Browsing by Author "Yıldırım, Tahsin"
Now showing items 1-19 of 19
-
Analysis of geography and biology teachers' self-efficacy in environmental education
Yıldırım, Tahsin; Kışoğlu, Mustafa; Salman, Muhammed (Eyup Artvinli, 2018)Teachers have an important role in raising environmental awareness in individuals through environmental education and thus preventing environmental problems. For this reason, the self-efficacy level of teachers in environmental ... -
Coğrafya öğretiminde gezi gözlem yöntemi: Örnek bir rota çalışması
Yıldırım, Tahsin; Arıbaş, Kenan (Marmara Üniversitesi, 2018)Coğrafya öğretim programında yer alan coğrafi gözlem ve arazide çalışma becerisinin öğrencilere kazandırılmasında ve coğrafi bilginin aktarılmasında gezi-gözlem yöntemi etkili bir şekilde uygulanmalıdır. Ancak bu uygulamanın ... -
Coğrafya öğretiminde yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretimin öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
Yıldırım, Tahsin; Pınar, Adnan (Marmara Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, coğrafya öğretiminde yansıtıcı düşünmeyedayalı öğretim etkinliklerinin; öğrencilerin akademik başarıları ve öğrenmeninkalıcılığı üzerine etkisini incelemektir.Ön test-son test kontrol gruplu deneysel ... -
Coğrafya öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının incelenmesi
Sezer, Adem; Yıldırım, Tahsin; Pınar, Adnan (Erzincan Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın temel amacı coğrafya öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlere göre bilgisayar öz-yeterlik algılarının farklılık gösterip göstermediğini ortaya ... -
Çevre eğitiminde sıfır atık politikasının sosyal bilgiler dersine yansıması ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
Altınok, Gamze (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çevre sorunlarının oluşmasını önlemek ve çevreye duyarlı bireyler yetiştirebilmek için okullarda etkili bir çevre eğitiminin olması gereklidir. Bu çalışmada çevre eğitimi bağlamında sıfır atık politikasının sosyal bilgiler ... -
The effect of reflective thinking based geography education on student success and retention of learning
Yıldırım, Tahsin; Pınar, Adnan (Marmara Univ, 2015)The aim of this research is to examine the effect of reflective thinking based teaching activities in geography teaching on students' academic achievement and retention of learning. In the research, experimental design ... -
İlkokul ve ortaokullarda çevre eğitimi verecek olan öğretmen adaylarında çevre sorunlarına yönelik davranışların araştırılması
Yapılan bu çalışmanın amacı mezun olduklarında çevre eğitimi verecek olan fen bilgisi, sınıf ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sorumlu çevresel davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Tarama ... -
Ortaokullarda iklim değişikliği eğitimi verecek olan öğretmen adaylarının küresel iklim değişikliğine yönelik farkındalıklarının incelenmesi
Yıldırım, Tahsin; Kışoğlu, Mustafa (Kadir ULUSOY, 2024)Bu çalışmanın amacı ortaokullarda iklim değişikliği eğitimi verecek olan öğretmen adaylarının küresel iklim değişikliğine yönelik farkındalıklarının farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Tarama yöntemiyle gerçekleştirilen ... -
Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilkoğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi
Yıldırım, Tahsin; Tahiroğlu, Mustafa (Özel Akademi, 2012)Bu araştırma, ilköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada ön test son ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan çevre eğitimi temalı etkinliklerin çevre okuryazarlığı becerisi bağlamında incelenmesi ve etkinliklere ilişkin öğretmen görüşleri
Karaca, Aziz (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Çevre sorunları canlı hayatlarını etkilemektedir. Bu sorunları önlemek ve bireylerin çevre sorunlarına duyarlılıklarını artırmak için bu anlamda verilen çevre eğitiminin etkililiği önem taşımaktadır. Bu tez çalışmasının ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan gazete ve internet haberlerinin incelenmesi
Çar, Ahmet (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada 2017 – 2018 eğitim – öğretim yılında MEB'e bağlı devlet okullarında okutulmakta olan 5.ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan gazete ve internet haberlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarında zaman ve kronolojiyi algılama becerisi bağlamında tarihi şahsiyetlere yer verilme durumunun incelenmesi
Öcal, Murat (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı 2020-2021 eğitim öğretim yılında kullanılan 5., 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında tarihi şahsiyetlere zaman ve kronolojiyi algılama becerisi bağlamında yer verilme durumunun incelenmesidir. ... -
Sosyal bilgiler dersinde empati becerisine dayalı etkinliklerin öğrencilerin çevre bilincine ve akademik başarılarına etkisi
Konuk, Yeter (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Günümüz sorunlarının başında çevre problemleri gelmektedir. İnsanoğlu yaşadığı çevrenin her ne kadar önemini bilse de bu konuda ihmaller zinciri sürmektedir. Gelecek kuşaklara daha yaşanılabilir bir çevre bırakmak için her ... -
Sosyal Bilgiler dersinde etkinlik temelli öğretimin çevresel sorumlu vatandaşlık davranışlarına etkisinin incelenmesi
Çiftçi, Sinan (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada çevre okuryazarlığı becerisini geliştirici etkinliklerin öğrencilerin çevresel sorumlu vatandaşlık davranışlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nicel ve nitel verilerin bir arada olduğu ... -
Sosyal bilgiler dersinde grafik hazırlama ve okuma becerisine dayalı etkinliklerin akademik başarıya katkısının incelenmesi
Keskin, Gökhan (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu tez çalışmasının amacı sosyal bilgiler dersinde grafik hazırlama ve okuma becerisine dayalı etkinliklerin akademik başarıya katkısını incelemektir. Bu çalışmada nicel ve nitel araştırma kullanılmıştır. Nicel araştırma ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi
Şimşek, Ünal (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dünyada olduğu gibi ülkemizde de milli eğitimin en önemli amaçlarından birisi; Ülkesini, vatanını ve milletini seven, çağının gerektirdiği donanıma sahip olan, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları üretebilen vatandaşlar ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çevre eğitimi öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi (Sakarya ili örneği)
Apaydın Timur, Seda (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkili bir çevre eğitimi gerçekleştirebilmeleri için bu konuda kendilerini yeterli görmeleri başka bir ifadeyle çevre eğitimine ilişkin yüksek bir öz-yeterlik algılarının olması gereklidir. ... -
Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğrencilere çevre okuryazarlığı becerisi kazandırmada okul dışı coğrafya öğretiminden yararlanma durumları
Şimşek, Ünal; Yıldırım, Tahsin (İntaç Eğitim Danışmanlık Organizasyon Araştırma İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, 2020)Araştırma, sosyal bilgiler dersi öğretim programında temel beceriler arasında yer alan çevre okuryazarlığı becerisinin öğrencilere kazandırılmasında sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı coğrafya öğretiminden yararlanma ... -
Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya alanına yönelik öz-yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Yıldırım, Tahsin; Şimşek, Ünal (Marmara Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya alanına yönelik öz-yeterlikleri çeşitli değişkenlere göre analiz edilmiştir. Araştırma Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ...