Yazar "Serbest, Nur Sultan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de ilköğretim T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi ile ilgili yapılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi (2000-2020)(Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Serbest, Nur Sultan; Turan, RefikBu araştırmanın amacı Türkiye'de İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersiyle ilgili 2000-2020 yılları arasında gerçekleştirilen yüksek lisans tezlerinin farklı değişkenler açısından dağılımını incelemektir. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler belirlenen temalar doğrultusunda betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu YÖK Ulusal Tez Merkezi'nden konu kapsamında ulaşılan 59 adet yüksek lisans tezi oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre, en fazla tezin hazırlandığı yıl 2019 yılı olduğu, en çok tezin Gazi Üniversitesi öğrencileri tarafından hazırlandığı görülmektedir. Tezlerin diğer değişkenler bakımından sonuçlarına göre, enstitü olarak ilk sırada Eğitim Bilimleri Enstitüleri, anabilim dalı olarak İlköğretim Anabilim dalı, danışman unvanı olarak ilk sırada Yardımcı Doçent gelmektedir. Tezlerde kullanılan yöntemler sırasıyla nicel, nitel ve karma yöntemlerden oluşmaktadır. En fazla çalışma öğrenciler ile gerçekleştirilmiş olup en fazla kullanılan veri toplama aracı ise test ve ölçeklerdir. Yüksek lisans tezlerinde en çok işlenen konu derslerde kullanılan yöntem, teknik ve materyal kullanımına ilişkindir. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlara göre tezlerde tespit edilen sorunlardan bazıları şöyledir: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin haftalık ders saati miktarı yetersizdir, öğrenciler tarihsel kavramları anlamakta zorlanmaktalar, okulların fiziki şartları yetersizdir, müfredat içeriği aşırı yoğundur. Tezlerde en sık dile getirilen öneriler ise şöyledir: Ders işlenişinde farklı yöntem, teknik ve materyal kullanılmalıdır, dersin müfredat içeriği ile derse ayrılan haftalık ders saati süresi uyumlu hale getirilmelidir, öğretmenlere çeşitli konularda hizmet içi eğitim verilmelidir.