Yazar "Yavuz, Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İnternet psikografiği: Çevrimiçi tüketicilerin farklılıklarının demografik özellikler açısından incelenmesi(Aksaray Üniversitesi, 2020) Akdemir, Doğan Mert; Yavuz, Burak; Ayçin, Ejder; Doğan, OnurHer geçen gün fiziksel mağazacılık yerini internet mağazacılığına bırakırken, dijital ortamdaki tüketici davranışlarının anlaşılması önem kazanmaktadır. Tüketicilerin psikografik özelliklerinin, demografik özelliklere göre değişip değişmediğinin belirlenmesi bu açıdan önemlidir. Bu çalışma, Türkiye’de internet üzerinden alışveriş yapan kişilerin internet psikografisi değişkenlerinin, demografik değerler ile oluşan gruplar arasında bir farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konulması amacını taşımaktadır. Çalışmada, internet psikografiğinde yer alan boyutlara (İnternet Alışverişini Kolay ve Eğlenceli Görme, İnternet Alışverişinde Zorluk Yaşama, İnternet Alışverişini Nasıl Yapacağını Bilmeme, Finansal Bilgilerin Çalınmasından Korkma, Fiziksel Mağazalardan Alışverişi Sevme, İnternetten Uygun Fiyatlı ve Kaliteli Alışveriş Yapma Olanağı) yönelik cevaplar ile demografik özellikler temel alınarak, hipotezler kurulmuş ve test edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre tüketicilerin yaş, bilgisayar kullanma becerisi ve internetten alışveriş yapma sıklığına göre internet psikografiği ifadelerinde farklılıklar tespit edilmiştir.