Browsing by Author "Altaş, Aysu"
Now showing items 1-15 of 15
-
Aksaray ilinin sportif olta balıkçılığı potansiyelinin belirlenmesi ve turizm açısından değerlendirilmesi
Çullu Kaygısız, Neşe; Altaş, Aysu; Varnacı Uzun, Funda (Kent Akademisi, 2022)Turizm, ziyaret edilen destinasyonun ekonomisine çok büyük katkı sağlayan bir sektördür. Bu sebeple dünya üzerindeki tüm destinasyonlar sahip oldukları doğal ve kültürel çekiciliklerini kullanarak daha fazla turist çekmek ... -
Aksaray Üniversitesi öğrencilerinin Aksaray kent merkezindeki yeme-içme mekânları algısı
Varnacı Uzun, Funda; Altaş, Aysu (2018)Bu çalışmada, Aksaray Üniversitesi merkez kampüsünde öğrenim gören öğrencilerin Aksaray kent merkezinde yer alan yeme-içme mekânları algılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. 2006 yılında Aksaray Üniversitesi kurulmuş ve ... -
Bibliometric profile of the postgraduate dissertations written in the field of gastronomy
Acar, Yusuf; Altaş, Aysu (Aksaray Üniversitesi, 2018)This study has been prepared with the purpose of making a general evaluation of the postgraduate dissertations related to the field of gastronomy conducted between the years 1987-2018 (Until February) in the framework ... -
Bir bilim dalı olarak önoloji
Cumhur, Öznur; Altaş, Aysu (Quarterly in Year, 2021)Türkiye, sahip olduğu toprak yapısı ve iklimi sayesinde asma bitkisinin yetişmesine dolayısıyla gerek sofralık gerekse şaraplık üzümün elde edilmesine uygun bir ülkedir. Türkiye bağ alanı ve üzüm üretim miktarı bakımından ... -
Evaluation of raw food nutrition in terms of gastronomy
Cumhur, Öznur; Altaş, Aysu (Peter Lang AG, 2024)... -
Geographical information system applications utilized in museums in Turkey within the scope of the cultural heritage tourism: A case study of mobile application of müze asist
Altaş, Aysu (IGI Global, 2018)Technology has penetrated every aspect of life and it proceeds with the aim of facilitating people's lives. Geographical information systems as a part of the developing technology provide services in every area with different ... -
Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden turistlerin sürdürülebilir tüketim davranışları
Varnacı Uzun, Funda; Altaş, Aysu (Aksaray Üniversitesi, 2017)Göreme Milli Parkı, Kapadokya Bölgesi içinde bulunan, hem milli park hem de Dünya Miras alanı olarak koruma altında olan turistik potansiyeli yüksek bir alandır. Kapadokya Bölgesi, Erciyes ve Hasan Dağı volkanizmalarına ... -
Selfie turizmi ve turizmde selfie kazaları üzerine bir araştırma
Çullu Kaygısız, Neşe; Altaş, Aysu (TÜBİTAK, 2021)Günümüzde turistlerin bir destinasyonu tercih etmesi için eskiden olduğu gibi sadece iyi hizmet kalitesi, misafirperverlik, temiz tesisler ve lezzetli yemekler gibi parametrelerin yeterli olmadığı, artık tüm bu beklentilerine ... -
Sosyal medya etkileşiminde tren yolculukları: Doğu Ekspresi ile ilgili youtube paylaşım videolarının analizi
Çakmak, Veysel; Altaş, Aysu (Gazi Üniversitesi, 2018)Tren yolculukları kültür, turizm ve sosyal medya etkileşiminde son yıllarda popüler hale gelmiştir. İnsanlar özellikle kent hayatından uzaklaşıp, doğa ile içe olmak, yeni kültürler tanımak, yeni yerler keşfetmek ve bunları ... -
Space as a character in narrative advertising: A qualitative research on country promotion works
Altaş, Aysu (IGI Global, 2017)As this age is called as digital age allow accessing information regardless of temporal and spatial setting, country promotion campaigns maintained in digital environments promise numerous opportunities to reach potential ... -
Türk Gastronomisi Adına Yeni Bir Restoran Derecelendirme Sistemi: Gault & Millau Rehberi
Cumhur, Öznur; Altaş, Aysu (2023)Dünya üzerinde gastronomi meraklılarının, gurmelerin, gezginlerin ve gastronomi sektörü çalışanlarının dikkatle takip ettiği pek çok restoran derecelendirme sistemi bulunmaktadır. Yemeğin Nobeli” olarak da adlandırılabilecek ... -
Türkiye’de şarap profesyoneli olmaya yönelik alınabilecek sertifika eğitimleri
Cumhur, Öznur; Altaş, Aysu (Rahman Temizkan, 2022)Alanında uzmanlaşmış, önolog, somelyer, degüstatör, şarap eğitmeni, şarap ve içki editörü gibi farklı meslek unvanına sahip olan şarap profesyonellerine; bağcılık faaliyetlerinde, şarap üretimi sürecinde, şarabın pazarlanması ... -
Ülke tanıtım çalışmaları kapsamında kullanılan gastronomik ögeler: “Home of Turkey” kampanyası afişleri üzerine bir araştırma
Altaş, Aysu (Gazi Üniversitesi, 2017)Rekabetçi turizm piyasasında ülkeler, bir adım ileriye çıkmak ve turizm sektöründen daha fazla gelir elde etmek için tanıtım çalışmaları yapmak zorundadırlar. Dijital çağ olarak adlandırılan ve bilgiye her an her yerden ... -
Üniversite öğrencilerinin baharatlara ilişkin bilgileri ve tüketim tercihleri: Aksaray Üniversitesinde bir uygulama
Demirçivi, Burak Murat; Altaş, Aysu (2016)Baharat, Türkçeye Arapçadaki ‘bahārāt’tan geçtiği ifade edilen ve Arapçada koku anlamına gelen ‘bahar’ kelimesinin çoğulu olan bir kelimedir. Aynı zamanda, Hindistan’ın Hintçedeki ismi de ‘Bhārat’tır (Bhārat Ganarājya = ... -
Vegetarianism and veganism: Current situation in Turkey in the light of examples in the world
Altaş, Aysu (Gazi Üniversitesi, 2017)Vegetarianism can be described as a form of nutrition that, in its most general terms, completely eliminates certain foods. The last point that vegetarians come up with is veganism, refusing to use animal-based clothing ...