Browsing by Author "Özcan, Hasan"
Now showing items 1-20 of 40
-
Açık-düşündürücü öğretim deneyimi sonrası fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimi anlama düzeyleri: Hermenötik bakış
Özcan, Hasan; Sarıtaş ,Davut; Taşar, Fatih Mehmet (Bayburt Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada açık-düşündürücü bir etkinlikle bilimin doğası öğretimi almış fen bilimleri öğretmen adaylarının bilim tarihinden uyarlanmış biyografik ve belgesel bir film üzerinden “sosyal ve kültürel bir bağlamda bilim” ... -
Argümantasyon destekli fen ve mühendislik uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin ışık konusuna yönelik başarılarına etkisi
Demirel, Ramazan; Özcan, Hasan (Aksaray Üniversitesi, 2021)Günümüz dünyasında bireylerin kariyerlerinde başarılı olabilmeleri için daha önce hiç olmadığı kadar kapsamlı ve donanımlı beceriler geliştirmeleri beklenmektedir. Bugün eğitimin amacı bilgiye ulaşım olarak kabul edilemez. ... -
Basit makineler ünitesi ile ilgili geliştirilen düşünce deneyi etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi
Çetinkaya, İsmail (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, 8. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan basit makineler ünitesinin düşünce deneyi etkinlikleri ile öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine etkisinin belirlenmesidir. ... -
Bilimsel bilginin basitleşmesine dayalı didaktik dönüşümün kimya öğretiminin sorunları ile ilişkisi hakkında bir argüma
Sarıtaş, Davut; Özcan, Hasan (Milli Eğitim Bakanlığı, 2024)Öğretim ortamına taşınan bilgilerin, bilim ortamında üretilen bilgilerden farklılaşması didaktik açıdan son derece olağan görünmektedir. Bu farklılaşma sürecini anlamada kullanılan kavram, didaktik dönüşümdür. Kimya ... -
CERN Teacher’s Program Review in the Context of Interactive Learning Environments
Özcan, Hasan; Sardağ, Metin; Bostan Sarıoğlan, Ayberk (Ankara Üniversitesi, 2023)Teachers attend many courses, seminars, and workshops at the national and international levels to ensure their professional development. This study aims to investigate the opinions and achievements of the teachers who ... -
Cumhuriyet dönemi ilkokul ve ortaokul fen öğretim programlarının içerik açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Düzgünoğlu, Hüseyin (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu çalışma ile Cumhuriyet'in ilanından günümüze kadar uygulanan ilkokul ve ortaokul fen öğretim programlarının içeriklerinde meydana gelen değişimlerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma hem kapsam ... -
Çevre kirliliğine yönelik tutum ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Özcan, Hasan; Arık, Selçuk (Iğdır Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çevre kirliliğine yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir durum örneklemesiyle ... -
Development of the attitude towards science scale: A validity and reliabilit y study
Özcan, Hasan; Koca, Esra (Ani Publishing, 2020)Purpose: This study aimed to develop an attitude scale to find out middle school students’ (grades 5 through 8) attitudes towards science and to investigate the effects of grade level on students’ attitudes towards science. ... -
Editörden
Tarman, Süleyman; Özcan, Hasan; Eğitim Fakültesi (Aksaray Üniversitesi, 2017)Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyetine devam eden Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin 2. cilt 2. sayısını sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu sayımızda matematik, rehberlik, Türkçe, ... -
Editörden
Tarman, Süleyman; Özcan, Hasan; Eğitim Fakültesi (Aksaray Üniversitesi, 2016)Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyetine devam eden Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin 1. cilt 2. sayısını sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu sayımızda okullardaki stratejik yönetim ... -
Editörden
Tarman, Süleyman; Özcan, Hasan; Eğitim Fakültesi (Aksaray Üniversitesi, 2017)Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyetine devam eden Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin 2. cilt 1. sayısını sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu sayımızda eğitim, fen, Türkçe ile bilgisayar ... -
Editörden
Tarman, Süleyman; Özcan, Hasan (Aksaray Üniversitesi, 2016)Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde, uzunca bir süredir hazırlıklarına devam ettiğimiz Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergimizin ilk sayısını sizlerle paylaşmaktan kıvanç duyuyoruz. Ihlara Eğitim Araştırmaları ... -
Effect of algodoo supported periodic table instruction on students’ achievements and perceptions
Özcan, Hasan; Koca, Esra; Sarıtaş, Davut; Koştur, Hakkı İlker (Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fakültesi, 2024)In parallel with the development of software technologies, there has been a growing use of useful and accessible simulation tools in education, enhancing the quality of simulations. This study investigates the effect of ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon tekniği ile rastlantısal bilim anlayışlarının geliştirilmesi
Doyğun, Yasemin (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bilim ve bilimin doğası ile ilgili yaklaşımlar bilimsel ilerlemeler ve çağın gerektirdikleriyle beraber her geçen gün yenilenerek gelişmekte ve farklı bakış açılarıyla değerlendirilmektedir. Bilimsel bilginin elde edilmesinde ... -
Fen bilimleri dersi 2013 ve 2017 öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı incelenmesi
Özcan, Hasan; Oran, Şeyda; Arık, Selçuk (Başkent Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan ―2017 yılı fen bilimleri dersi öğretim programı‖ ile bu eğitim-öğretim programından önce uygulanan ―2013 yılı fen bilimleri dersi öğretim programını‖ ... -
Fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının özel amaçlar ve alana özgü beceriler bakımından incelenmesi
Özcan, Hasan; Koştur, Hakan ilker (Trakya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı 2018 yılında güncellenen fen bilimleridersi öğretim programında bulunan kazanımların, öğretimprogramında belirlenmiş olan özel amaçlar ve alana özgü becerileraçısından incelenmesidir. İncelemenin ... -
Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşleri
Özcan, Hasan; Koştur, Hakkı İlker (Sakarya Üniversitesi, 2018)Güncel çalışmalarda Türkiye'deki eğitim politikalarında öğrencilerin STEM eğitimi ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri geliştirebilmeleri ve ülkedeki STEM işgücünün artırılması için bir reforma ihtiyaç olduğu belirtilmektedir. ... -
Geri dönüşüm konusuna yönelik dijital oyun destekli STEM öğretim modülünün geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi
Düzen, Asiye Meryem (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada fen bilimleri dersi öğretim programında 7.sınıf düzeyinde yer alan "Evsel atıklar ve geri dönüşüm" konusunun öğretimine ilişkin dijital oyun destekli STEM yaklaşımı ile bir öğretim modülü geliştirilmesi, bu ... -
Hipotetik TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama) döngüsü ile kimyasal değişimin doğasının öğretimi; asit-baz indikatör tepkimesi örneği
Ergül, Soner; Sarıtaş, Davut; Özcan, Hasan (Balıkesir Üniversitesi, 2020)Kimyasal değişimin doğasının anlaşılması kimya öğretiminde en temel amaçlardan birisidir. Fen ve kimya öğretiminde en fazla tanınan malzemelerden birisi olan turnusol kâğıdının asidik ve bazik çözeltilerdeki renk değişim ... -
Hücre konusunda bestelenen şarkıların 6. sınıf fen bilimleri dersinin öğretimine etkisi
Boz, Cihan (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, hücre konusunda bestelenen şarkıların 6. sınıf fen bilimleri dersinin öğretimine etkisini belirlemektir. Çalışma, 2017–2018 eğitim öğretim yılında, Aksaray ilindeki bir ortaokulun 54 altıncı sınıf ...