Browsing by Author "Türkben, Tuncay"
Now showing items 1-20 of 25
-
Ana dili eğitimi ve öğretimi sürecinde masalların çocuk gelişimine katkılarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Türkben, Tuncay (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2018)Halk edebiyatı ürünleri olan masalların ana dili eğitimi ve öğretiminde kullanımı çocuk gelişimi ve temel dil becerilerin kazandırılması açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı da ana dili eğitimi ve öğretiminde ... -
Çocuk kütüphanelerinin okuma alışkanlığı üzerindeki etkilerinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi
Türkben, Tuncay (Ekev Akademi, 2019)Günümüzde bireylerden; eleştirel ve yaratıcı düşünmeleri, ana dilini doğru ve etkili kullanmaları, araştıran, sorgulayan, öğrenen ve teknolojiyi yakından takip eden bireyler olarak yetişmeleri beklenmektedir. Bu temel ... -
The effect of creative writing practices integrated with story-based learning approach on secondary school students' writing attitudes and development of creative writing skills
Türkben, Tuncay; Karaca, Havva (Turkish Education Association: TED, 2023)The main purpose of this study is to examine the effect of creative writing practices integrated with the story-based learning approach on the writing attitudes and creative writing skills of 6th grade middle school students. ... -
The effects of creative writing practices on the writing skills of students learning turkish as a second language
Türkben, Tuncay (Ani Publishing, 2019)Purpose: The purpose of this research is to understand how creative writing practices affect the written expression skills of B2 level students. Method: In this study, a pretest-posttest control group semi-experimental ... -
The effects of interactive teaching strategies on speaking skills of students learning Turkish as a second language
Türkben, Tuncay (Hacettepe Üniversitesi, 2019)One of the most effective teaching ways that can be used in improving speaking skills is interactive teaching strategy. Interactive teaching is a strategy that supports self-learning of student during the process as well ... -
Etkileşimsel okuma modelini temel alan Türkçe öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi
Türkben, Tuncay; Temizyürek, Fahri (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2018)Okuma eylemi fizyolojik, zihinsel ve ruhsal yönleri bulunan karmaşık bir süreçtir. Okumayı öğrenme süreci, temel okuryazarlıkla başlamakta ve daha sonraki eğitim süreçlerinde geliştirilebilmektedir. Bireylerin bu süreç ... -
Examination of classroom writing practices in the context of process-based approach to teaching writing
Türkben, Tuncay (Selcuk University, 2021)This research was conducted to evaluate the efforts made by Turkish teachers on developing written expression in their classrooms by considering the basic principles of the process-based writing approach and to determine ... -
İş birlikli orgulamaya dayalı öğrenme ortamlarının öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisi
Türkben, Tuncay; Arı, Sultan Büşra (Bayburt Üniversitesi, 2024)Bu araştırmanın amacı, iş birlikli sorgulamaya dayalı yapılan öğretimin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine ve eleştirel düşünme eğilimlerinin gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada ön ... -
Michael Ende’nin “Momo” adlı eserin çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından incelenmesi
Türkben, Tuncay; Avan, Hacer Gökçe (kademisyenler Birliği Derneği, 2020)Çocuk edebiyatı yapıtları, çocuğun okuma kültürü edinme sürecinde önemli bir rol üstlenirler. Çocuk edebiyatının işlevi ve sınırları göz önünde bulundurulduğunda, çocuk edebiyatı yapıtlarının tasarım, içerik ve eğitsel ... -
Ortaokul öğrencileri tarafından oluşturulan metinlerin tutarlılık ölçütleri bağlamında değerlendirilmesi
Türkben, Tuncay; Arslankaya, Emel (Eğitim-Bir-Sen, 2024)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin üretmiş oldukları bilgilendirici metinler tutarlılık ölçütlerine göre incelenmiştir. Tutarlılık, metni oluşturan birimlerin kendi içinde ve birbiriyle bağlantılı olmasını gerektirir. ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuma kaygıları, motivasyon düzeyleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiler
Türkben, Tuncay (Hakan Ülper, 2020)Bu araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları, motivasyon düzeyleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir.İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi
Türkben, Tuncay (Hitit Üniversitesi, 2018)Türkçe derslerinin temalar ve temalara uygun çeşitli türde metinlerle etkinlik temeline dayalı, öğrenci odaklı bir anlayışla gerçekleştirilmeye çalışılması hedeflenmektedir. Bu çalışmanın amacı, ortaokul Türkçe ders ... -
Öğrenme Stillerine Dayalı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Dinleme Becerisi Üzerine Etkisi
Türkben, Tuncay; Kaya, Derya (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2024)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul beşinci sınıf Türkçe dersinde dinleme becerisinin kazandırılmasında öğrenme stillerine dayalı farklılaştırılmış öğretim etkinliklerinin uygulandığı deney grubu ile mevcut müfredat ... -
Öğretmen adaylarının dijital ortamlardaki akademik okuma alışkanlık ve eğilimlerinin belirlenmesi
Türkben, Tuncay (Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi, 2023)Bilişim teknolojisinin hızla gelişmesi ve yayılmasıyla birlikte okuma eylemi de dijital araçlar üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Bu bağlamda yapılan incelemede öğretmen adaylarının dijital araçları akademik okuma amaçlı ... -
Öykü temelli öğrenme yaklaşımı ile bütünleştirilmiş yaratıcı yazma uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin yazma tutumlarına ve yaratıcı yazma becerilerinin gelişimine etkisi
Türkben, Tuncay; Karaca, Havva (Türk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesi, 2023)Bu araştırmanın temel amacı, öykü temelli öğrenme yaklaşımı ile bütünleştirilmiş yaratıcı yazma uygulamalarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yazma tutumları ve yaratıcı yazma becerileri üzerine etkisini incelemektir. ... -
Öz düzenleme stratejisi gelişimi öğretiminin ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel yazma farkındalıklarına etkisi
Türkben, Tuncay (Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2022)Günümüz bilgi çağında, yaşam boyu öğrenme kavramının ön plana çıkmasıyla birlikte bireyler okul içinde ve dışında kendi öğrenmelerini sağlama ve düzenleme gerekliliğini hissetmektedirler. Bireylerin kendi öğrenmelerini ... -
The relationship between fifth grade student’s writing anxiety and blocking with their written expression skills
Türkben, Tuncay (IOJET, 2021)In this study, the relationship between writing anxiety and blocking of middle school fifth grade students and their written expression skills was examined. The study group, which was formed by the simple random sampling ... -
Ters yüz sınıf modeline dayalı etkinlik temelli öğretimin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerine etkisi
Öncü Yiğit, Kübra (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu araştırmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerinin ve yazma öz yeterliliklerinin gelişmesinde ters yüz sınıf modeline dayalı etkinlik temelli yazma eğitiminin etkisi incelenmiştir. Araştırma ... -
Ters-Yüz Sınıf Modeli ile Desteklenmiş İletişimsel Yaklaşımın Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Konuşma Becerilerine Etkisi
Türkben, Tuncay; Öncüyiğit, Kübra (Mersin Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın temel amacı, ters-yüz sınıf modeli ile desteklenmiş iletişimsel yaklaşımın Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin konuşma becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada yarı-deneysel modellerden ön test-son ... -
Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin basamaklı öğretim yöntemiyle üretici dil becerilerinin geliştirilmesi: bir eylem çalışması
Türkben, Tuncay; Koca, Zahide Gül (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2024)Bu araştırmanın amacı, basamaklı öğretim programının yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin üretici dil becerilerine etkisini incelemektir. Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan eylemsel çalışma olarak ...