Makale Koleksiyonu

Permanent URI for this collection

Recent Submissions

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    İşletmelerde iç girişimcilik ve yenilik ilişkisine yönelik kavramsal bir inceleme
    (TİSK Akademi, 2015) Demirel, Yavuz; Özbezek, B. Dilek
    Yenilik, işletmeler için son yıllarda sıkça kullanılan önemli bir araç haline gelmiştir. Çünkü yaşanan küreselleşme sürecinde işletmelerin uzun süre rekabetçi kalabilmeleri için, işletme içerisinde yeni; ürün, süreç, pazar, teknoloji, strateji ve yönetim tekniklerini yenileme yeteneklerine bağlıdır. Bu bağlamda, yeniliği hedefeyen, riski kabullenen, yeni fırsatları keşfeden ve takip eden iç girişimcilik, rekabetçi avantaj sağlamanın en etkili stratejilerden biridir. İç girişimcilik, örgütsel öğrenme ve bilgi paylaşımının iş süreçlerine aktarılması sonucu yeniliğin sağlanmasıdır. Bu açıdan iç girişimcilik hem işletme içi büyüme ve gelişmenin hem de sosyal ve ekonomik büyümenin temel kaynağı olarak kabul edilmektedir. Genel olarak bu çalışmada iç girişimcilik ve yenilik kavramı arasındaki ilişki kavramsal olarak incelenerek konunun önemi ortaya konulmuştur.