Browsing by Author "Akın, Eyüp"
Now showing items 1-13 of 13
-
Aksaray ilinin alternatif turizm destinasyon imajının incelenmesi
Dursun, Zeynep Şevval (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Turizm potansiyelini etkileyen önemli unsurlardan biri olan destinasyon imajının geliştirilmesini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerden birisi de alternatif turizm çeşitliliğidir. Alternatif turizm günümüzde ... -
An empirical study: Are corporate image relation satisfaction and identification with corporate influential factors on effectiveness of corporate communication and consumer retention
Akın, Eyüp; Demirel, Yavuz (2011)This conceptual empirical research aimed to determine the possible impact of consumers' identification with organization, on the effectiveness of corporate communication and consumer retention, depending on the perceived ... -
Futbol taraftarlığının müşteri sadakati ve tüketici davranışı temelinde incelenmesi
Şimşek, Merve; Akın, Eyüp (Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021)Taraftarların harcamaları, spor kulüplerinin en önemli gelir kalemlerinden biridir. Bu harcamada, sosyo-demografik unsurların yanı sıra taraftarların takımlarıyla kurdukları bağ da etkili olabilmektedir. Spor pazarlaması ... -
Hatzfeld syndrome: Narcissistic postpurchase state of mind
Aytaç, Muhammed Bilgehan; Akın, Eyüp (John Wiley and Sons Inc, 2020)Although consumer behavior literature has analyzed narcissistic consumers in detail, little is known about their post-purchase attitudes and behaviors. With the help of the grounded theory approach, this study investigates ... -
Hygiene anxiety and brand love of consumers: lessons from Covid-19 pandemic
Aytaç, Muhammed Bilgehan; Akın, Eyüp; Özal, Halit (Kafkas Üniversitesi, 2023)The current study analyzed the hygiene anxiety of consumers within the context of the COVID-19 pandemic. Hygiene anxiety means the state of being worried about the cleanliness of purchased or to-be-purchased products/services ... -
İnternetten alışverişte site tercih faktörlerinin müşteri sadakatine etkisinin incelenmesine yönelik bir araştırma
Karabulut, Koray (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada internetten alışveriş yapmayı tercih eden tüketicilerin web site tercihinde etkili olan faktörler ve bu faktörlerin sadakate etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. İki aşamalı olarak tasarlanan bu araştırmanın ön ... -
Makeup consumption and islamic religiosity
Karabulut, Feyzan; Aytaç, Muhammed Bilgehan; Akın, Eyüp (Springer Science and Business Media B.V., 2020)Topics of prominence Abstract The current study aims to analyze the makeup consumption of Muslim women, which is a controversial issue in the Islamic world. Motivational factors that lead to face makeup wearing intention ... -
Perakendeci markalı ürünlerin marka değerlerinin risk algısı ve satın alma niyetine etkisi
Metin Demirela, Meltem (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)20. yüzyılda gelişerek günümüzdeki şeklini alan perakendeci kuruluşlar, fırsatlar kadar tehditlerin de olduğu zor ve hızlı değişen bir çevre içerisinde varlıklarını sürdürmeye çalışmaktadırlar. Tüketiciler, çeşit, kalite ... -
The staying young phenomenon and consuming to demonstrate agelessness
Akın, Eyüp (Springer, 2023)Age, aging, and age stereotypes are subjects examined by different disciplines, and these phenomena have also been the subject of consumer behavior as they affect attitudes, behavior, and perceptions. Meanwhile, the negative ... -
Tüketicilerin çevre bilinci düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma
Yaraş, Eyyup; Akın, Eyüp; Şakacı, Bilge Kağan (Marmara Üniversitesi, 2011)Tüketicilerin, eğitim ve kültür düzeyinin artmasıyla birlikte, toplumda çevreye duyarlılıkları da artmıştır. Dolayısıyla, çevreye duyarlı olan tüketici grubunun oluşturduğu pazar da her geçen gün büyümektedir. Tüketicilerin ... -
Tüketicilerin tv reklâmlarına genel bakış açıları ve tv reklâmından kaçınma eğilimleri itibariyle incelenmesi
Akın, Eyüp; Akdoğan, M. Şükrü (Aksaray Üniversitesi, 2009)Bu araştırmada tüketicilerin reklâma karşı tutumları üzerinde durulmuştur. Elde edilen verilerin analizleriyle tüketicilerin TV reklâmlarına karşı genel tutumları ve reklâmdan kaçınma eğilimleri tespit edilerek, tüketiciler ... -
Üniversite öğrencilerinin cep telefonu kullanımına karşı genel tutumları ve bu tutumların, kullanıma yansımalarına yönelik Aksaray Üniversi'nde bir araştırma
Akın, Eyüp; Uslu Divanoğlu, Sevilay (Selçuk Üniversitesi, 2009)Son 5 yıllık dönemde ülkemizde cep telefonu kullanımındaki artış hızı dünyadaki artış hızını geçmiş ve ülkemizdeki kullanım oranı %80'in üzerinde bir düzeye gelmiştir. Bu yaygınlığa rağmen kullanıma karşı genel tutumun ... -
Ürün krizlerinin duyurumunda iletişim kaynağının marka değerine ve marka güvenine etkisi
Akın, Eyüp; Şimşek, Merve; Yalçınkaya, Tuğba; Gülpınar, Feride Cansu (Tüketici ve Tüketim Araştırmaları, 2018)Bu çalışmada, ürün krizlerinde hedef kitleye bilgi veren kaynağın marka değerine ve markaya güvene etkisi araştırılmıştır. Yaşanan krizlerin hedef kitleye iletilmesinde iki farklı senaryo belirlenmiştir. Birincisinde ürün ...