Yazar "Turgut, Ahsen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. Sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir okul kavramı konusunda zihinsel algılarının betimlenmesi(Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019) Turgut, Ahsen; Keleş, ÖzgülBu araştırmada, çalışma grubunu oluşturan sekizinci sınıf öğrencilerinin hayalindeki sürdürülebilir okulları tasarlamaları istenerek, sürdürülebilir okul kavramı konusunda zihinsel algılarının betimlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin sürdürülebilir yaşam ve sürdürülebilir gelişme konusundaki zihinsel algılarının betimlenmesi bunun yanında çalışmanın “Sürdürülebilir Okul Tasarlama” sürecinde öğrencilerde; çevre bilinci oluşturma, kaynakları verimli ve tasarruflu kullanma bilinci oluşturma, düşünme yeteneği ve tasarım yeteneğini geliştirme gibi alt amaçlar da bulunmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda çalışmada araştırmaya katılan “Sekizinci sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir okul kavramı konusunda zihinsel algıları nedir?” sorusuna cevap aranmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılan bu araştırmanın çalışma grubunu belirlemede amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında sosyo-ekonomik düzeyi orta düzeyde olan öğrencilerin oluşturduğu bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 17 (5 Kız, 12 Erkek) öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada, çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin “Sürdürülebilir Okul” hakkında oluşturdukları çizim, rapor ve model ile çalışma grubunu oluşturan öğrencilerle yapılan görüşmeler veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin yaptıkları resimler, resimleri açıklayan raporları ve sonuçta oluşturulan model ile çalışmalarında sonunda yapılan görüşme sonuçları içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sürdürülebilir okul tasarımı kısmında kısmen de olsa malzeme temin etme sıkıntısı yaşanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ışığında; öğrencilerin sürdürülebilir okul kavramına ilişkin fikirleri yedi tema altında toplanmıştır. Bu temalar atık yönetimi, enerji, gıda, okul peyzajı, sosyal boyut, su ve ulaşım şeklindedir. Araştırma sonucunda ayrıca öğrencilerin sürdürülebilir yaşam koşullarına istekli olduğu, sürdürülebilir olarak tasarlanan bir okulda da öğrenim görmek istedikleri belirlenmiştir. Bu çalışmanın ilgili literatürdeki eksikliği tamamlayarak, bundan sonra yapılacak çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.