Cilt 1, Sayı 1, Makale Koleksiyonu

Permanent URI for this collection

Recent Submissions

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    The use of problem-solvıng technıques to develop semıotıc procedural knowledge models about magnetısm and theır role ın learnıng for prospectıve scıence teachers
    (Aksaray Üniversitesi, 2016) Yılmaz, İsmail
    This study identifies prospective science teachers’ knowledge and achievement levels in terms of the variables affecting their problem-solving techniques. The aim is to develop a semiotic procedural knowledge model that will enable them to better understand complex subjects, such as magnetism. The model was established by generalizing the nodes from a semiotic model developed for multiple questions. Assessment and control mechanisms for learning systems were used in the model to maximize the production quality and efficiency of the prospective science teachers’ functional behaviors. The data for this study were collected through four measurement tools. The data were analyzed using VDOIHI scoring, and the knowledge and achievement levels were identified. The development of the semiotic procedural knowledge model was based on these knowledge and achievement levels. Results suggest that semiotic models are needed for improving the knowledge processes of prospective science teachers.
  • Item
    İlkokul hayat bilgisi dersi öğretim programının uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
    (Aksaray Üniversitesi, 2016) Öztürk, Talip; Kalafatçı, Ömer
    Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmamış görüşme tekniğinin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Ordu ili Altınordu ilçesinde görev yapmakta olan 18 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Yüz yüze görüşme şeklinde yapılan araştırmada öğretmenlere 6 görüşme sorusu sorulmuştur. Ulaşılan veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analizine tabi tutulmuş ve elde edilen bulgulara dayalı veriler kategorize edilerek çizelgelerde belirtilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre, öğretmenler hayat bilgisi öğretim programında yer alan kazanımların çoğunlukla gerçek hayata uyarlanabilir olduğunu ifade ederlerken, kazanımlar ve temalar için belirlenen sürelerin yetersiz olduğu, ders içeriklerinin daha somut ve ilgi çekici olması gerektiği, öğretim programının gelişmelere bağlı olarak güncellenmesi gerektiği de belirtilmiştir. Öğretmenlerin bazıları imkânların daha iyi olması gerektiğini ifade ederken, sınıf mevcutlarının fazla olmasının önemli bir sorun olduğunu, 1. sınıf kitaplarında okuma yazmaya geçmeden yazma gerektiren etkinlikler bulunduğunu belirten öğretmenler olmuştur. Öğretmenlerin bir kısmı Hayat Bilgisi öğretim programında Atatürkçülük ile ilgili konuların yeterli olduğunu düşünürken, bir kısmı da daha fazla, ilgi çekici ve milli duyguları pekiştirecek etkinliklerin olmasının olumlu olacağı şeklinde fikir belirtmişlerdir. Sonuç olarak öğretmen görüşleri doğrultusunda hayat bilgisi öğretim programının olumlu yanlarının yanında eksikliklerin de bulunduğu görülmüştür.
  • Item
    Facebook’ta duyguları ifade etme ölçeği geliştirme çalışması
    (Aksaray Üniversitesi, 2016) Uçar, Ertuğrul
    Sosyal paylaşım sitelerinden biri olan Facebook’un, Türkiye’deki 14 milyonun üzerinde kullanıcı sayısıyla ülke sıralamasında üçüncü sırada yer aldığı bilinmektedir. Araştırmaların ortaya koyduğu gibi sosyal paylaşım siteleri insanların duygularını açmak için kullandıkları bir ortamdır. Bu araştırma üniversite öğrencilerinin Facebook’ta ne tür duygularını ifade ettiklerini belirlemek amacı ile bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. Araştırma grubunu 2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Aksaray İli, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 347 öğrenci oluşturmaktadır. Uç değer analizleri sonucunda 15 gözlem analiz dışı bırakılmış, böylece geriye kalan toplam 322 katılımcıdan elde edilen verilerle analizler gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada ölçeğin yapı geçerliğini sınamak için açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve KMO .78 olarak bulunmuştur. Veriler üzerinde faktörleri belirlemek için Temel Bileşenler Analizi yapılmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda Facebook’u sevme, sahte adla Facebook’ta rahat olma ve Facebook’taki paylaşımlardan rahatsızlık olarak üç faktörde maddeler toplanmıştır. Facebook’ta Duygularını İfade Etme Ölçeği için yapılan güvenirlik analizinde ise Cronbach Alpha .82 olarak bulunmuştur. Cronbach alfa katsayısı ölçeğin güvenilir olduğunu göstermektedir.
  • Item
    Sosyal sermaye ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (Aksaray Üniversitesi, 2016) Uçar, Ertuğrul
    Sosyal sermaye, güvene dayalı insan ilişkilerinin ürünü olan ve maddi olmayan bir tür sermayedir. Sosyal sermayenin üç önemli öğesi güven, ortak değerler ve iletişim ağları ile birbirine bağlanmanın oluşturduğu grup aidiyeti duygusudur. Başka insanları tanıyor olmak ve o insanlar ile iletişim halinde olmak bir yerde sosyal sermayenin oluşması için yeterli değildir. Bu insanlara güvenmek kendinizi tanıdığınız insanlardan oluşan bir gruba ait hissetmek ve iletişim kurduğunuz kişilerle bazı ortak değerleri taşıdığınıza inanmak gerekir. Bu çalışmanın amacı Sosyal sermayenin her bir boyutunu ayrı ayrı ölçen beş ölçek geliştirmektir. Bunun için güvenin üç türü stratejik güven, genelleştirilmiş güven, kurumsal güven; ortak değerler ve gruba ait olma özellikleri dikkate alınarak 5 ayrı ölçek geliştirilmiş geçerlik ve güvenirlikleri yapılmıştır. Ölçekler 590 üniversite ve üniversite uzununa uygulanmıştır. Stratejik Güven, genelleştirilmiş güven, Kurumsal güven, Ortak değerler, Grup aidiyeti Ölçeklerini oluşturan maddelerin istendik özelliklerde olması, ölçeğin güvenirliğinin ve geçerliğinin yüksek olması, bu ölçeğin Türkiye’de insanların sosyal sermayeye sahip olup olmadıkları, Sahip olanların özelliklerini gösterme durumunu belirmede kullanılabileceğini göstermektedir.
  • Item
    Türkiye cumhuriyeti inkılap tarihi ve atatürkçülük ders kitabı görsellerinin bazı özellikler açısından incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi, 2016) Çakır, Ugur
    Günümüzde eğitim ve öğretimde en sık kullanılan materyaller ders kitaplarıdır. Bu çalışmada, “8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük” ders kitabı görsellerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, görsellerin incelenmesine dayalı nitel bir çalışmadır. Çalışmanın veri kaynağını 2014-2015 eğitim öğretim ders yılı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Talim Terbiye Kurulu tarafından 31. 05. 2013 tarih ve 29 sayılı kararıyla okutulması kabul edilen 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla doküman incelemesi yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi frekans/yüzde olarak tablolaştırılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, ders kitabında sivil figürler, askerî figürlerden fazla kullanılmıştır. Gazete haberi, haritalar, antlaşmalar gibi kanıt değeri taşıyan görsellere az yer verilmiştir.
  • Item
    Editörden
    (Aksaray Üniversitesi, 2016) Tarman, Süleyman; Özcan, Hasan
    Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde, uzunca bir süredir hazırlıklarına devam ettiğimiz Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergimizin ilk sayısını sizlerle paylaşmaktan kıvanç duyuyoruz. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, yılda iki sayı çıkarılması planlanan uluslararası, hakemli bir dergidir. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi’nde, eğitim alanıyla ilgili özgün araştırma makalelerine ve alanyazını kapsamlı bir biçimde değerlendiren derleme çalışmalarına yer verilecektir. Dergimizin amacı, eğitim ve alan eğitimi alanında görev yapan akademisyen, öğretmen ve ilgili alanlarda lisansüstü öğrenim yapan öğrencilerin hem kendi aralarında hem de politika belirleyicileri ve eğitimin diğer paydaşlarıyla bir araya gelerek, gelecek nesillere daha iyi bir eğitim olanağının sağlanabilmesi için yapılması gereken yenilikleri tartışabilecekleri, uluslararası bir platform oluşturmaktır. Her ne kadar eğitim alanında çok sayıda dergi olsa da, dergimizin alana yeni bir soluk getireceğini ve alana katkı sağlayacağını ümit ediyoruz. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin önümüzdeki sayıları arasında yer almanız, tecrübeleriniz ve bilgi birikiminizle çalışmalarımızı zenginleştirmeniz; yayınlarınız ve fikirlerinizle dergimizin niteliksel gelişimine ve uluslararası tanınırlığına katkıda bulunmanız bizlere onur verecektir.