Tez Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Öğe
    Yerel yönetim hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti analizi: Aksaray belediyesi örneği
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Bölükbaş, Vahit; Alkuş, Oktay
    Vatandaşa en yakın kamu tüzel kişilikleri olarak belediyeler, yerel halkın müşterek ihtiyaçları arasında yer alan imar, çevre, altyapı, eğitim, sanat, kültür, trafik, ulaşım başlıkları olmak üzere birçok alanda hizmet sunmaktadır. Değişen dünya ile belediyeler de hizmet içeriklerinde ve sunum yöntemlerinde değişikliklere gitmektedir. Bunun temel nedeni geleneksel hizmet ve sunum yöntemlerinin vatandaşlar tarafından yetersiz bulunmasıdır. Modern belediyecilik anlayışı ile hareket eden belediyeler vatandaşların ihtiyaç, istek, tercih ve beklentilerine uygun bir şekilde davranarak kaliteli hizmetler üretmeye ve vatandaşları memnun etmeye çalışmaktadır. Çünkü belediyeler vatandaşların istemlerine göre kaliteli hizmet sunarak onların memnuniyetlerini artırdıkları sürece başarılı kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı Aksaray merkez ilçesinde yaşayan vatandaşların Aksaray Belediyesi'nin sunduğu hizmetlerden duydukları memnuniyeti ortaya koymaktır. Aksaray merkez ilçesinde 48 mahalle bulunmaktadır. Bu mahalleler arasında 32 mahalle rastgele seçilerek örneklem olarak belirlenmiştir. Bu mahallelerden rastgele 18 yaş üstü toplam 760 kişi ile yüz yüze görüşülerek anket yapılmıştır. Anketle toparlanmış veriler SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir. Frekans dağılımları, farklılıkların tespit edilmesinde t-testi ile Anova testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları olarak sunulan hizmetler hakkında vatandaşların cinsiyet, yaş, eğitim, çalışma durumu, gelir durumu ve yaşanılan mahallelerden oluşan demografik özelliklerin hizmetlere yönelik genel memnuniyet algısında çevre-temizlik ve sağlık hizmetleri, trafik ve ulaşım hizmetleri ile kültür-sanat ve eğitim hizmetlerinde farklılıkların olduğu, ekonomik ve ticari hizmetler ile toplumsal hizmetlerde farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Aksaray Belediyesinin sunduğu hizmetlerle ilgili genel memnuniyet algısının ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir.