Yazar "Akhan, Nadire Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1968’den günümüze değişen sosyal bilgiler programlarında ekonomi konularının yeri(Aksaray Üniversitesi, 2021) Akhan, Nadire Emel; Özkan, Fatih1968’den günümüze değişen Sosyal Bilgiler programlarında ekonomi konularının yerinin incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada, 1968, 1971 ilkokul programları ile 1995, 1998, 2005 ve 2018 tarihli ilköğretim Sosyal Bilgiler programları incelenmiştir. Bu programlarda yer alan ekonomi ile ilgili amaçlar ve programların ders kitabı içerikleri belirlenmiştir. Araştırmanın konusunun tarihsel bir perspektife sahip olması nedeniyle tarama modeli içerisinde yer alan tarihsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen dökümanlar (1968’den günümüze yayınlanmış olan Sosyal Bilgiler Programları) betimsel analiz yöntemine dayalı olarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, 2005 Sosyal Bilgiler Programı ile multidisipliner bir yapının ortaya konulduğu kabul edilse de, 2005 öncesinde de Sosyal Bilgiler programlarının muhtevasında birçok disiplinin olduğunu söylemek mümkündür. Bu sosyal bilimler disiplinlerinden birisi de ekonomi’dir. 1968’den günümüze kadar yapılan Sosyal Bilgiler Programı incelendiğinde, programlarda “Ekonomi” ile ilgili konu ve kavramların yer aldığı görülmüştür. 1968’den 2018’e kadar yayınlanan programlarda süreç içerisinde ünitelerin ve konularının dağılımı değişse de ders kitaplarına yansıyan içeriğin birbirine yakın olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri(Akdeniz Üniversitesi, 2014) Gedik, Hatice; Akhan, Nadire Emel; Kılıçoğlu, GökçeBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından ortaya koymaktır. Araştırmada, öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerini belirlemek amacıyla, Semerci (2007) tarafından geliştirilen “Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Yansıtıcı Düşünme Eğilimi (YANDE) Ölçeği” ve öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek için araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin değişik bölgelerinden seçkisiz olmayan örneklem türlerinden amaçsal örnekleme ile belirlenmiş üniversitelerdeki eğitim fakültelerinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünce eğilimlerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünce eğilimlerinin cinsiyet, aile gelir durumu ve mezun olunan lise türüne göre anlamlı fark göstermediği, ancak YANDE ölçeği alt boyutlarından bazılarında farklılıklara rastlandığı görülmüştür.Öğe Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016) Demirezen, Serpil; Akhan, Nadire EmelKaynaştırma uygulamaları, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin akranlarıyla karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını sağlamayı ve eğitim amaçlarını en üst düzeyde gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, kaynaştırma uygulamaları yoluyla eğitimlerini akranları ile birlikte aynı sınıfta tam zamanlı veya özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak sürdürebilirler. Bu nedenle öğretmenlerin kaynaştırma uygulamaları hakkında gerekli bilgiye ve donanıma sahip olmaları son derece önemlidir. Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmenlerinin, temel eğitim düzeyindeki mevcut kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Antalya il merkezinde MEB’e bağlı resmî temel eğitim kurumlarında Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak görev yapmakta olan 21 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yönteminden, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, görüşme tekniği ile toplanmış ve betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları; sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarının öneminin farkında olmalarına karşın, bu konuda istedikleri düzeyde performans sergileyemediklerini göstermektedir.Öğe Sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik metaforları(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2014) Akhan, Nadire Emel; Kılıçoğlu, Gökçe; Gedik, HaticeBu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıfa yeni başlayan öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik algılarını, metafor (mecaz, benzetme) yöntemi kullanarak tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilere sosyal bilgiler, sosyal bilimler ve sosyal bilimlerin disiplinlerini (tarih, coğrafya, ekonomi, sosyoloji, hukuk, siyaset bilimleri, arkeoloji, antropoloji, psikoloji, sanat tarihi) neye benzettikleri ve bu benzetmenin sebebi sorulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yönteminden, olgu bilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013- 2014 eğitim öğretim dönemi başında Akdeniz Üniversitesi birinci sınıfa yeni başlayan 75 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde öğrencilerin sosyal bilgiler ve sosyal bilimler hakkında olumlu metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğrenciler ayrıca sosyal bilgilerin ve sosyal bilimlerin çok parçalı yani birçok alandan oluştuğunu söylemişlerdir. Bunun yanı sıra sosyal bilgiler ve sosyal bilimleri birbirine karıştıran öğrenciler de olmuştur. Ayrıca öğrencilerin siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerine yönelik genellikle olumsuz metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğrencilerin tarih, coğrafya, sosyoloji, arkeoloji, sanat tarihi disiplinleri ile ilgili genellikle olumlu yönde metafor geliştirdikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin hukuk, antropoloji ve psikoloji disiplinleri ile ilgili olarak hem olumlu hem olumsuz metafor geliştirdikleri saptanmıştır. Ayrıca çalışma grubundan bazı öğrencilerin sanat tarihi, arkeoloji ve antropoloji disiplinleri ile ilgili metafor geliştiremedikleri tespit edilmiştir.