Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zengin, Asude Yasemin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Covid-19 sürecinde kompulsif satın alma ve ruhsal travma belirtilerinin değerlendirilmesi
    (Ordu Üniversitesi, 2022) Zengin, Asude Yasemin
    Bu araştırmanın amacı pandemi sürecinde kompulsif satın alma ile ruhsal travma belirtilerini değerlendirerek aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Gereç-Yöntem: Araştırmada veriler Haziran-Kasım 2020 tarihleri arasında araştırmaya katılmayı kabul eden 348 tüketiciden çevrimiçi anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, Katılımcı Bilgi Formu, Kompulsif Satın Alma Ölçeği (KSAÖ) ve DSM-5 için Travma Sonrası Stres Bozukluğu Kontrol Listesi Ölçeği (TSSBKLÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler yanında normal dağılan verilerde, iki ortalama arasındaki farkın anlamlılık testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Normal dağılmayan verilerde Mann - Whitney U ve Kruskal Wallis analizleri kullanılmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Spearman korelasyon testi kullanılmıştır.Tüketicilerin kompulsif satınalma ölçeğinin yordayıcılarını değerlendirmek için Multiple linear regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Tüketicilerin %44,3’ü 18-24 yaş aralığında, %67,2’si kadın ve %60,1’i bekârdır. Tüketicilerin KSAÖ toplam puan ortalaması 23,30±7,74 ve TSSBKLÖ toplam puan ortalaması ise 33,95±17,06 olduğu belirlenmiştir. Korelasyon analizi sonuçlarına göre tüketicilerde KSAÖ ve TSSBKLÖ arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre KSAÖ üzerindeki göreceli etkileri bakımından en önemli alt değişkenin stresle baş etmek için alışveriş yapma olduğu görülmektedir. Sonuç: Covid-19 salgın sürecinde kompulsif satın alma davranışı sergileyen tüketicilerin travma sonrası stres belirtileri gösterdikleri belirlenmiştir. Kadınların erkeklere göre kompulsif satın alma davranışı sergileyerek, maruz kaldıkları olumsuz durum, duygu ve stresten kurtulmaya çalıştıkları söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Covid-19, consumer responses, and impulse buying behavior: anxiety levels of consumers and the role of traditional and new media
    (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2024) Zengin, Asude Yasemin; Çetin, Burak; Yüksel, Arzu
    COVID-19 outbreak has psychologically affected consumers in Turkey, and it reflects to consumer behavior. The purpose of the study is to examine the relationship between impulse buying behavior and anxiety levels in the COVID-19 epidemic process and to determine the changes in consumer responses as well as the role of traditional media and social media. The secondary purpose of the study is to determine whether consumers differentiate regarding impulse buying behaviors and anxiety levels on the basis of their socio- demographic characteristics. Online questionnaires were conducted with 776 consumers throughout Turkey. The results revealed that approximately 42% of the consumers bought and stored large amounts of products. Consumers bought products mostly in the fresh food category, as well as in the personal hygiene and household cleaning categories. Consumers preferred brands and intermediaries that they thought were healthy and hygienic. Official statements and TV news were the most important source motivating people to shop beyond normal. It is determined that more than 20% of the consumers followed COVID-19 news from social media groups. It was found that the level of anxiety was higher in young, women, and singles. During the COVID-19 outbreak, there has been a positive correlation between impulse buying behavior and anxiety level.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Oyunlaştırma uygulamalarına ilişkin tutum ve ağızdan ağıza eğilimleri: Cinsiyet ve gelir düzeyine göre bir inceleme
    (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2017) Zengin, Asude Yasemin; Boduroğlu, Elif
    Hızla gelişen iletişim teknolojisi, pazarlama alanında işletmeler açısından çok sayıda fırsatı beraberinde getirmektedir. Teknolojinin gelişmesi işletmelerin tüketici ile sosyal ağlar üzerinden etkileşime geçmesine olanak tanımaktadır. Günümüzde tüketicinin her geçen gün değişen talebine uyum sağlamak yoluyla rekabet üstünlüğü elde edebilmek için işletmeler, internet ve akıllı telefonlar vasıtasıyla tüketicilerin örgütlenmelerini kolaylaştıran uygulamaları kullanmaktadır. Tüketicilerin bulundukları yer ve zamandan bağımsız olarak örgütlenmelerine imkan tanıyan ve kullanımı gittikçe yaygınlaşan oyunlaştırma, son dönemde tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, oyunlaştırma uygulamalarına ilişkin Türk tüketicilerinin tutum ve ağızdan ağıza iletişim eğilimlerinin demografik özelliklerden cinsiyet ve gelir düzeyi itibariyle farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.Araştırma sosyal ağ servisleri arasında en yaygın oyunlaştırma örneklerinden ikisi olarak kabul edilen, yeni yerler/mekanlar keşfetmeyi oyun unsurlarıyla ortaya koyan Foursquare ve Swarm uygulamalarını aktif olarak kullanan kullanıcılar üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri, online anketyöntemiyle toplanmıştır. Google Docs üzerinden hazırlanan anket, Foursquare ve Swarm uygulamalarını aktif olarak kullanan 234 tüketiciye uygulanmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda yapılan Mann Whitney-U testi sonuçlarına göre tüketicilerin oyunlaştırma uygulamalarına karşı tutumlarının ve ağızdan ağıza iletişim eğilimlerinin cinsiyet ve gelire göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel hastanelerde müşteri memnuniyeti unsurları ve sadakatin büyükşehir-şehir kıyaslaması
    (Süleyman Demirel Üniversitesi, 2022) Zengin, Asude Yasemin; Sağlam, Şengül
    Araştırmanın amacı büyükşehirlerdeki özel hastanelerden sağlık hizmeti alan hastalar/müşteriler ile daha küçük ölçekteki şehirlerdekilerin memnuniyetlerini belirleyen unsurlar ile sadakatleri arasındaki farklılığı ortaya koymaktır. Araştırmada Kocaeli Büyükşehir’de ve Aksaray ilinde toplamda 322 hasta/müşteri ile yüz yüze anket yapılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler dışında gruplar arası kıyaslamalarda Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; her iki şehirde de gelir seviyesine göre memnuniyet ve sadakatte gruplar arasında farklılaşma olmadığı, ilde cinsiyete göre gruplar arasında fark yokken, büyükşehirde erkeklerin memnuniyet ve sadakat düzeyinin daha yüksek olduğu, hem ilde hem de büyükşehirde öğrencilerin hasta memnuniyeti ve sadakatinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Genel itibariyle değerlendirildiğinde ise özel hastanelerde hizmetten memnuniyet ve hasta sadakati bakımından sosyo-demografik özelliklere göre büyükşehir ve il arasında farklılıklar olduğu saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medya, algılanan kalite ve ağızdan ağıza iletişimin hastane marka imajıyla ilişkisi
    (Pamukkale Üniversitesi, 2022) Zengin, Asude Yasemin; Uslu Divanoğlu, Sevilay; Sağlam, Şengül
    Türkiye’de her geçen gün özel hastane sayıları artmaktadır. Dijitalleşme hem müşterileri ile hastaneler arasındaki etkileşimi hem de hastaneler hakkındaki bilgiye daha kolay erişilmesini sağlamaktadır. Bu unsurlar hastaneler arasındaki rekabeti yoğunlaştırmaktadır. Çalışmanın amacı günümüzde sağlık kuruluşlarınca da yoğun bir şekilde kullanılan ve müşterileriyle ilişkilerini sürdürmeleri ve onlarda sadakat yaratmak için önemli bir araç olan sosyal medya faaliyetlerinin algılanan hizmet kalitesi, hastane marka imajı ve ağızdan ağıza iletişim ile ilişkisini belirlemektir. Araştırmada veriler yüz yüze anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, güvenilirlik analizi, faktör analizi ve korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Bulgular, algılanan hizmet kalitesi, ağızdan ağıza iletişim, marka imajı ve davranış eğilimi arasında olumlu yönde bir ilişkiye işaret etmektedir. Sosyal medyada müşteri etkileşiminin ise hasta tatmini ile arasında anlamlı bir ilişki belirlenememiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medyada marka topluluklarının marka güveni ve marka sadakati üzerindeki etkisi
    (Melih Topaloğlu, 2020) Zengin, Asude Yasemin; Çetin, Burak
    Türkiye, sosyal medya kullanım oranlarına göre dünyada en üst sırada yer alan ülkelerden birisidir. Marka topluluklarının, bilginin hızlı yayılımı ve aidiyet ihtiyaçlarını karşılaması gibi faydalarından dolayı her geçen gün bu topluluklara katılmak isteyenlerin sayısı artmaktadır. Buna karşın Türkiye’deki tüketicilerin özellikle online marka toplulukları deneyimlerini, marka güveni ve marka sadakati ile ilişkisini ele alan sınırlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Buradan hareketle araştırmanın amacı online marka topluluklarının marka güveni ve marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Yöntem – Araştırma amacına yönelik olarak, Ankara ve Aksaray illerinde 347 tüketici üzerinde yüz yüze anket uygulanarak veri toplanmıştır. Marka topluluklarının marka güveni ve marka sadakati üzerindeki etkisi Yapısal Eşitlik Modeli ile incelenmiştir. Bulgular – Analiz sonuçları; marka güveninin; marka kullanımı, etki yönetimi ve sosyal ağ etkilerinde aracı rolünü ortaya koymuştur. Marka güveni marka sadakati üzerinde pozitif ve önemli bir etkiye sahiptir. Marka güveni üzerinde en fazla etkiye sahip olan faktör marka topluluklarında marka kullanımına ilişkin bilgi paylaşımıdır. Tartışma – Tüketicilerin marka güveni ve marka sadakati üzerinde olumlu yönde etkili olan faktörlerin, sosyal medyadaki marka topluluklarının tüketicilere daha önce hiç olmadığı kadar kolay bir şekilde ve çok çeşitli bilgiye, kullanım tavsiyelerine veya ipuçlarına ulaşma olanağı tanımasıyla bağlantılı olduğu görülmektedir. Marka topluluğunun tüketicilerin marka ile ilgili kendi fikirlerini aktarmasına olanak tanıyıp bir tartışma ortamı yaratması ve tüketicilerin kendilerini, diğer tüketicilerden farklı ya da ayrıcalıklı hissettiren marka topluluğu uygulamaları marka güvenini ve dolayısıyla marka sadakatini olumlu yönde etkilemektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Teknolojinin kabulü ve kullanımı faktörlerinin tüketicilerin mobil reklam kullanma niyetleri üzerindeki etkisi
    (2017) Zengin, Asude Yasemin; Özkil, Cihan
    Hızla gelişen teknoloji doğrultusunda işletmelerin pazarlama stratejileri de bu gelişmeden etkilenmiştir. Özellikle mobil araçların tüketicilerin günlük hayatlarının vazgeçilmez bir parçası olması dolayısıyla mobil araçlar üzerinden tüketicilere ulaşmak işletmeler için kaçınılmaz bir zorunluluk olmuştur. Öte yandan teknolojinin gelişmesiyle araştırmacılar, tüketicilerin teknoloji temelli araçlara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla teknolojinin kabulü ve kullanımı teorileri üzerinde yoğunlukla durmaktadır. Bu çalışmada teknolojinin kabulü ve kullanımının birleştirilmiş teorisi (TKKBT) esas alınmaktadır. Araştırmanın temel amacı tüketicilerin mobil reklam kullanma niyeti üzerinde teknoloji kabul ve kullanımına ilişkin faktörlerin etkisini ortaya koymaktır. Bu temel amaca ulaşabilmek amacıyla hazırlanan anket 309 tüketiciye uygulanmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, algılanan eğlencenin mobil reklam kullanma niyeti üzerinde en güçlü etkiye sahip olan TKKBT boyutu olduğunu ortaya koymaktadır. Mobil reklam kullanma niyeti üzerinde kişisel yenilikçilik, performans beklentisi ve kolaylaştırıcı koşulların doğrudan etkisi tespit edilememiştir. Çaba beklentisinin ve mobil becerikliliğin performans beklentisi üzerinde doğrudan etkisi olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yükselen pazar Türkiye’de proaktif kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişki: sağlık bilimleri fakültesi öğrencileri üzerinde bir uygulama
    (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021) Zengin, Asude Yasemin; Yüksel, Arzu
    Yükselen pazar Türkiye dünyada girişimcilik potansiyeli yüksek ülkelerdendir. Türkiye’nin girişimcilik potansiyelinin geliştirilmesi büyük ölçüde bireylerin kişilik özelliklerine bağlıdır. Genç girişimciliğin teşviki için üniversite öğrencilerinin girişimcilik ve proaktif kişilik özelliklerinin belirlenerek buna yönelik eğitim politikalarının geliştirilmesi oldukça önemlidir. Araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin proaktif kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Sosyo-demografik özellikler itibariyle gruplar arasında girişimcilik eğilimi ve proaktif kişilikteki farklılaşmayı belirlemek çalışmanın ikincil amacıdır. Araştırma amacı doğrultusunda 462 öğrenci üzerinde online anket uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin girişimcilik eğilimi ile proaktif kişilik özellikleri arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin kendi değerlendirmelerine göre olumlu kişilik özelliklerinden öne çıkan kendilerine güvenen bir kişi olmaları, olumsuz kişilik özelliklerinden ise çekingen olmalarıdır. Ayrıca, daha önceden girişimcilik dersi alan, daha önceden bir iş tecrübesi olan, lisansüstü eğitime devam etmek isteyen ve mezuniyetten sonra kendi işini kurmayı planlayan öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin diğerlerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim