Yazar "Zorba, Erdal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 12-14 yaş tenisçilerde 10 haftalık bosuball egzersizlerinin statik dengeye etkisi(Aksaray University, 2020) Bayraktar, Akan; Zorba, Erdal; Günay, MehmetBu çalışma 12-14 yaş tenisçilerde 10 haftalık bosuball egzersizlerinin statik dengeye etksini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmamıza Ankara ili tenis kulübünde aktif olarak tenis oynayan çocuklar oluşturmuştur. Çalışmamızan örneklemini Antrenman planına uygun olarak haftalık 7 saat üzeri (4-5 birim) antrenman yapan 12-14 yaş arası denekler oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan denekler 2 gruba ayrılmıştır. Birinci grupta 8 tenisçi çocuk bosuball egzersizleri ve (4-5 birim) tenis antrenmanı, ikinci grupta 8 tenisçi çocuk (4-5 birim) tenis antrenmanı yapmıştır. Çalışma haftalık en az 7 saat olmak üzere toplamda 10 hafta devam etmiştir. Çalışmaya katılan deneklerden egzersiz periyodu öncesi ve sonrasında boy, vücut ağırlığı, BKİ ve statik denge ölçümleri alınmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan deney grubunun yaş, boy, vücut ağırlığı ve BKİ değerleri sırasıyla 13,62±0,51 yıl, 1,49±0,15 m, 40,75±11,57 kg ve 17,84±2,33 kg/boy2 olarak tespit edilmiştir. Kontrol grubunun ise sırasıyla 13,21±0,45 yıl, 1,52±0,16 m, 42,75±12,92 kg ve 18,34±4,41 kg/boy2 olarak tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grupları arasında öne arkaya salınım standart sapma değerinde bir farklılık bulunmamıştır. Fakat sağa sola salınım standart sapma, statik denge skoru, öne arkaya salınım hızı, sağa sola salınım hızı ve statik denge skoru salınım hızında p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Deney grubunun tüm grupiçi skorlarında p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Kontrol grubunun grupiçi karşılaştırmalarında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak düzenli bosuball egzersizlerinin devamlılık prensibine göre haftada üç sıklıkla, her antrenman biriminde 60 dakika olmak üzere 10 hafta ve üzeri uygulanmasında sağlık ve performans açısından faydalar sağlayacağı söylenebilir.Öğe İlköğretim 8. Sınıf öğrenilerinin anne-baba tutumlarının, psikomotor beceri düzeylerine etkisi(Ankara Üniversitesi, 2012) Erbaş, Mustafa Kayıhan; Güçlü, Mehmet; Zorba, ErdalBu araştırmanın amacı; ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin anne-baba tutumlarının, psikomotor beceri düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma gurubunu, 2011-2012 eğitim–öğretim yılında Aksaray İlinde bulunan 7 ilköğretim okulunda 8. sınıfta öğrenim gören, 113 kız (%49.3), 116 erkek (%50.7) olmak üzere toplam 229 öğrenci oluşturmuştur. Anne baba tutumlarının belirlenmesinde, (Sümer ve Güngör'ün 1999) geliştirdiği (28) ve ek maddelerle son biçimini almış olan ABSÖ (Anne Baba Stilleri Ölçeği)’den yararlanılmıştır. Öğrencilerin psikomotor beceri düzeylerini belirlemek amacıyla; esneklik için otur eriş testi, dikey sıçrama testi, çabukluk (Z) testi, 20 m hız testi ve reaksiyon (görsel ve işitsel) testi uygulanmıştır. İstatiksel analizlerde, uygulanan anne baba stilleri ölçeğinde elde edilen verilerle psikomotor beceri düzeyleri arasındaki ilişki ve ilişkinin düzeyinin tespiti amacıyla, korelasyon, çoklu regresyon analizi ve tutum ölçeğinin gurup içi güvenirlik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, anne baba tutumlarının reaksiyon zamanı dışında, diğer psikomotor beceri düzeylerini beklenen seviyede yordamadığı, otoriter annelerin reaksiyon zamanı üzerinde negatif etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır.