Yazar "Sevindik Kuyucu, Nesibe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Argümantasyona dayalı fen öğretiminin derse yönelik tutum ve problem çözme becerileri algısına etkisi(Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019) Sevindik Kuyucu, Nesibe; Ertaş Kılıç, HülyaBu çalışmanın amacı, Argümantasyona Dayalı Fen öğretiminin öğrencilerin problem çözme becerilerine yönelik algıları ve fene yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada çalışma grubunun belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Kayseri ili Yahyalı ilçesinde yer alan bir devlet okulunun 7. sınıfının iki ayrı şubesinde öğrenim gören 38 öğrenci oluşturmaktadır. Bu şubelerden 21 kişiden oluşan bir sınıf deney grubu, 17 kişiden oluşan diğer sınıf da kontrol grubu olarak seçilmiştir. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden öntest-sontest kontrol gruplu yarı-deneysel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Kontrol grubu öğrencileri mevcut öğretim yaklaşımı ile öğrenim görürken, deney grubu öğrencileri ise Argümantasyona Dayalı Fen Öğretimi (ADFÖ) yaklaşımı ile öğrenim görmüşlerdir. Çalışma ön-test ve son-testlerin uygulanması da dâhil olmak üzere 18 ders saati sürmüştür. Çalışmada deney grubu uygulamaları için, 7. sınıf bahar dönemi sosyobilimsel konuları tercih edilmiştir. Çalışmada "Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği" ve "Fene Yönelik Tutum Ölçeği" nicel verilerin analizi için kullanılmıştır. Çalışmada nonparametrik istatistik tekniklerinden Mann-Whitney-U ilişkisiz örneklemeler ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Çalışma sonucuna göre, argümantasyon etkinlikleri ile uygulama yapılan deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubu öğrencilerine göre problem çözme becerilerine yönelik algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülürken, fene yönelik tutumda anlamlı bir fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Fen eğitimi, argümantasyon, argümantasyona dayalı fen öğretimi, problem çözme becerisi, tutum, sosyobilimsel konular.Öğe Sosyo-Bilimsel Konularda Argümantasyona Dayalı Etkinliklerin Öğrencilerin Problem Çözme Becerileri Algısına ve Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi(Gazi Üniversitesi, 2023) Sevindik Kuyucu, Nesibe; Ertaş Kılıç, HülyaBu çalışmanın amacı, argümantasyona dayalı olarak geliştirilen sosyo-bilimsel konulu etkinliklerin öğrencilerin “problem çözme becerilerine yönelik algılarına” ve “fene yönelik tutumlarına” etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 7. sınıf düzeyindeki sosyo-bilimsel konuların kazanımları belirlenerek argümantasyona dayalı etkinlikler geliştirilmiş ve toplam 16 ders saati olarak uygulanmıştır. Araştırma, Kayseri ilinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 38 öğrenci (kontrol grubunda 17 öğrenci ve deney grubunda 21 öğrenci) ile yürütülmüştür. Nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yürütülen çalışmada veri toplama araçları olarak “Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği” ve “Fene Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde non-parametrik istatistik teknikler kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunurken, fene yönelik tutumlarında anlamlı bir fark bulunmamıştır.