Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Wayse Hassan, Khalid" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Segmental prekast öngerilmeli beton kiriş tasarımı
    (Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Wayse Hassan, Khalid; Kaya, Mustafa
    Bu tez, prekast öngerilmeli segmental tek köprü hücresinin analizi ve tasarımı ile ilgili bilgiler içermektedir. Bu çalışmada, kabloların sonradan germe işlemi, CSI-Bridge yazılımı ve AASHTO LRFD Specified Bridge'e göre yapılmıştır. Geniş açıklıklı, dört şeritli, ön gerilmeli segmental beton köprü tasarımında, değişkenler farklı beton sınıflarının kullanılması, kiriş yüksekliği, kiriş tabanının kalınlığının etkisi, kiriş yan duvarlarının etkişsi ve uygulanan ön gerilme kuvvetlerinin etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, segmental prekast öngerilmeli beton kirişe en güvenli tasarım modelini elde etmek için farklı kriterlere göre 27 model tasarlanmıştır. Bu kriterler kiriş yüksekliğinin sabit 3 m, veya 3-4,5 m arasında değişken olması, kiriş taban kalınlığının sabit 0.25 m veya 0.25-0.5 m arasında değişken olması, kiriş yan duvarlarının kalınlığının değişik olması, (0.45, 0.5 veya 0.55 m) olması, segmental köprü hücrelerinin üretilmesinde C28, C42 veya C55 sınıfında betonlardan birisinin kullanılması ve bu segmentlerin birbirine montajlarında uygulanan art çekme kuvvetlerinin (3000, 3500, 4000) KN etkisinin kirişlerde oluşacak kesit tesirlerine etkisini araştırılmıştır. Sonuç olarak belirtilen kriterlere göre tasarlanan 27 modelden C55 ve C42 beton kullanılan modellerden çoğunun analizlerinde bu kirişlerin AASHTO LRFD şartnamesinde belirtilen yükleri güvenli olarak taşıyabildiği fakat C28 beton kullanılan modellerin bu şartnamede belirtilen yükleri güvenli bir şekilde taşıyamadığı görülmüştür.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim