Yazar "Vargelen Akcin, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkçe öğretmenlerinin kültürlerarası duyarlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Akademisyenler Birliği Derneği, 2024) Vargelen Akcin, HaticeBu çaalışma, Türkçe öğretmenlerinin kültürlerarası duyarlılıklarını çeşitli deg?işkenler ac?ısından incelemeyi amac?lamaktadır. Çalışma, tarama modelinde nicel bir araştırmadır. Çalışmada amac?sal o?rneklem c?eşitlerinden o?lc?u?t o?rnekleme yo?ntemi (Tu?rkc?e o?g?retmenlig?i lisans programı mezunu olmak ile MEB bu?nyesinde Tu?rkc?e o?g?retmeni olarak go?rev yapıyor olmak) sec?ilerek 250 Tu?rkc?e o?g?retmenine ku?ltu?rlerarası duyarlılık o?lc?eg?i uygulanmıştır. Bu o?lc?ek, Chen ve Starosta (2000) tarafından geliştirilen 24 maddelik 5’li likert tipi bir o?lc?ek olup U?stu?n (2011) tarafındanTu?rkc?eye uyarlanmış ve 23 maddeden oluşan 5’li Likert tipi bir o?lc?ek olarak kullanılmıştır. Çalışma sonuc?ları Tu?rkc?e o?g?retmenlerinin ku?ltu?rlerarası duyarlılıklarınınyaş ve eg?itim durumu deg?işkenlerine go?re anlamlı bir farklılık go?stermedig?ini ortaya koymuştur. Çalışma sonuc?larına go?re ög?retmenlerin ku?ltu?rlerarası duyarlılık du?zeyleri, ku?ltu?rlerarası etkileşimden zevk alma ve ku?ltu?rlerarası etkileşime özen go?sterme alt fakto?rlerinde erkek o?g?retmenler lehine farklılık göstermektedir. Dig?er yandan o?g?retmenlerin ku?ltu?rlerarası duyarlılık du?zeyleri, cinsiyet deg?işkeni ac?ısından ku?ltu?rlerarası etkileşime katılım, ku?ltu?rlerarası etkileşimde özgu?ven ve ku?ltu?rel farklılıklara saygı duyma alt fakto?rleri bag?lamında farklılık go?stermemektedir. Cinsiyet deg?işkeni ac?ısından kullanılan o?lc?eg?in geneli deg?erlendirildig?inde de erkek o?g?retmenler lehine farklılık go?sterdig?i go?ru?lmektedir. Eg?itim durumu ve yaş fakto?rleri benzer c?alışmalarının sonuc?larıyla uyum go?stermektedir. Ancak cinsiyet deg?işkenine ilişkin elde edilen sonuç benzer c?alışmalardan farklı bir veri ortaya koymaktadır.Öğe Türkçe öğretmenlerinin lisans eğitimlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2022) Vargelen Akcin, Hatice; Keray Dinçel, BetülBu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına ilişkin görüşlerini değerlendirmeye yönelik durum araştırması niteliğindeki nitel bir araştırmadır. Bu doğrultuda öğretmenlerin lisans eğitiminin mesleki yaşamlarına katkılarına, aldıkları lisans eğitimine ilişkin sorunlara ve önerilere, lisans programında okuyan öğretmen adayları için tavsiyelerine yer verilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi (2016 ve sonrasında mezun olmuş olmak ile 1-5 yıl Türkçe Öğretmenliği yapmış olmak) seçilerek 61 öğretmene açık uçlu dört sorudan oluşan bir anket yapılmıştır. Araştırma kapsamında ortaya çıkan bütün temalar dersler – alan eğitimi, dersler – meslek bilgisi, uygulama, kişisel ve mesleki gelişim, öğretim elemanları, ilk okuma – yazma, eklenecek dersler, eğitim ortamları, sosyal faaliyet, arşiv oluşturma, çocuk edebiyatı, okuma, alan bilgisidir.Öğe Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi dersine ilişkin akademisyen görüşleri(Akademisyenler Birliği Derneği, 2023) Vargelen Akcin, HaticeBu çalışma, akademisyenlerin Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi dersine ilişkin görüşlerini değerlendirmeye yönelik durum araştırması niteliğindeki nitel bir araştırmadır. Bu doğrultuda akademisyenlerin, derste öğretilenlerin öğrencilerinin bir yabancıya Türkçe öğretmesi için yeterli olup olmadığına, ders kapsamında öğrencilerini kurum veya kişilere uygulama için yönlendirip yönlendirmediklerine ve yönlendiriyorlarsa kurum ve kişilerin bilgisine, dersin son sınıfın son döneminde okutulmasına, ders ile ilgili sorunlara ve önerilere, derse öğrenci ilgisini artırabilmek için yapılabileceklere ilişkin düşüncelerine yer verilmiştir. Araştırmada, amaçsal örneklem çeşitlerinden ölçüt örnekleme yöntemi (alana ilişkin bilimsel çalışma yapmış olmak ve dersi en az bir sefer vermiş olmak) kullanılmıştır. Çalışmada 18 akademisyene açık uçlu altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Çalışma sonucunda derste öğretilenlerin, öğrencilerinin bir yabancıya Türkçe öğretmesi açısından yeterli olmadığı belirtilmiş, bunun nedeni olarak daha çok dersin süresi ve uygulama kaynaklı durumlar gösterilmiştir. Ders kapsamında öğrencilerin uygulama için ilgili kurum veya kişilere yönlendirildikleri, burada ağırlıklı olarak TÖMER vb. kurumların tercih edildiği görülmektedir. Derse ilişkin belirtilen sorunlarda, süre, uygulama, öğretici ve yayınlardan kaynaklı sorunlar öne çıkmıştır. Yine dersin son sınıfın son döneminde okutulmasına ilişkin genel eğilim bunun uygun olmadığı yönündedir. Dersin daha verimli yürütülmesine ilişkin yapılan önerilerde ağırlıklı olarak, öğretici, uygulama ve gözlem, dersin süresi, kaynak seçimi gibi konular yer almıştır. Derse öğrenci ilgisini artırabilmek için belirtilen düşüncelerde, istihdam olanakları hakkında bilgilendirme, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin sosyal, ekonomik, siyasi, kültürel vb. katkılarından bahsedilmesi ve öğrencileri ilgili kurum veya kişilere yönlendirerek uygulama yaptırılması öne çıkmaktadır.