Browsing by Author "Yadigaroğlu, Mustafa"
Now showing items 1-7 of 7
-
Başarı testi geliştirme: asit-baz başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması
Özkan, Salih; Yadigaroğlu, Mustafa (İntaç Eğitim Danışmanlık Organizasyon Araştırma İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, 2020)Bu çalışmanın amacı Asitler ve Bazlar konusunda öğrencilerin başarılarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı geliştirmektir. Çalışmada ilk olarak 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı dikkate alınarak ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri
Demircioğlu, Hülya; Demircioğlu, Gökhan; Yadigaroğlu, Mustafa (Ege Üniversitesi, 2017)Fen eğitiminin temel amaçlarından biri, öğrencilerin fen okur-yazarı olmaları sağlanarak onları günlük yaşantılarında karşılaştıkları olay ve olgulara anlam vermelerine yardımcı olmaktır. Günlük hayatla ya da bağlamı ile ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (EBA) kullanma durumlarının belirlenmesi: Aksaray örneği
Altındağ, Ayşegül (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Ülkemizde FATİH projesi kapsamında geliştirilen EBA uygulaması içeriklerle zenginleştirilerek kullanımı giderek artmaktadır. EBA uygulamasını kullanan öğretmenlerin teknoloji kullanımıyla ilgili alt yapıya sahip olması ... -
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) temelli etkinliklerin 5. sınıf öğrencilerinin madde ve değişim ünitesindeki kavramları günlük yaşamla ilişkilendirmelerine etkisi
Akar, Hayriye (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf "Madde ve Değişim" ünitesine yönelik geliştirilen FeTeMM etkinliklerin, öğrencilerin kavramları günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerine etkisini araştırmaktır. Ayrıca etkinliklere ilişkin ... -
Fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının çevre bilinç düzeylerinin değerlendirilmesi
Demircioğlu, Gökhan; Demircioğlu, Hülya; Yadigaroğlu, Mustafa (Adıyaman Üniversitesi, 2015)Yapılan çalışmalar, ülkemizdeki eğitim kurumlarında çevre eğitimine yeterince yer verilmediğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada f izik, kimya ve biyoloj i öğretmen adaylarının genel çevre bilgileri ve içinde yaşadıkları ... -
High school students’ levels of relating the chemistry knowledge to daily life: acid-base example
Yadigaroğlu, Mustafa; Agyan, Zeynep; Demircioğlu, Gökhan (Ekip Buro Makineleri A., 2021)his study aims to determine to what extent high school students are able to associate their knowledge of acid-base concepts with daily life. A form consisting of six openended questions was used to collect data in line ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin atom kavramına ilişkin algılarının metafor aracılığıyla belirlenmesi
Alkan, Mert (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin "Atom" kavramına yönelik metaforik algılarının belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan "olgubilim" deseni kullanılmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim ...