Cilt 5, Sayı 2, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe YouTube Ekonomisi Üzerine Yerel YouTuberlar ile Bir Görüşme (Bozkır İlçesi Örneği)(Aksaray Üniversitesi, 2023) Yüksel, İlker; Bilici, İbrahim E.Günümüz ekonomisinde, tarım, hayvancılık, sanayi, turizm, inşaat gibi sektörlerin yanında, sosyal medya ekonomisi de kendisine bir yer bulmuştur. Yapılan bu araştırma ile, sosyal medya ekonomisine bir çerçeve oluşturmak amaçlanmıştır. Araştırma için sosyal medya platformları arasından YouTube, örneklem olarak seçilmiştir. YouTube ekonomisi ile ilgili bilgi toplamak amacıyla, Konya’nın Bozkır ilçesinde ikamet eden ya da ilçenin nüfusuna kayıtlı; 11 erkek ve 1 kadın, yerel çapta yaşayıp, sosyal medyanın doğası gereği küresel çapta yayın yapan YouTuber belirlenmiş ve bu YouTuberlar ile görüşmeler yapılmıştır. YouTuberlar, paylaşımlarında, müzik, eğlence, tarım ve hayvancılık, gezi, doğa, aşçılık, habercilik ve eğlence videolarına yer vermektedir. Araştırmaya göre incelenen YouTuberlar, YouTube üzerinden ekonomik gelirler elde edebilmektedir, ancak YouTube, YouTuberlar için temel bir geçim kaynağı değildir. Bunun sebebi; yerel YouTuberların takipçi, izleyici ve beğeni sayısının sınırlı olmasıdır. YouTube ekonomisinin, YouTuberlar ile yapılan görüşmelere göre üç boyutu bulunmaktadır. YouTuberların; bireysel ekonomik kazanımları, kendileri dışındaki bireylere elde ettirdikleri ekonomik kazanımlar ve ekonomik giderleri, YouTube ekonomisinin ana unsurlarıdır.Öğe Türk Sinemasında Bürokrasinin Temsili ve Memur İmgesi(Aksaray Üniversitesi, 2023) Boğa, UğurBürokrasi, memurluk, taşra memurluğu, rüşvet, yolsuzluk, iş kapısı olarak devlet gibi bazı kavramlar, insanların bilinçaltlarında yerleşmiş bulunmakta, bu ve benzeri fikirler sinema filmleri aracılığıyla geniş kitlelere yayılmaktadır. Bir taraftan bu sinema filmleri toplumun bürokrasi ve memur kavramlarına bakışını imgelerken, bir taraftan da bir propaganda aracı olarak bu kavramların topluma nasıl gösterilmek istendiği gerçeği ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada bürokrasi ve memuriyet kavramları hakkında genel bilgiler verildikten sonra, toplumun aynası konumundaki sinemanın, bürokrasi ve memur kavramlarını ele alma biçimlerine dair film çözümlemesi yapılmış, toplumda bürokrasi ve memur kavramlarının nasıl algılandığı irdelenmiştir. Sinemanın, dolayısıyla toplumun bürokrasiyi algılama şekli, bürokrasinin özellikle toplumla temas ettiği noktalarda baş gösteren sıkıntıların ortaya koyulmasında önemli bir faktör olmaktadır. Dışardan bakan göz olarak sinema, kamu hizmeti amacıyla oluşturulan sistemin kamu tarafından nasıl algılandığını gözler önüne sermektedir.Öğe Höristik Karar Alma Sürecinin Popülizm 2.0’daki Kullanımı: Donald Trump'ın Tweetleri Üzerine Bir Analiz(Aksaray Üniversitesi, 2023) Saf, Hacı HasanHöristik karar alma süreci, genellikle yaşamın her alanında kullanmaktadır. Birçok konu çerçevesinde tartışılan kavram, siyasal olarak daha çok seçmen davranışları üzerine yapılan betimsel çalışmalarda geçmektedir. Ancak siyasal aktörlerin hedef kitleleri üzerine gerçekleştirdiği politikalardaki höristik karar alma sürecinin etkisi yeterince araştırılmamıştır. Höristiğin özellikle popülizmin dijital ortamlardaki yüzü olan popülizm 2.0’da önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada popülizm 2.0’da höristik karar alma sürecinin kullanımının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitekim Donald Trump’ın göreve başlamasından sonra 20 Ocak 2017 ile 28 Şubat 2017 arasındaki tweetleri ele alınmış, toplamda 216 tweet içerik analizine tabi tutulmuştur. Bunlardan popülist içerikli olan 7 tanesi eleştirel söylem analiziyle çözümlenmiştir. Gerçekleştirilen analiz sonucunda stratejiyi oluşturmada alınan karar alma sürecinde höristiğin temsililik, ulaşılabilirlik ve referans türlerinin varlığı ortaya koyulmuştur.Öğe Yemenli yönetmen Sara Ishaq'ın filmlerinin devrim ve kimlik perspektifinden bir okuması(Aksaray Üniversitesi, 2023) Al-Nedheef, Saddam Abdulalem AhmedBu çalışma, Yemenli yönetmen Sara Ishaq'ın filmlerini devrim ve kimlik perspektifinden ele almakta ve Sara'nın filmlerini yaparken kullandığı yaklaşımı belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için Sara'nın "Keramet'in Duvarları Yok" ve "Dut Evi" filmleri analiz edilip aynı zamanda yönetmen Sara ile görüşme yapılmıştır. Bu çalışmada, iki film gözlemlendikten ve çözümlendikten sonra görüşme yapılarak nitel yöntem kullanılmıştır. "Keramet'in Duvarları Yok" filmi, Yemen'deki Arap Baharı devriminde gösterileri, baskı olaylarını ve devrimcilerin rejime karşı barışçıllığını konu almaktadır. "Dut Ev'" filmi, Sara'nın İskoçya'dan döndükten sonra devrim döneminde ailesiyle birlikte Yemen'de kaldığı süre boyunca, kendisini ülkesinin kimliğine, kültürüne, gelenek ve göreneklerine tamamen yabancılaşmış halde bulduğu anılarını ele almıştır. Çalışma, Sara'nın filmlerini yaparken gerçekçi ve basit yaklaşımı izlediğini ortaya koymuş ve bu, birkaç uluslararası festivalde gösterilerek iki filmine uluslararası başarı kazandırmış ve bunlardan biri Oscar'a aday gösterilmiştir. İki film, Yemen devrimi ve kimliğini, dünyaya duyduklarından daha medeni bir şekilde göstermiştir. Bu, sinemanın etkisinin gücünü ve halkların ve ülkelerin imajını şekillendirmede ve onu güzel veya çirkin bir şekilde göstermede oynayan önemli rolü ortaya koymaktadır.