Yazar "Soylu, Caner" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beceri temelli matematik sorularına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi(Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025) Soylu, CanerBu araştırma lise matematik öğretmenlerinin ve lise öğrencilerinin beceri temelli matematik soruları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, bir Q yöntem araştırmasıdır. Araştırma kapsamında Niğde ilinde görev yapan lise matematik öğretmenlerinden araştırmaya katılmaya gönüllü 20 matematik öğretmeni ve 20 lise öğrencisi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların görüşleri uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan Q soruları kullanılarak alınmıştır. Katılımcılarla birebir olarak yapılan Q uygulamalarının ardından beceri temelli sorulara yönelik katılımcı görüşlerini daha derinlemesine incelemek amacıyla süreç içerisinde katılımcılara beceri temelli sorularla ilişkin açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Q maddelerinin analizi faktör analizi yapılarak, açık uçlu soruların çözümlenmesi ise betimsel analiz yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın öğretmen görüşmelerinden elde edilen sonuçlarına göre öğretmenlerin çoğunun; beceri temelli matematik sorularının, dil bilgisi ve anlam bakımından anlaşılır olması gerektiği, öğrencilere zor geldiği ve uzun olması sebebiyle derslerde kullanımın zor olduğu görüşüne katıldıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenler beceri temelli matematik sorularının öğrencilerin matematiğe karşı ilgilerini azalttığını ve bu sorulara derslerinde az da olsa yer verdiklerine yönelik görüş belirtmişlerdir. Araştırmanın öğrenci görüşmelerinden elde edilen sonuçlarına göre öğrencilerin çoğu; beceri temelli matematik sorularının dilbilgisi ve anlam bakımından anlaşılır olması gerektiğine, bu soruların uzun ve karmaşık olduğuna, beceri temelli matematik sorularının ilgi çekici olmadığına ve matematiğe karşı ilgilerini artırmadığına ilişkin görüş belirtmişlerdir. Ayrıca birçok öğrenci beceri temelli matematik sorularının bilgi temelli matematik sorularına göre daha çok düşünme gerektirdiğini ve bu soruların öğrencilerde gerçek hayatla bağlantılı problem çözme, eleştirel düşünme becerilerini geliştirdiğine ilişkin görüş belirtmişlerdir.