Browsing by Author "Keleş, Özgül"
Now showing items 1-20 of 25
-
6. sınıf öğrencilerinin astronomi kavramlarına yönelik algılarının belirlenmesi
Babaoğlu, Gamze (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, araştırmaya katılan ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin "Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş" ünitesi kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler öncesinde ve sonrasında zihinlerinde Astronomi kavramlarını ... -
8. Sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir okul kavramı konusunda zihinsel algılarının betimlenmesi
Turgut, Ahsen (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, çalışma grubunu oluşturan sekizinci sınıf öğrencilerinin hayalindeki sürdürülebilir okulları tasarlamaları istenerek, sürdürülebilir okul kavramı konusunda zihinsel algılarının betimlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Biology teaching in upper secondary schools: Comparative study between Slovenia and Turkey
In recent times exchange of students between countries became popular. As teacher educators we have to prepare our students to teach efficiently in fast changing world and to be effective in future careers with educational ... -
Cognitive structures of university students about environmental education, climate change and consumption concepts
Keleş, Özgül; Gilbertson, Ken L.; Uzun, Naim (Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 2016)The purpose of this study was to determine cognitive structures and the retention of knowledge about environmental education, climate change and consumption concepts. The field of Environmental Education is increasingly ... -
The comparision of the science and technology curriculum with the physics, chemistry and biology curriculums
Koçakoǧlu, Melih; Bakar, Elif; Keleş, Özgül (Elsevier Science Bv, 2010)The purpose of this study is to examine whether the curriculums for primary and secondary education support each other in different aspects and to make some suggestions towards the study's records for more effective ... -
Determination of pre-service science teachers’ level of awareness of environmental ethics in relation to different variables
Keleş, Özgül; Özer, Nilgün (IJESE, 2016)The purpose of the current study is to determine the pre-service science teachers’ awareness levels of environmental ethics in relation to different variables. The sampling of the present study is comprised of 1023 third ... -
Determination of the pre-service science teachers' views about sustainable development and sustainable schools
Keleş, Özgül (2011)We aimed to reveal the views of pre-service science teachers related to the sustainable development in this study. 49 third grade pre-service science teachers (31 male, 18 female) participated in the research. The pre-service ... -
The effect of science education through modeling on pre-service teachers' views on model and modeling
Keleş, Özgül; Kışoğlu, Mustafa (DRUNPP Sarajevo, 2012)The present study investigated the effects of models developed within the framework of science and technology laboratory applications course on pre-service teachers' opinions about model and modeling. Thirty one (20 females; ... -
The effects of nature education project on the environmental awareness and behavior
Varnacı Uzun, Funda; Keleş, Özgül (Elsevier Science Bv, 2012)The purpose of this study is to investigate the effects of the project "Nature Education in Ihlara Valley (Aksaray) and Its Surrounding Area 2010" supported by The Scientific and Technological Research Council of Turkey ... -
Evaluation of primary school students' thought about and behaviors and attitudes towards environment
Keleş, Özgül (2011)The purpose of the present study is to investigate whether the 6 th, 7 th and 8 th grade students' thoughts about and behaviors and attitudes towards environment vary depending on the variables of gender, grade level and ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre etiğine yönelik farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
Özer, Nilgün (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, çevre etiği farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi ve fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre etiğine yönelik farkındalık düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmanın evrenini Türkiye'deki devlet üniversitelerinde ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin laboratuvar kullanımına yönelik özyeterlik inançları: Laboratuvar uygulamaları programının etkisi
Kılıç Mocan, Didem; Keleş, Özgül; Uzun, Naim (Erzincan Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, "Fen ve Teknoloji Öğretmenlerine Yönelik Laboratuvar Uygulamaları" programının, öğretmenlerin laboratuvar kullanımına yönelik özyeterlik inançlarına olan etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın ... -
Investigation of pre-service science teachers' sustainable consumption behaviors in terms of some variables
Keleş, Özgül (European Center Sustainable Development, 2017)The purpose of the current study is to investigate pre-service science teachers' sustainable consumption behaviors and the factors affecting them in terms of some variables (gender and grade level). The study group of the ... -
İl milli eğitim müdür yardımcılarının yenilenen ilköğretim programlarına yönelik görüşleri
Keleş, Özgül; Bakar, Elif; Koçakoğlu, Melih (Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim, 2009)Bu çalışmada yenilenen öğretim programları ve programların uygulanması sırasında karşılaşılan sorunlar hakkında il milli eğitim müdür yardımcılarının görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Türkiye’nin farklı illerinde görev ... -
İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi
Uzun, Naim; Keleş, Özgül (Mustafa Kemal Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarını genel olarak ve araştırma yapmaya, performansa, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma yönelik motivasyon düzeyleri boyutlarında değerlendirmektir. ... -
Ortaokul 6-8. sınıf öğrencilerinin astronomiye yönelik ilgi düzeylerinin belirlenmesi
Öncel, Selma (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Education is of great importance especially for developed and developing countries. In order to keep up with the developments in the 21st century, it is vital for individuals to develop themselves. The development of ... -
Ortaokul öğrencilerinin çevre etiği duyuşsal düzeylerinin belirlenmesi
Tozdan, Nilgün (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin çevre etiğine yönelik duyuşsal düzeylerini ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi, araştırmaya katılan ortaokul öğrencilerinin çevre etiğine yönelik duyuşsal düzeylerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen konularına yönelik ilgilerinin belirlenmesi: Kasaba örneği
Demirel, Ramazan; Keleş, Özgül (2016)Bu araştırmanın amacı, kasaba ortaokulu öğrencilerinin, fen konularına yönelik ilgilerini sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Konya’nın ... -
Ortaokul öğrencilerinin sürdürülebilir yaşam tarzına yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi
Topal, Esra (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu araştırmada, ortaokul 6-7-8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir yaşam tarzı algılarını belirlemek ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları hakkında bilgi düzeyleri olarak belirlenen anahtar kavramlara yönelik bilişsel ... -
Öğrenme halkası modelinin öğrencilerin ekolojik ayak izlerini azaltmasına etkisi
Keleş, Özgül (Gaziantep Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı 5E öğrenme halkası modelinin kullanıldığı ekolojik ayak izi eğitiminin, ilköğretim öğrencilerinin ekolojik ayak izlerini azaltma konusundaki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 4., ...