Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tabak, Burcu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul yöneticilerinin karar alma yaklaşımları: veriye dayalı karar almaya geçiş
    (Akademisyenler Birliği Derneği, 2020) Tabak, Hasan; Şahin, Fatih; Tabak, Burcu
    Bu çalışmada, öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerin karşılaştıkları karar alma yaklaşımlarınıincelemek amaçlanmıştır. Araştırma olgubilim (fenomenoloji) deseninde nitel bir çalışmadır.Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme tekniklerinden uygun örneklemeye göre belirlenmiştir. Bukapsamda Türkiye’nin farklı illerinden ve eğitimin farklı kademelerinden 19 öğretmen çalışma grubunadâhil edilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, görüşmeler daha çok elektronik ortamda uzaktangörüşmelerle sağlanmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Analizsonucunda ortaya çıkan kodların ortalama derinlik seviyelerine incelendiğinde öğretmen algılarına göreokul yöneticilerinin karar vermede kanun veya yönetmeliğin dışına çıkmadıkları ve yasa koyucununçizdiği sınırların dışına çıkılmaması yönünde eğilim gösterdikleri görülmüştür. Elde edilen bulgularveriye dayalı karar almanın oldukça sınırlı olduğunu ve veriye dayalı karar vermede daha çok iş birliği,tecrübeye başvurma veya tarafları dinleme yönünde bir eğilimin olduğu görülmüştür. Karar almada bakışaçısının değiştirilmesine ve Türkiye’de dijital dönüşümle birlikte kurulacak okul merkezli verisistemlerinin etkili bir şekilde kullanılmasına gerek olduğu ve veri kullanımı konusunda okulçalışanlarının yeterlik kazanması gerektiği düşünülmektedir.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim