Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yavuz, Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital yabancı dil eğitim platformlarının çok kriterli karar verme teknikleriyle seçilmesi ve değerlendirilmesi
    (Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025) Yavuz, Ali
    Günümüzde dijital eğitim platformları, öğrenim süreçlerinde giderek artan bir öneme sahip olmaktadır. Özellikle çeşitli dijital araçlar ve uygulamalar aracılığıyla yabancı dil öğrenimi yaygın bir hale gelmektedir. Dijitalleşme, eğitim alanında önemli değişimlere yol açarak eğitim süreçlerini daha erişilebilir, esnek ve etkileşimli hale getirmiştir. Yabancı dil öğrenimi, geleneksel yöntemlerden çevrimiçi ve mobil platformlara kaymış; bu durum da bireylere istedikleri yerden öğrenme fırsatı sunmuştur. Dijital araçlar; kişiselleştirilmiş öğrenme içerikleri, geri bildirimler ve ilerleme takibiyle yabancı dil öğrenme sürecini zenginleştirmektedir. Bu bağlamda, bireyler piyasadaki birçok dijital platform arasında hangisinin kendisi için en uygun olduğunu seçerken zorlanabilmektedir. Bu sorun göz önüne alınarak bireyler arasında en çok kullanılan yabancı dil eğitim platformları belirlenip Çok Kriterli Karar Verme yöntemleriyle kıyaslanmıştır. Bu kıyaslama yapılırken kriterlerin belirlenmesi için literatür taramasına başvurulmuş ve bu işlem sonucunda bir kriter havuzu oluşturulmuştur. Uzmanlardan görüşler alınarak çalışmada kullanılacak olan kriterler belirlenmiş ve puanlanmıştır. Böylece kriterlerin ağırlık değerleri SWARA yöntemiyle hesaplanmıştır. Daha sonra uzmanlardan dijital platformları bu kriterler çerçevesinde puanlamış olup bu puanlara göre değerlendirmeler MOORA, ARAS ve BORDA sayım yöntemleriyle yapılmıştır. Bu değerlendirmelerin sonucunda nihai bir sıralama elde edilmiş olup en yüksek değere sahip olarak birinci sırada yer alan platform "Cambly" olmuştur. Bu platform, sunduğu kişiselleştirilmiş, etkileşimli ve esnek dil öğrenme modeli sayesinde karar vericiler tarafından yüksek puanlar almış ve birinci sırada yer almıştır. Bu sonuç, birebir eğitmen desteği ve esnek öğrenme seçeneklerinin yabancı dil öğrenimindeki önemini göstermektedir.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim