Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Som, Muhammet Zafer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile öğretme ve öğrenme anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Som, Muhammet Zafer; Erbaş, Mustafa Kayıhan
    Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının belirlenmesi ve mesleğe yönelik tutum düzeylerini etkileyebileceği düşünülen cinsiyet, sınıf düzeyi, spor dalı, anne baba eğitim durumu dikkate alınarak öğretmen adaylarının mesleki tutumlarının incelenerek öğretme ve öğrenme davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde, farklı üniversitelerin beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında eğitim gören 152’si kadın (%41), 218’i erkek (%59) olmak üzere toplam 370 beden eğitimi öğretmen adayı ( X yaş = 21.243 ± 2.068) oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu, Beden Eğitimi Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği ve Öğretme ve Öğrenme Anlayışları Ölçeği kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleki tutumları ve öğretme – öğrenme anlayışlarının cinsiyet ve spor dalı değişkeni açısından karşılaştırılmasına yönelik, bağımsız gruplarda aritmetik ortalamalara ait farkları belirlemek amacıyla t-testinden yararlanılmıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleki tutumları ve öğretme – öğrenme anlayışlarının sınıf ve anne-baba eğitim durumu değişkenleri açısından karşılaştırılmasına yönelik olarak tek yönlü varyans analizi (ANOVA) tekniğinden yararlanılmıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleki tutumları ve öğretme–öğrenme anlayışları arasındaki ilişkinin düzeyi ve yönünü belirlemek amacıyla korelasyon tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Yine Beden Eğitimi Öğretmen adaylarının mesleki tutumlarının anne eğitim durumlarına göre karşılaştırılmasına yönelik yapılan analizde mesleki sevgi ve mesleki tutum acısından anlamlı farklılığa rastlanılmıştır.

| Aksaray Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim