Yazar "Sezen, Hasan Celal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteden hoşlanma, mutluluk ve depresyon düzeylerinin belirlenmesi(Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025) Sezen, Hasan CelalBu araştırma, Aksaray ilindeki ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteden hoşlanma, mutluluk ve depresyon düzeylerini ve bu düzeylerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi ve spor yapma durumu açısından incelemeyi amaçlamıştır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmaya, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Aksaray ilinde öğrenim gören ve beş ortaokuldan 350 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Fiziksel Aktivite Hoşlanma Ölçeği, Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Kormu ve Depresyon-Anksiyete-Stres Ölçeği kullanılmıştır. İstatistiksel analizler için SPSS programı kullanılmıştır. Veriler yüzyüze anketle toplanmış; verilerin analizinde yüzde, frekans, standart sapma ve aritmetik ortalama gibi tanımlayıcı istatistik tekniklerinden faydalanılmıştır. Araştırmada değişkenler arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca, iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Pearson korelasyon katsayısından faydalanılmıştır. Araştırma bulguları, ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteden hoşlanma düzeyleri yüksek, mutluluk düzeyleri orta ve depresyon düzeyleri ise düşük olduğunu göstermiştir. Cinsiyete göre incelemede, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha yüksek depresyon düzeyine sahip olduğu gözlemlenirken, fiziksel aktivite ve mutluluk düzeylerinde anlamlı farklılık bulunmamıştır. Araştıramda ortaokul öğrencilerini yaşları ile fiziksel aktiviteden hoşlanma, mutluluk ve depresyon düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre, fiziksel aktiviteden hoşlanma ve depresyon düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunurken, mutluluk düzeyleri açısından anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin spor yapma durumlarına göre mutluluk ve fiziksel aktiviteden hoşlanma düzeylerinde anlamlı bir fark görülmezken, depresyon düzeyleri açısından düzenli spor yapmayan öğrencilerin daha yüksek depresyon seviyelerine sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin fiziksel aktiviteden hoşlanma ve mutluluk düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Fiziksel aktiviteden hoşlanma ile depresyon düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.