDAM), 2015) Aslan, SafiyeLearning by teaching is an educational method developed by Jean-Pol Martin for foreign language lessons and is commonly used in Germany. This study discusses a reconstruction of learning by teaching as developed for use in a science context where in the adapted version of this method is introduced, the views of pre-service science teachers are explored, and the effectiveness of this method for gaining 21st century skills is examined. The qualitative case study was conducted with 33 pre-service science teachers. Data was gathered through focus group discussions and structured written interviews, and analyzed using content analysis. The views of preservice science teachers were examined concerning the advantages of the following 11 themes: the advantages of learning by teaching, preparing research questions and working together to find answers through research, preparing and implementing activities, the role of the teacher, a letter writing activity, the strengths of learning by teaching, the weaknesses of learning by teaching, difficulties faced during its implementation, the use of learning by teaching in teacher-training programs, other lessons appropriate for the use of learning by teaching, and how to apply the experiences gained to the future. Following a two-year pilot study and implementation of the final version, learning by teaching within the context of science was found to be an effective method for gaining 21st century skills.Öğe Laboratuar uygulamalarını argümantasyon tabanlı bilim öğrenme rapor formatına göre raporlaştırmanın kavramsal anlamaya ve modsal betimleme kullanımına etkisi(Erzincan Üniversitesi, 2015) Aslan, Safiye; Tekin, NurcanBu çalışmada; laboratuar uygulamalarını raporlaştırırken argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) ve geleneksel rapor formatlarını kullanmanın, öğrencilerin kimyasal tepkimelerde hız ve denge konularıyla ilgili kavramları öğrenme düzeylerine ve modsal betimlemeleri kullanma durumlarına etkisi incelenmiştir. Çalışma, 2013-2014 yılı bahar döneminde Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan ve Genel Kimya Laboratuarı II dersini alan 38 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma süresince kimyasal tepkimelerde hız konusuyla ilgili üç, denge konusuyla iki olmak üzere toplam beş deney yapılmış ve raporlaştırılmıştır. Raporlar kontrol grubunda geleneksel, deney grubunda ise ATBÖ rapor formatına göre hazırlanmıştır. Öğrencilerin ilgili kavramları öğrenme düzeyleri ve modsal betimlemeleri kullanma durumlarını değerlendirme aracı olarak ise mektup yazma aktivitesi kullanılmıştır. Mektuplar, rubrik kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda; laboratuar uygulamalarını farklı şekilde raporlaştırmanın kontrol ve deney grubu öğrencilerinin ilgili kavramları öğrenme düzeyleri arasında fark oluşturmadığı, her iki gruptaki öğrencilerin tamamına yakınının modsal betimlemelerden metinsel, matematiksel, grafiksel betimlemeleri kullandıkları, her iki gruptaki öğrencilerin de mektuplarında modsal betimlemeleri kullanma düzeylerinin düşük olduğu, öte yandan kullandıkları betimlemelerin büyük çoğunluğunu bilimsel olarak doğru kabul edilebilecek biçimde yapılandırdıkları, en fazla hata yapılan betimlemenin ise grafiksel betimleme olduğu bulgularına ulaşılmıştır.Öğe The effect of learning by teaching on pre-service science teachers' attitudes towards chemistry(Ekip Buro Makineleri A., 2017) Aslan, SafiyeThis study examined the effect of learning by teaching on pre-service science teachers' attitudes towards chemistry. The method used in this study; learning by teaching, was developed by Jean-Pol Martin for foreign language classes and is frequently used in Germany. This method has been restructured over a 3-year process to be used in a science course in this study. The current study presents the implementation of the method after three years' revision. The sequential explanatory method was followed which is one of the mixed methods research designs. The study was conducted during the 2015-2016 academic year with 49 pre-service science teachers, who were selected by purposeful sampling. Data was collected twofold: with a Chemistry Attitude Scale and focus group interview. The results of this study showed that learning by teaching was effective in positively increasing the attitudes towards chemistry.